Apie kuriamus skaitmeninius įrankius ir vidinius įmonės procesus bei iššūkius pranešime spaudai dalijosi „Devbridge“ programavimo departamento vadovas Giedrius Mickevičius.
– Kada verslui verta investuoti į skaitmeninius technologinius sprendimus, o kada įmonėms verčiau pirkti jau sukurtus vidinius įrankius?
– Dažniausiai įmonės vienareikšmiškai priima sprendimą pirkti, o ne kurti savo įrankius. Ypač dabar išpopuliarėjus „SaaS“ veiklos modeliams, perkant visada žinai, kad gausi naujausią produktą, todėl nereikia iš karto investuoti didelių pinigų sumų, nes kiekvieną mėnesį tiesiog sumokamas abonementinis mokestis.
Be to, nereikia priskirti papildomų darbų ir savo vidiniams IT specialistams. Jei naudojant tokius įrankius galima lengviau ir greičiau planuoti, parduoti, gaminti – visada bus verta ir pirkti.
Kurti savo įrankius verta ir tada, jei tai, ką jūs kuriate bus svarbi jūsų verslo dalis arba tai bus ta vieta, kurią klientai mato. Tokiu atveju, tai leidžia pasirūpinti gera kliento patirtimi. Mūsų pagrindinė veikla, būtent ir yra tokių įrankių kūrimas didžiausioms pasaulio kompanijoms. Tai ir portfelio valdymo įrankiai, bankinės ir vidinės finansinių įrankių valdymo sistemos ir, netgi, e-komercijos įrankiai.
– Kaip kilo šis poreikis ir kada buvo nuspręsta, kad „Devbridge“ reikia pradėti kurti patiems vidinius įrankius, o ne investuoti į rinkoje išbandytus sprendimus?
– Pirmasis įmonės viduje sukurtas skaitmeninis įrankis „Apollo Signal“ platformoje buvo skirtas komandos sklandesnei ir vieningai komunikacijai užtikrinti.
Skaidrumas – viena pamatinių mūsų vertybių ir kertinių principų, todėl mums buvo būtina sukurti tokį įrankį, kuris leistų su darbuotojais dalytis visa aktualia informacija kiekvieną dieną – finansiniais rezultatais, pajamomis, pelnu, pristatyti įmonės naujokus, darbo sukaktis, gimtadienius ir t.t. Įmonės padaliniuose Čikagoje, Toronte, Londone, Varšuvoje, Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje TV ekranuose darbuotojai yra nuolat informuojami, kaip sekasi įmonei, – kiekviename biure arba net jų namuose yra transliuojamos aktualijos darbuotojams, kurioje realiu laiku rodoma vizualinė informacija, tokia, kaip verslo rezultatai, įmonės rodikliai, informacija susijusi su vidiniais renginiais, darbuotojais.
Antrąjį įrankį kūrėme, nes norėjome išsibandyti tuo metu naują „React Native“ technologiją, kad vėliau galėtume šias žinias pritaikyti kurdami produktus savo klientams.
Kiekvienas organizacijos narys turi galimybę naudotis specialia įmonės programėle, kuri padeda komandoms komunikuoti įmonės viduje ir tarnauja kaip įsitraukimą didinantis vidinis socialinis tinklas. Naujesnė šios programėlės versija yra integruota į „Apollo Signal“ platformą ir vis dar naudojama kaip vidinis įmonės socialinis tinklas – pasidalyti nuotraukomis iš įmonės renginių, priminti apie kolegų gimtadienius ar darbo sukaktis ir pan.
– Sukūrėte įrankius ne tik komandos narių tarpusavio komunikacijos gerinimui, bet ir sklandžiam bendradarbiavimui su klientais? Kokie tai sprendimai?
– Nuspręsti kurti kitus įrankius jau reikėjo daugiau drąsos, nes tuo metu darbuotojų laiko planavimui naudojome pirktą programinę įrangą. Integracijas tarp skirtingų naudojamų programų (pavyzdžiui, Finansų ar Personalo valdymo) mums vis tiek reikėjo kurti patiems ir vėliau jas palaikyti.
Lyg tyčia tuo metu jos stipriai keitėsi, todėl teko apsispręsti ar toliau investuoti savo laiką, prisitaikant prie sukurtų sprendimų, ar susikurti savo. Sprendimą paspartino ir tai, kad laiko registravimo programos funkcionalumus jau buvome gerokai išaugę ir norėjosi vis daugiau.
„Devbridge“ stengiamės užtikrinti proceso skaidrumą, įraukiant kiekviename gamybos žingsnyje į jį tiek darbuotojus, tiek ir klientus. Darbuotojai specialia programėle, vadiname „Apollo Time“ fiksuoja savo darbo laiką, kuris vėliau rodomas klientams per mobiliają programėlę „Apollo Command“, kad jie matytų kiekvieną su savo užsakytu projektu susijusį etapą, vykdomus darbus ir įvairias metrikas. Tai skatina abipusį pasitikėjimą.
– Kokią naudą vidinių įrankių sukūrimas atnešė jūsų įmonei?
– Kaip jau minėjau, kokybiškų IT produktų kūrimas yra mūsų pagrindinė veikla, o jų kūrimą planuodavome excel‘iuose. Tačiau juos išaugome, reikėjo daugiau atsekamumo, lengvesnio funkcionalumo išplėtimo. Tuo metu nusprendėme, kad verta investuoti susikuriant savo projektų planavimo įrankį „Apollo Plan“.
Ši sritis yra ypač svarbi mūsų pagrindinio verslo dalis, norėjome išlaikyti tą patį projektų valdymo ir planavimo modelį, kurį laikome savo esminiu konkurenciniu pranašumu, todėl perėjimas prie pirktos programos ir prisitaikymas prie jos mums būtų kainavę ypač brangiai.
Visi anksčiau paminėti įrankiai yra apjungti į bendrą programų paketą, kurį vadiname „Apollo by Devbridge“. Mes esame ypač sparčiai auganti įmonė, turime aiškius, gerai veikiančius procesus ir jiems įvertinti skirtas metrikas.
Greitai augant, projektams sudėtingėjant, „Apollo“ mums padeda išlaikyti efektyvumą ir visiems kartu siekti bendrų tikslų, o mūsų klientams užtikrinti aukštą kuriamų produktų kokybę. Tai ir yra didžiausia vertė.
– Kaip pandemijos akivaizdoje šie vidiniai projektai ir sprendimai pasiteisino ir kaip vyksta komandos darbas prie šių projektų?
– Pandemija padėjo pasitikrinti kiek mūsų procesai yra priklausomi nuo gyvo bendravimo, džiaugiamės, kad vidiniai įrankiai buvo vieni tų, kurie padėjo užtikrinti sklandų projektų startą, jų vystymą ir užbaigimą. Tiek 2020, tiek ir 2021 metais fiksuojame rekordinius metus mūsų įmonės istorijoje, tai geras įrodymas, kad buvome ypač produktyvūs.
Daugumai mūsų klientų vidinių IT procesų aiškumas, sklandus vidinių IT projektų valdymas irgi yra aktualus. Savo klientų rate taip pat matome augantį poreikį ieškoti inovatyvių sprendimų, didinančių jų verslo efektyvumą. Turime ambiciją padėti klientams įgyvendinant tokias skaitmenines transformacijas, o mūsų įrankiai būtų esminiai, kurie padėtų užtikrinti kokybiškus procesus jų organizacijų viduje.
Šiuo metu „Devbridge“ įmonės skaitmeninių produktų kūrimo departamente turime nuolatines komandas, kurios dirba vien prie šių darbų. Beveik trisdešimties darbuotojų komanda darbuojasi JAV ir Lietuvoje, jei atsiranda papildomo laiko, ir iš kitų komandų nariai noriai įsitraukia į procesus ir aktyviai prisideda prie vidinių produktų vystymo.
Atsiranda vis daugiau klientų, kurie pradėję darbuotis su mūsų komandomis, pamatę mūsų naudojamus sprendimus domisi kaip galėtume šiuos įrankius pritaikyti jų poreikiams, tikime, kad tai pavyks įgyvendinti jau artimiausiu metu.