Keleiviniai viršgarsiniai lėktuvai dabar nenaudojami. Aštuntajame dešimtmetyje buvo eksploatuojamas sovietinis Tu-144 ir bendras britų ir prancūzų Concorde. Pirmasis keleivių pervežimui naudotas trumpiau nei metus, o antrasis— iki 2003 metų. Abiejų lėktuvų atsisakyta dėl itin aukštos bilietų kainos.
Naudojant šiuolaikines technologijas, įmanoma gaminti santykinai ekonomiškus viršgarsinius lėktuvus, taigi ir patys pervežimai gan nebrangūs. Be to, remiantis dabar vykdomais tyrimais, bus galima konstruoti „tylius“ viršgarsinius lėktuvus, kuriems bus leista skraidyti virš apgyvendintos sausumos dalies.
Viršgarsinio lėktuvo S-512 demonstratoriaus bandymai turės parodyti projektuojant pasirinktų techninių sprendimų tinkamumą. Be to, bus išsiaiškinta, kiek nauji konstrukciniai sprendimai sumažins triukšmo lygį, skrendant viršgarsiniais greičiais.
Tikimasi, kad pirmame etape technologijų demonstratoriumi bus atliekamas bendras apskraidymas, o nuo kitų metų vidurio bus atliekami skrydžiai ikigarsiniu greičiu. Viršgarsinius demonstratoriaus skrydžius planuojama pradėti 2019 metų gale. Iš viso bandymuose dalyvaus trys skirtingų dydžių technologijų demonstratoriai; antrasis irgi jau surinktas.
Visaverčio S-512 prototipo bandymus Spike Aerospace planuoja pradėti ne vėliau, nei 2021 metais, o pirmųjų serijinių lėktuvų tiekimą užsakovams – nuo 2023 metų. S-512 galės pervežti iki 22 keleivių iki 1,6 M greičiu. Lėktuvo skrydžio nuotolis bus 11 500 kilometrų.
2017 metų liepos viduryje Žukovskio vardo Centrinio aerohidrodinamikos instituto konstruktoriai užbaigė pirmąjį viršgarsinio lėktuvo VVL/VKL projektavimo etapą, kuriame buvo kuriamas bendras būsimo lėktuvo vaizdas, o taip pat pasirinktos lainerio keliamo triukšmo mažinimo technologijos.
Projektu VVL/VKL (viršgarsinis verslo lėktuvas/viršgarsinis keleivinis lėktuvas) kuriamas konvertuojamas laineris, kurį galima greitai ir su minimaliomis išlaidomis keisti salono komplektaciją. Taip, priklausomai nuo reiso tipo, lėktuve bus galima įrengti mišraus arba VIP klasės saloną.
Planuojama, kad būsimas laineris transatlantinius skrydžius atliks ne mažesniu nei 1900 km/h greičiu. Viršgarsinio lėktuvo skrydžio nuotolis bus 8600 kilometrų. Priklausomai nuo įrengto salono tipo, VVL/VKL lėktuvu galės skristi 20 arba 80 žmonių.