Ką daryti, kad telefonu filmuoti kadrai atrodytų kaip profesionalų darbas?

Ar esate girdėję apie telefonais filmuotų trumpametražių filmų konkursą „Cinephone“? Pavadinime užkoduotas žodis „phone“ (liet. telefonas) atspindi spartų progresą telefoninių vaizdo klipų srityje. Šiandieną filmo kūrėjo ir operatoriaus rolę pasimatuoti gali kiekvienas. Visuomet po ranka esantis išmanusis pasižymi puikiais parametrais. Tereikia žinoti keletą subtilybių, kad juo sukurtumėte dėmesio vertą vaizdo klipą.
Naujasis „Apple iPhone SE“
Naujasis „Apple iPhone SE“ / Gamintojo nuotr.

Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pranešime spaudai dalinasi praktiškais patarimais, kaip įvaldyti mobiliųjų telefonų filmavimo galimybes.

1. Horizontali telefono padėtis. Gana dažnai pasitaiko, kad peržiūrint vaizdo klipus didesniame ekrane, kone du trečdalius ekrano, iš kairės ir dešinės pusės, dengia juodos juostos. Tai tikrai neprideda įspūdžio jūsų filmuotai medžiagai.

Sprendimas labai paprastas – įsitikinkite, kad filmuojate „Landscape“ (liet. „Peizažo“) režimu, o telefoną laikote horizontaliai. Toks vaizdas ne tik atrodys estetiškiau, bet ir apims platesnį kampą – daugiau filmuojamos erdvės.

Žinoma, ne visada horizontali padėtis yra tinkamiausia. Pavyzdžiui, jeigu ketinate nufilmuoti vaizdo įrašą „Instagram“ arba „Facebook“ socialinio tinklo „Stories“ (liet. „Istorijos“) formatui, vertikali telefono padėtis būtina.

2. Pasirinkite tinkamą kompoziciją. Tas pats vaizdas gali būti nufilmuotas skirtingomis kompozicijomis ir sukelti visiškai skirtingą įspūdį. Nebūtina objekto orientuoti į kadro centrą. Kaip ir fotografijoje, taip ir filmavime galioja ta pati „Trečdalių taisyklė“, kai ekranas dviem horizontaliomis ir dviem vertikaliomis linijomis padalinamas į devynis vienodo dydžio kvadratus.

Kad būtų lengviau laikytis šios taisyklės, telefono kameros nustatymuose įsijunkite „Grid“ (liet. „Tinklelis“) funkciją. Kadre matysite orientacines linijas – devynis stačiakampius.

Objektą stenkitės įkomponuoti į vieną iš vertikalių kadro trečdalių, o jei tai gamtos vaizdas, galite varijuoti tarp trijų horizontalių linijų. Be to, tinkama kompozicija ne visados yra taisyklių laikymasis. Kartais pakanka pritūpti arba priešingai – filmuoti iš taip aukštai, kaip kasdienybėje mums nėra įprasta. Akiai neįprasti žiūrėjimo kampai kadre sukuria labiau įtraukiančią istoriją.

3. Išjunkite automatinę blykstę. Raudonos akys, ryškios oranžinės spalvos oda ir kiti panašūs techniniai nesusipratimai yra gana dažnas reiškinys mėgėjiškuose vaizdo įrašuose. Dažniausiai pagrindinė to problema – filmavimo metu naudojama automatinė telefono blykstė. Todėl filmuojant tamsiu paros metu ar naktį, reikėtų pasirūpinti papildomu apšvietimu bei naudoti naktinio filmavimo režimą.

Papildomam apšvietimui pravers nešiojami, žiedo formos LED šviestuvai telefonams, kuriuos ypač patogiai galima prijungti prie išmaniojo.

Be to, šiandien rinkoje mobilieji telefonai pasižymi pakankamai geru filmavimu naktį. Štai naujausiuose „iPhone 12 Pro Max“ flagmanuose gamintojas skyrė nemažai dėmesio šios funkcijos tobulinimui. Nuo pirmtako „iPhone 11“, silpno apšvietimo vaizdų kokybę pagerino 87 proc. Naujausiame modelyje objektyvas turi platesnę f / 1,6 diafragmą. Šis skaičius iš esmės reiškia, kad skylė, pro kurią praeina šviesa, yra didesnė nei anksčiau, todėl per tą patį laiką praeina daugiau šviesos.

Be to, „iPhone 12“ flagmanų serija yra pirmoji rinkoje, palaikanti „Dolby Vision HDR“ – didelio dinaminio diapazono vaizdo įrašus. Tai vaizdo įrašams suteikia platesnę spalvų paletę ir didesnį šviesos bei tamsos diapazoną.

4. Venkite skaitmeninio priartinimo. Bet kuris profesionalus fotografas ar operatorius pritars, kad skaitmeninis priartinimas yra dažna mėgėjų klaida. Skaitmeninis priartinimas apkarpo dalį vaizdo ir padidina jį iki reikiamo dydžio. Taip priartintas vaizdas praranda kokybę.

Be to, per greitai ar netolygiai priartintas vaizdas gali sugriauti kadro nuoseklumą. Tad jeigu būtina priartinti tam tikrą sceną filmuotoje medžiagoje, tai geriau atlikti po filmavimo, specialiomis vaizdo klipų redagavimo programomis.

Kur kas geresnis sprendimas yra optinis priartinimas. Jis padidina vaizdą išlaikant aukštą vaizdo skiriamąją gebą ir ryškumą. Tam reikalingi specialūs teleobjektyvai. Didžioji dalis naujausių išmaniųjų tokius objektyvus turi integruotus kameroje. Pavyzdžiui, šiais metais pristatytas „Samsung S21 Ultra“ turi 3-jų ir 10-ies kartų optinį priartinimą su 108 megapikselių rezoliucija.

5. Naudokite trikojį. Net jeigu manote, kad telefoną laikote itin tvirtai, peržiūrėję filmuotą medžiagą įsitikinsite, kad rankos sukelti virpesiai matomi ir kadre. Tai jūsų vaizdo įrašui profesionalumo tikrai nepridės. Nors dauguma šiuolaikinių telefonų turi vidinius vaizdo stabilizatorius, ne visada to pakanka.

Rekomenduojama rinktis tiek profesionaliems fotoaparatams skirtus trikojus, tiek specialius trikojus mobiliesiems telefonams. Pirmuoju atveju tereikės įsigyti papildomus spaustukus, kad išmanųjį prisitvirtintumėte prie trikojo.

Net jei trikojo negalėsite pastatyti ant tvirto pagrindo, jis vis tiek suteiks stabilumo. Rankoje laikomą trikojį galėsite prispausti prie kūno ir taip dar labiau stabilizuoti mobiliojo kamerą.

6. Pasirūpinkite kokybišku garsu. Dažniausiai telefoniniams vaizdo įrašams pakanka garso, įrašyto išmaniajame įmontuotu mikrofonu. Tačiau norėdami dar geresnio rezultato, o ypač filmuodami interviu, mikrofoną turėtumėte padėti kuo arčiau pašnekovo.

Garso įrašymui galite naudoti išorinį profesionalų mikrofoną, tačiau paprastai pakaks antro išmaniojo telefono su įjungta balso įrašymo programa. Jį rekomenduojame padėti kiek įmanoma arčiau pašnekovo ir, jeigu įmanoma, veido lygyje.

Vėliau, vaizdo įrašo redagavimo etape, antruoju telefonu užfiksuotą garsą tereikės sinchronizuoti su vaizdo medžiaga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis