Kaip populiariausios internetinės svetainės būtų atrodžiusios 90-aisiais?

Nuo dešimtojo praėjusio amžiaus dešimtmečio technologijos gerokai pažengė į priekį. Vyresni skaitytojai dar prisimena – tai buvo metas, kai elektroniniai gyvūnėliai („Tamagotchi“) atrodė kaip smagiausias žaislas, o žaidimas „Gyvatėlė“ („Snake“) įtraukdavo net abejingiausius. Neturėjome interneto, nebuvome girdėję termino „socialiniai tinklai“, o tinklaraščiai tapo populiarūs tik dešimtmečio pabaigoje.
Kompiuteris
Kompiuteris / 123RF.com nuotr.

Kaip ir kitos pramogos 10-ajame dešimtmetyje, internetas taip pat turėjo unikalią išvaizdą. Svetainių kūrimo platformos „Zyro“ dizaineriai pabandė įsivaizduoti, kaip dabar populiarios svetainės būtų atrodžiusios prieš tris dešimtmečius.

„Facebook“

„Facebook“ – Lietuvoje populiariausia socialinių tinklų platforma. Sukurta dar 2004 metais, nuo to laiko ji buvo nuolatos tobulinama. 90-ųjų „Facebook“ siena – itin paprasta: joje būtų rodomi įvykiai, nuotraukos, grupės, puslapiai ir nustatymai. Kaip ir šiandien, būtų galima paskelbti įrašą, deja – be nuotraukos.

„Zyro“/Kaip Facebook būtų atrodęs 90-aisiais
„Zyro“/Kaip Facebook būtų atrodęs 90-aisiais

„YouTube“

2005 metais „Youtube“ tapo garsiausia vaizdo įrašų talpinimo platforma. Dizainerių nuomone, 90-aisiais ji būtų atrodžiusi žymiai paprasčiau negu dabar. Peržiūrėti vartotojas galėtų tūkstančius (o ne milijonus) vaizdo įrašų. Jie būtų prieinami tik naudojantis diskeliais (angl. floppy disk).

„Zyro“/Kaip Youtube būtų atrodęs 90-aisiais
„Zyro“/Kaip Youtube būtų atrodęs 90-aisiais

„Spotify“

„Spotify“ atsirado 2006 metais, tačiau jei tai būtų įvykę dešimt metų anksčiau, ši programėlė būtų prieinama kaip diskelis. Kaip ir šiandien, jame visos mėgstamiausios laikmečio dainos sugultų vienoje vietoje. Tačiau, skirtingai nei dabar, klausant muzikos nebūtų rodomi albumų viršeliai, o grojaraštyje būtų žymiai daugiau Mango ir B‘avarijos dainų. Trumpai tariant, „Spotify“ būtų panašus į seną gerą „Winamp“.

„Zyro“/Kaip Spotify būtų atrodęs 90-aisiais
„Zyro“/Kaip Spotify būtų atrodęs 90-aisiais

„WhatsApp“

„WhatsApp“ diskelio 90-aisiais būtų neįmanoma nepastebėti. Tuo metu vaizdo skambučiai ir asmenukės dar buvo nežinomas dalykas, tačiau 90-ųjų „WhatsApp“ pagalba būtumėte galėję įrašyti ir siųsti MP3 žinutes, dalintis nuotraukomis bei šypsenėlėmis!

„Zyro“/Kaip WhatsApp būtų atrodęs 90-aisiais
„Zyro“/Kaip WhatsApp būtų atrodęs 90-aisiais

90-ųjų „Whatsapp“ galėtumėte rašyti žinutes, keisti teksto šriftą bei spalvą ir siųsti nuorodas.

„Twitch“

„Twitch“ žaidimų transliacijų platforma yra gana jauna, ji debiutavo tik 2011 metais. Šiandien joje žmonės žaidžia „Minecraft“, „Fortnite“ ir „Counter-Strike“. Dešimtajame dešimtmetyje apie tokius žaidimus galėjome tik pasvajoti, todėl dešimtojo dešimtmečio „Twitch“ būtų gerokai kitoks.

Tikriausiai jame vyrautų 2D grafika ir lenktyniniai žaidimai. Pokalbių langas būtų ryškus su juodu fonu.

„Zyro“/Kaip Twitch būtų atrodęs 90-aisiais
„Zyro“/Kaip Twitch būtų atrodęs 90-aisiais

Spalvos ir paprastumas

Prisiminus jau primirštą devyniasdešimtųjų dizaino stilių akivaizdu, kad pokyčiai – milžiniški. Interneto puslapių šiandieninę išvaizdą lėmė pirmiausia technologijų raida. Dabar kūrybiškus sprendimus kur kas mažiau riboja techninės galimybės.

„Dešimtajame dešimtmetyje svetainių dizaine dominavo ryškios spalvos, o tekstams perteikti buvo prieinama tik keliasdešimt šriftų. Iki interneto išpopuliarėjimo reklama buvo dažniau matoma statiška, todėl interneto puslapiai buvo gausiai animuojami siekiant patraukti dėmesį ir palikti įspūdį“, – pasakojo „Zyro“ dizaino vadovė Arūnė Kolodzeiskė.

Šiandienos tinklalapiai nebeprimena mirgančios skelbimų lentos ir yra gerokai interaktyvesni. Juos kuriant dizaineriams reikia apgalvoti daugiau detalių, nei devyniasdešimtaisiais.

„Dizainas tapo svarbus ne tik iš vizualinės pusės. Kone svarbiausia kuriant internetinį puslapį – vartotojo patirtis. Svetainės pritaikomos ir telefonams, planšetėms, laikrodžiams, tai – naujas poreikis, kurio nebuvo devyniasdešimtaisiais. Jos tapo saugesnės ir greit užkraunamos“, – sakė A.Kolodzeiskė.

Šiuolaikiniai interneto puslapiai – aiškesni ir paprastesni. Vietoje visos vaivorykštės spalvų pasirenkamos kelios, dažniau pastelinės. Jos naudojamos ne tik kaip estetinis sprendimas, bet ir įvaizdžio dalis: išlaikant nuoseklią gamą prekės ženklai tampa labiau atpažįstami ir įsimenami.

Išsiplėtė ir eiliniam vartotojui prieinamų svetainių kūrimo įrankių asortimentas. Šiandien svetainę susikurti gerokai paprasčiau – vartotojams padeda dirbtinio intelekto sprendimai, atsirado platformų, kurių pagalba galima lengvai ir greitai susikurti puslapį nesamdant dizaino agentūros.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis