Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kada atsiras elektriniai tankai? Jie suteiktų nemenką taktinį pranašumą

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai, dinaminės elektromobilių savybės, galbūt ir šiokios-tokios mados. Visi šie veiksniai negalioja karinėms mašinoms, bet vis tiek manoma, kad ateities tankai bus elektrifikuoti. Kodėl? Kokia nauda iš elektrinio tanko?
JAV tankai „Abrams“
JAV tankai „Abrams“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Dyzelinas Tankas

Elektromobiliai yra tylūs, greiti, neišmeta aplinkai žalingų dujų, teoriškai yra patikimesni (mažiau judančių dalių). Tačiau jie turi ir trūkumų – jų įkrovimas vis tiek užtrunka pakankamai ilgai, o tai riboja atstumą, kurį galima įveikti per dieną. Pažeistos ličio jonų baterijos užsiliepsnoja – apie tai norint elektrifikuoti tankus tektų rimtai pagalvoti.

Tik kam? Tankai turi būti tvirti, manevringi ir efektyvūs. Jiems nebūtina būti ekologiškais, labai tyliais ir greitais. Dideli baterijų moduliai tankus dar labiau apsunkintų, galbūt netgi keltų papildomą pavojų, jei mūšyje būtų pažeisti. O ką jau kalbėti apie baterijų aušinimo problemą, įkrovimą ir ribotą įveikiamą atstumą.

Šiuolaikiniai tankai naudoja itin galingus, įprastai dyzelinius variklius. Jie skirti ne tik mobilumui ir manevringumui užtikrinti – šių variklių energija taip pat maitina ir įvairias elektronikos sistemas. Galiausiai, tų variklių galios pakanka ir įstrigusiai draugiškai technikai gelbėti. Tačiau yra viena priežastis, kodėl elektrinių karinių mašinų galimybės bus svarstomos.

Tai – tiekimas. Viena JAV sausumos pajėgų šarvuotoji divizija judėdama per dieną gali sunaudoti beveik 2 milijonus litrų degalų. Tie degalai divizijas pasiekia sunkvežimiais, kurie keliauja iš uostų į atsargų centrus. Reikalus dar labiau apsunkina skirtingus degalus deginanti technika. Visa tai yra tiesiog didžiulis logistikos košmaras. Efektyvų degalų pristatymą nėra lengva pasiekti ir taikos metu, o ką jau kalbėti apie kokį karštą karinio konflikto židinį.

„The Driven“, Australijos elektromobilių portalas, svarsto, kad dalinė ar pilna karinių mašinų elektrifikacija turėtų didelės naudos. Visų pirma, palengvėtų logistika – nebereikėtų ilgais atstumais pervežinėti milžiniško kiekio degalų. Tai pagerintų saugumą ir sumažintų logistinės grandinės pažeidžiamumą. Dabar prieš konvojus nukreiptos atakos gali iš rikiuotės išvesti didelę divizijos dalį. Galiausiai, modulinės elektroninės sistemos leistų greičiau ir paprasčiau atnaujinti karinę techniką – seną baterijos modulį ar variklį reikėtų pakeisti nauju ir pati mašina atitiktų naujus standartus.

Žinoma, didysis iššūkis tuomet būtų energijos gamyba. Visada galima pasitelkti dyzelinius generatorius, tačiau juk visas idėjos tikslas yra išvengti atvežtinio kuro naudojimo. Todėl greičiausiai tektų svarstyti mažo mobilaus branduolinio reaktoriaus galimybę. Jis kartu su modulinėmis baterijomis padėtų daliniams veikti nepriklausomai nuo tiekimo linijų, o tai pagerintų efektyvumą ir saugumą.

Taigi, elektriniai tankai turi savų privalumų ir ateityje tikrai bus įmanomi. Tačiau prieš tai greičiausiai atsiras mobilios elektros energijos jėgainės ir saugesnės baterijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais