Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ką Berlyno technologijų parodoje veikia Lietuvos įmonės?

Peržiūrėjus Berlyne vykstančios technologijų parodos dalyvių sąrašą jame galima rasti tris bendroves, siejamas su Lietuva: „Acme“, „Topo Grupė“ ir „Sponge“. Kokie šių bendrovių tikslai, dėl ko investuojama į vietą stendui?
Technologijų paroda IFA Berlyne
Technologijų paroda IFA Berlyne / Vaido Neverausko nuotr.

Nors kiek ir negražu, bet „Topo grupės“ dalyvavimą parodoje galima dalinai ignoruoti – ši įmonė yra įtraukta į didesnės apimties „Euronics“ prekybos tinklų stendą, o ši įmonių grupė Berlyne užsiima prekės ženklo keitimo kampanija.

Tuo tarpu „Acme“ ir „Sponge“ parodos lankytojams demonstruoja savo produktus. Na, gal tik sąlyginai savo – iš tiesų ir viena, ir kita bendrovė siūlo Kinijoje gamintą produkciją su lietuvišku prekės ženklu. Tačiau abiejų bendrovių atstovai dievagojasi, kad kiek įmanoma įsitraukia į produktų kūrimą – pavyzdžiui, koreguoja įrangos medžiagiškumą, kai kuriuos vidaus komponentus, aktyviai dalyvauja kuriant programinę įrangą.

Ir nuo 2009 metų šioje parodoje dalyvaujanti įmonė „Acme“, ir „Sponge“, šiemet į Berlyną atvažiavusi antrą kartą, šia veikla užsiima ieškodami vartų į naujas rinkas – štai, pavyzdžiui, „Acme“ iki pirmųjų dalyvavimų tarptautinėse parodose savo produktus eksportavo tik į artimiausias kaimynines rinkas – Kaliningrado sritį, Baltarusiją, Lenkiją, Estiją. O šiuo metu lietuvišku prekės ženklu pažymėti produktai keliauja į 46 šalis, iš kurių svarbiausia rinka yra Vokietija. Ir į visas šias rinkas buvo įžengta būtent per parodas.

Abiejų monių siūlomas produktų asortimentas yra labai panašus: fizinio aktyvumo sekikliai, išmanieji laikrodžiai, garso produktai. Bet esama ir skirtumų: „Sponge“, įsigiję sovietmečiu itin garsų prekės vardą „Šilelis“, pardavinėja šiuo ženklu apipavidalintus vaizdo projektorius ir išmaniuosius TV priedėlius bei elektrinius dviračius, tuo tarpu „Acme“ turi platesnį veiksmo kamerų, ausinių ir išorinių akumuliatorių asortimentą.

Ir nors galima teigti, kad šie produktai yra tik savo vardu lietuviški, „Acme“ atstovai teigia reaguojantys į rinkos poreikius: kokių produktų žmonėms reikia, kokie yra populiarūs, tokius jie ir siūlo. Na, o tai, kad produktų projektavimas ir tobulinimas nėra atliekamas lietuviškomis rankomis, nėra suvokiama kaip kažkoks kliuvinys – abiejų bendrovių tikslas yra pateikti savo produktus kaip galima platesnei rinkai, mažiausiomis įmanomomis kainomis, o ne samdantis dideles ir brangias inžinierių bei projektuotojų komandas (pavyzdžiui, bendrovėje „Sponge“ šiuo metu dirba 10 nuolatinių darbuotojų ir net programinės įrangos pritaikymui bei lokalizavimui samdomi laikini darbuotojai).

„Tikslas yra masėms prieinamas produktas. Jeigu turėdami tokį produktų asortimentą turėtume inžinierių komandą kiekvienam iš šių produktų kurti, kainos būtų tokios, kad tai jau nebebūtų masėms prieinami produktai“, – sakė „Acme“ tarptautinių pardavimų vadybininkas Marius Vismantas.

„Acme“ atstovai ir programėles, kuriomis valdomi prie telefonų jungiami jų įrenginiai, gaminama Kinijoje. „Gal tai ir nėra unikalu, bet tai yra dedikuota ir daroma vien tik „Acme“ užsakymu“, – sakė įmonės atstovas Mindaugas Laurinaitis. Lietuvoje, anot jo, kuriamos produktų koncepcijos, strategijos ir pakuočių dizainas.

„Sponge“ pardavimų vadybininkas Aleksandras Antochinas pasakojo, kad daug vilčių dedama būtent į „Šilelio“ vardu pažymėtus biudžetinius projektorius, kurių šiemet pristatyta jau antra laida ir į „Android“ televizijos priedėlius.

Taip pat į eksporto rinkas savo žvilgsnius nukreipę „Sponge“ atstovai prekybinius ryšius palaiko ne tik su „artimuoju“ užsieniu – Baltijos valstybėmis, bet ir su tokiomis egzotinėmis šalimis, kaip Kuveitas, Jungtiniai Arabų Emyratai. Taip, keista, kai tokiose, atrodytų, naftos pertekliaus šalyse žmonėms reikia biudžetinių gaminių, tačiau ir ten gyvena ne vien šeichai, važinėjantys „Bugatti“ automobiliais. „Kai kurie žmonės nenori skirti labai daug pinigų technologiniams produktams, o mūsų gaminiai „A klasės“ gaminiams funkcionalumu nenusileidžia“, – sakė A.Antochinas, paaiškindamas, kodėl „Sponge“ nuklydo į tokias egzotiškas valstybes.

„Mūsų produktų intelektualioji dalis, kiek tai įmanoma ir kiek išgalime, daroma Lietuvoje. Kai kurie sprendimai yra perkami, kai kuriuos pasidarome patys“, – sakė A.Antochinas. Bet paklausus apie įmonėje nuolat dirbančius inžinierius jis nusuko kalbą: „Daug ką tenka outsourcint (angl. samdytis iš kitos įmonės – red.), nėra taip, kad pas mus inžinieriai dirbtų penkias dienas per savaitę. nuo 9 iki 5. Turime partnerių, kuriuos prireikus galime pasitelkti inžinieriniams, dizaino, programavimo darbams“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos