Naujoji technologija padaro tai, ko viso pasaulio mokslininkai ieškojo dešimtmečius – efektyviai panaudoja aliuminį baterijų krovimui. Aliuminio privalumų labai daug: jis pigus, nesunkiai gaunamas, iš esmės nedegus ir aliuminio baterijas galima krauti dideliu intensyvumu.
Pasak tyrėjų, naujoji baterija turėtų išlaikyti 7,5 tūkst. krovimo ciklų.
Didžiausias iššūkis kuriant aliuminio bateriją iki šiol buvo rasti medžiagą katodui – įrenginiui, per kurį teka elektros srovė, – leisiančią pagaminti pakankamai energijos ir išlaikyti daug krovimo ciklų.
Stanfordo universiteto mokslininkai trūkstamą tobulą medžiagą atrado visiškai atsitiktinai.
„Iki šiol žmonės katodui naudojo skirtingas medžiagas. Mes atsitiktinai atradome, kad paprasčiausiais būdas yra naudoti grafitą, iš esmės – anglį. Tyrime nustatėme keletą grafito rūšių, kurios duoda itin gerų rezultatų“, – sakė chemikas Hongjie Dai‘us iš Stanfordo universiteto.
Pasak tyrėjų, naujoji baterija turėtų išlaikyti 7,5 tūkst. krovimo ciklų. Ligšiolinės aliuminio baterijos išlaikydavo šimtą, o ličio jonų – tūkstantį krovimo ciklų.
„Milijonai vartotojų naudoja 1,5 volto AA arba AAA tipo baterijas. Mūsų įkraunama aliuminio baterija generuoja maždaug du voltus elektros energijos. Tai gerokai daugiau nei kam nors pavyko pasiekti naudojant aliuminį“, – aiškino H.Dai‘us.
Aliuminio baterijos yra ir lanksčios, taigi jas nesunku panaudoti išlenktuose įrenginiuose.