Darbui su šiomis debesų kompiuterijos pagrindu veikiančiomis paslaugomis pakanka turėti kompiuterį bei interneto prieigą. Taigi palyginkime, kokias galimybes turi „Google Apps for Education“ ir „Office 365 for Education“ (buvęs „Live@Edu“).
„Microsoft“ švietimo įstaigoms siūlo 25 GB talpos pašto dėžutę bei galimybę siųsti laiškus, kurių dydis siekia 25 MB, tiesioginio susirašinėjimo, grupinių vaizdo skambučių, dokumentų redagavimo ir kitas funkcijas. Standartinis paketas yra nemokamas, tačiau pagrindinių funkcijų vartotojams paprastai neužtenka.
Ką gauna „Google Apps for Education“ nusprendęs naudotis pedagogas? „Gmail“ el. paštą su 25 GB talpykla vartotojui (apsauga nuo būtinybės trinti ankstesnius failus), failų talpyklą „Google Drive“ su 5 GB talpykla vartotojui (galimybė dalintis dokumentais su atskirais žmonėmis, jų grupėmis, grįžtamojo ryšio funkcija), vidinius bendradarbiavimo portalus „Google Sites“ (galimybė kurti projektų svetaines, pasinaudojant šimtais šablonų) ir kt.
Papildomai galima naudotis daugeliui jau įprastais „Google“ produktais: vertėju „Google translate“, žemėlapiu „Maps“, nuotraukų galerija „Picasa Web Albums“ ir kt.
„Plintant IT naujovėms, jas svarbu tinkamai pritaikyti ir švietimo įstaigose. Juk jų pareiga yra parengti mokinius bei studentus produktyviam gyvenimui, supažindinti juos su šiuolaikinio gyvenimo aktualijomis, – sako Artūras Šriupša, IT bendrovės „Blue Bridge Bond“ direktorius. – Jeigu lyginsime įvairias švietimo sistemai IT gigantų siūlomas programas, tai vienintelis „Google“ siūlo paslaugomis naudotis visiškai nemokamai. Tiesa, kaip bet kurios kitos naujos paslaugos atveju, papildomai gali kainuoti pradinis paslaugos konfigūravimas ir priežiūra. Tačiau šios išlaidos yra žymiai mažesnės nei, pavyzdžiui, paprasčiausias analogiškų „Microsoft“ produktų įsigijimas.“
Nemokamai „Google“ švietimui skirtomis paslaugomis gali naudotis iki 3 tūkst. vienos mokslo įstaigos vartotojų. „Microsoft“ nurodo, kad bandomoji versiją nemokama, tačiau ne daugiau nei 50 vartotojų.
Atsisako tradicinių paskaitų
„Dabar mokiniams tapo lengviau bendradarbiauti ne tik tarpusavyje, bet ir su visais 7 milijardais žemės gyventojų. Šiuolaikinius mokinius galime vadinti skaitmeninio amžiaus piliečiais iš prigimties, nes jie užaugo jau po interneto paplitimo“, – kalba Robertas Hinmanas, Tarptautinės Amerikos mokyklos Vilniuje direktorius.
R.Hinmano teigimu, šios naujos IT galimybės padeda mokykloje išvengti būtinybės naudotis „Microsoft Office“ ir „Excel“ dokumentais, kurie neleidžia patogiai keliems žmonėms vienu metu dirbti su tuo pačiu dokumentu. Be to, „Microsoft Office“ produktai švietimui, nors ir siūlomi su ženkliomis nuolaidomis, kainuoja brangiau nei „Google“ alternatyva.
Pasak kitų pedagogų, debesų kompiuterijos principu paremtais sprendimais patogu ne tik pateikti užsiėmimų medžiagą, bet ir informuoti apie atsiskaitymo būdus ir terminus. Lengviau organizuoti bendrą veiklą tiek su kolegomis, tiek su auklėtiniais – sutarti susitikimus, pildyti ataskaitas, dirbti su vienintele dokumento versija internete.
Taip pamažu įprasto teorinės medžiagos pateikimo būdo (kai pedagogas kalba, o vaikai konspektuoja) atsisakantys mokytojai ir dėstytojai gali daugiau laiko skirti mokomosios medžiagos analizei, atnaujinimui, moksleivių gebėjimų formavimui.
Be to, „Blue Bridge Bond“ direktoriaus teigimu, „Google Apps for Education“ vartotojai yra nepririšti prie vietos, nes visi failai saugomi „debesyje“ (nuotoliniame serveryje). Jie prieinami iš bet kuriuo kompiuterio tiek mokymosi įstaigoje, tiek namuose, tiek pasitelkus išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį su mobiliuoju internetu.
Nors pagal turimų vartotojų skaičių „Office 365 for Education“ (22 mln.) vis dar pirmauja prieš „Google Apps for Education“ (16 mln.), tačiau pigesni „Google“ produktai sudomina vis daugiau švietimo įstaigų.