Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Judesius ir balsą atpažįstantį „Microsoft Kinect“ lietuviai iš žaidimų kambarių perkelia į mokyklas bei ligonines

„Microsoft Lietuva“ kartu su partneriais – informacinių technologijų (IT) bendrove „Gluk Media“ ir Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultetu – pristatė „Kinect“ panaudojimo galimybes švietime, medicinoje, moksle ir žaidimuose.
Žaidimų konsolė „Xbox 360“ su „Kinect“ buvo perduota Santariškėse esančios Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriui, kad po traumų sveikstantys vaikai galėtų žaisdami lavinti sutrikusias judėjimo funkcijas.
Žaidimų konsolė „Xbox 360“ su „Kinect“ buvo perduota Santariškėse esančios Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriui, kad po traumų sveikstantys vaikai galėtų žaisdami lavinti sutrikusias judėjimo funkcijas. / „Microsoft“ nuotr.

Kompiuterinių žaidimų konsolės „Xbox 360“ priedas „Kinect“ vis dažniau naudojamas ligoninių operacinėse, mokslininkų laboratorijose, mokyklose ir meno studijose. „Kinect“ suteikiama galimybė gestais, judesiais ar balsu valdyti įvairias programas padeda gydytojams atlikti sudėtingas operacijas, o mokytojams patraukliau vesti pamokas.

„Prieš keletą metų sutiktas kaip kompiuterinius žaidimus paįvairinantis įrankis, dabar „Kinect“ sparčiai skinasi kelią į labai rimtas sritis – mediciną, mokslą, švietimą, finansų sritį. Gebėjimas užtikrinti  natūralią vartotojo sąsają, atpažinti gestus, judesius ir balsą atveria didžiules galimybes pritaikyti „Kinect“ labai skirtingose srityse. Tai, kad Lietuvoje turime net keletą jau pripažintų „Kinect“ programas kuriančias įmones, rodo aukštą mūsų šalies programuotojų kvalifikaciją“, – sakė „Microsoft“ programavimo technologijų ekspertas Tautvydas Dagys.

Paįvairina gydomąsias mankštas

Ligoninėse „Kinect“ padeda gydytojams ir pacientams stoti į kovą su liga netradiciniu ir žaismingu būdu. Didžiojoje Britanijoje vaikai po sunkių traumų jėgas atgauna žaisdami „Kinect“ žaidimus. Mažieji pacientai mielai įsitraukia į reabilitacines mankšteles, kurias atlieka kartu su pamėgtais animacinių filmų, žaidimų personažais ar gyvūnais.

Lietuvoje žaidimų konsolė „Xbox 360“ su „Kinect“ buvo perduota Santariškėse esančios Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriui, kad po traumų sveikstantys vaikai galėtų žaisdami lavinti sutrikusias judėjimo funkcijas.

„Galėdami žaisti vaikai anksčiau laikomus nuobodokais pratimus atlieka noriai ir entuziastingai. Tai jiems padeda greičiau pasveikti, taip pat sušvelnina buvimo ligoninėje stresą“, – sakė Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus vedėja gydytoja Judita Doveikienė.

Nuo pramogų iki švietimo ir medicinos

Lietuvos įmonė „Gluk Media“ sukūrė daugiau nei 10 aplikacijų, panaudojančių „Kinect“ įrenginio teikiamas galimybes. Antra tiek sukurta naujų aplikacijų prototipų. Šiuo metu įmonė bendradarbiauja su Santariškių klinikomis ir kitomis medicinos įstaigomis kuriant programą, skirtą pacientų fizinei reabilitacijai. Įmonė taip pat yra parengusi ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.

„Microsoft“ nuotr./„Gluk Media“ sukūrė ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.
„Microsoft“ nuotr./„Gluk Media“ sukūrė ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.

„Gluk Media“ parengė Lietuvoje jau žinomą saugumo internete mokymo programėlę, kurioje rankų mostais vaikai ekrane pasirodančius teiginius priskiria prie teisingų arba klaidingų. Interaktyvi aplikacija iškart vaizdžiai parodo, ar pasirikimas buvo geras, ir už kiekvieną teisingą atsakymą suteikia taškų.

Chemijos pamokoms skirtos programos leidžia  moksleiviams iš atomų rankomis sudėlioti įvairias molekules – ekrane iškart parodoma, kokią cheminę medžiagą mokiniai sukūrė.

UAB „Gluk Media“ įkurta 2010 m. Nors įmonė yra jauna, ji jau spėjo įgyvendinti ne vieną projektą panaudojant novatoriškas interaktyviąsias technologijas. Pradžioje įmonė pradėjo kurti aplikacijas reklamos ir pramogų verslui, vėliau atrado naujas veiklos kryptis – švietimą ir mediciną. Šiuo metu „Gluk Media“ aktyviai dirba trijose srityse.

Valdo skraidyklę

2011 metų rudenį Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete buvo inicijuotas projektas, kuriuo siekiama pademonstruoti valdymo sąsajų įvairovę. Valdomu objektu pasirinkta skraidyklė „ArDrone Parrot“, kuriai galima siųsti valdymo signalus naudojant Wi-Fi ryšį. Skraidyklės valdymui gestais ir balsu realizuoti buvo pasirinktas „Kinect“ įrenginys.

Be valdymo klaviatūra, mobiliais įrenginiais, gestais ir balsu buvo išmėgintas skraidyklės valdymas „mintimis“. Tiksliau, buvo panaudotas į ausines panašus smegenų bangų registravimo įrenginys, kuris matuoja žmogaus susikaupimą ir atsipalaidavimą, fiksuoja mirksėjimą bei smegenų veiklos duomenis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos