Pradėkime nuo vidinės komunikacijos. Pirmiausia, socialinis tinklas gali tapti erdve įmonės vidinės kultūros – vertybių, darbo principų, tradicijų puoselėjimo, darbuotojų informavimo – komunikacijai. Tokiu atveju socialinis tinklas išnaudojamas kaip informacijos sklaidos priemonė: skelbimų lenta, diskusijų vieta, apklausos, iniciatyvų organizavimas ir t.t.
Taip pat socialiniame tinkle gali būti planuojami rinkodaros veiksmai, pateikiama trumpa projektų eigos ataskaita. Pavyzdžiui, organizuojant renginį klientams socialiniame tinkle galima aptarti su kolegomis nuo jo idėjos iki konkretaus scenarijaus, kviečiamų asmenų sąrašo, kvietimo teksto, dizaino ir pan.
Juokaujama, kad Lietuvoje visi geriausiai išmano du dalykus: krepšinį ir rinkodarą. Yra tiesos, juk visi yra vartotojai ir iš savo patirties žino, kas veikia juos, taip pat turi nuomonę, kas veikia kitus. Todėl darbuotojai rinkodaros skyriui tikrai gali pasiūlyti įdomių idėjų, kuomet įgyvendinamos įvairios iniciatyvos: planuojama reklaminė kampanija, atnaujinama interneto svetainė, organizuojamas renginys klientams, ieškoma būdų, kaip skatinti pardavimus ir pan.
Žinoma, visas šias veiklas galima atlikti naudojant el. paštą, tačiau įmonės socialinio tinklo privalumas – visos naujienos, patirtis ar kita įmonės veiklos žinių bazė bus saugoma vienoje vietoje, o darbuotojai galės bet kuriuo metu ja pasinaudoti, papildyti savo įžvalgomis, nuomonėmis.
Išorinės komunikacijos organizavimas
Įmonės socialinis tinklas gali būti naudojamas ir išorinės komunikacijos veiksmų koordinavimui. Pavyzdžiui, rinkodaros specialistas su atsakingu įmonės atstovu turi suderinti straipsnį spaudai. Socialiniame tinkle parašoma straipsnio idėja ar jau parengtas tekstas ir vyksta aptarimas. Tokiu atveju turinį formuoti ar pateikti pastabas tekstui vienu metu gali net keli asmenys.
Kita galimybė – socialiniame tinkle kaupti straipsnius apie įmonę, kurie pasirodė žiniasklaidoje. Publikacijas darbuotojai gali komentuoti ir teikti rinkodaros skyriui pasiūlymus kitam straipsniui ta pačia tema. Taip pat įmonės socialiniame tinkle gali būti kaupiama informacijos bazė apie konkurentų veiksmus.
Gerųjų praktikų kaupimas ir panaudojimas
Įmonės socialiniame tinkle gali būti kaupiama informacija apie gerąsias praktikas. Pavyzdžiui, įvykus renginiui socialiniame tinkle įkeliama visa informacija apie jį – idėjos generavimas, scenarijus, kontaktai, paslaugų kainos, grįžtamasis ryšys ir kt. Taigi kitą kartą panašų renginį būtų galima suorganizuoti kur kas lengviau. Net ir pasikeitus rinkodaros specialistams visa informacija būtų saugoma vienoje vietoje.
Juokaujama, kad Lietuvoje visi geriausiai išmano du dalykus: krepšinį ir rinkodarą
Be to, rinkodaros specialistai dažnai yra tarpininkai tarp kolegų ir išorinių paslaugų teikėjų, todėl rengia santraukas (angl. brief), kuriose pateikiama svarbiausia informacija užduočiai atlikti. Jeigu tokie darbai atliekami reguliariai, tai tokių šablonų naudojimas ir kaupimas vienoje erdvėje (įmonės socialiniame tinkle) padeda, kuomet panašūs darbai kartojasi.
Kaip susijęs įmonės socialinis tinklas ir „debesys“?
Įrašo tikslas – pasidalinti rinkodaros veiklos organizavimo praktika įmonės socialiniame tinkle. O „debesys“ prasideda tuomet, kai kalbame apie socialinio tinklo kaip sprendimo vartotojui pateikimo būdą.
Pasaulyje tai nėra naujiena, kai kurios Lietuvos bendrovės taip pat naudojasi įmonės socialiniu tinklu kaip paslauga (angl. Software as a Service, SaaS).
Šiame įraše pažymėti tik keli atvejai, kuomet įmonės socialinis tinklas gali būti panaudotas rinkodaros skyriaus veikloje. Svarbiausias aspektas, kad visa su rinkodaros skyriaus veikla susijusi informacija yra saugoma ir kaupiama vienoje erdvėje, todėl ją lengvai gali pasiekti visi įmonės darbuotojai arba tam tikrų projektų grupės nariai.