Liepos 28 dieną, nuo lėktuvnešio denio, naudojant naująją sistemą buvo paleistas F/A-18F Super Hornet ir sėkmingai nusileido, naudodamas pažangią sulaikymo (Advanced Arresting Gear – AAG) sistemą.
Anksčiau naudotą garą keičia elektromagnetai
EMALS naikintuvų įgreitinimo sistema panaši į naudojamą elektromagnetinėse patrankose (railgun). Naikintuvai tradiciškai būdavo paleidžiami, naudojant katapultas, įgreitinant jas ant lėktuvų denio. Šioms mechaninėms katapultoms energiją tiekdavo lėktuvnešio atominio reaktoriaus kuriamas garas. Iš esmės, garai denyje įrengtu grioveliu stumdavo pistoną, kuris įgreitindavo prie jo pritvirtintą lėktuvą.
Tai patikimas metodas ir naudojamas buvo nuo pat II Pasaulinio karo. Deja, sistemai reikia daug priežiūros, o sukuriamą galią reguliuoti sunku. Katapultų galia idealiai tinkama naikintuvams, bet dabar iš laivų paleidžiami ir dronai, tad gebėjimas sumažinti teikiamą galią – būtinas reikalavimas.
Naujam paleidimo metodui, elektromagnetinei orlaivių paleidimo sistemai (Electromagnetic Aircraft Launch System – EALS), energija tiekiama tiesiai iš laivų generatoriaus. Reguliuojamos galios elektromagnetai pakilimo taku naikintuvus įgreitina taip pat, kaip elektromagnetinės patrankos – sviedinius.
Buvo problemų
EALS kelias link sėkmingo paleidimo nebuvo be problemų. Ankstesniame bandyme sistema nesuveikė ir sėkmingai jį atlikti pavyko kai žiniasklaida jau buvo išvykusi. Prezidentas Donaldas Trumpas irgi kritikavo technologiją: „Skaitmeninė. Jie turi skaitmeninę. Kas yra skaitmeninė? Ir tai labai sudėtinga, reikia būti Albertu Einšteinu, kad tai suprastum. …Naudokit garą, skaitmeninė kainuoja šimtais milijonų dolerių daugiau ir iš jos nieko gero“.
Kapitonas Rickas McCormackas, USS Gerald R. Ford vadas, pasakoja kiek linksmiau. „AAG ir EMALS buvo sėkmingai išbandytos vandenyne ties Lakehurst, Naujajame Džersyje, bet tai pirmasis fiksuotų sparnų laivyno lėktuvų priėmimas į laivą ir pakėlimas į orą“.
Pranešama, kad nauja EALS sistema sukurta paprastesnė, jos naudojimui ir priežiūrai reikia mažesnės įgulos ir techninio personalo ir ji gali suteikti platesnį galios spektrą. Buvo atnaujinta ir Fordo lėktuvų priėmimo technologija. Vietoje seno sulaikymo lynų metodo, kuriame lėktuvai „gaudomi“ hidraulika, naujojoje AAG sistemoje lėktuvų stabdymui naudojami elektros motorai ir energijos rekuperavimo sistemos. Be to, AAG sistema kontroliuojama kompiuteriu, taip dar labiau sumažinant bereikalingą krūvį įgulai. Be to, sistema gali būti lengvai pritaikyta tiek sunkiems naikintuvams, tiek mažesniems ir lengvesniems dronams.