Kaip saugiai pirkti kalėdines dovanas internetu?

Kalėdinio apsipirkimo karštinei įsibėgėjus vis daugiau lietuvių nevengia ieškoti dovanų internetinės prekybos vietose. Tačiau patogumas, kurį suteikia daiktų pirkimas neišeinant iš namų, taip pat gali būti ir rizikingas. Tūkstančiai žmonių kiekvieną dieną pakliūna į kibernetinių sukčių pinkles ir to pasekoje atskleidžia savo asmeninius duomenis bei randa ištuštintas banko sąskaitas.
kibernetinė ataka
kibernetinė ataka / 123RF.com nuotr.

.Šventinis laikotarpis – skaitmeninių sukčių darbymetis. Padidėję internetinių parduotuvių lankytojų srautai traukia nusikaltėlius, kurie siekia pasisavinti ir vėliau juodojoje rinkoje parduoti pirkėjų mokėjimo kortelių duomenis, teigiama „NordVPN“ pranešime spaudai.

Naujausio tyrimo, kurį atliko kibernetinio saugumo kompanija „NordVPN“, duomenimis, iš 4 milijonų nelegaliuose interneto forumuose parduodamų mokėjimo kortelių net 600 tūkst. priklauso europiečiams. Tarp jų aptiktos ir 4763 lietuviškos kortelės, kurių vienos kaina 16 JAV dolerių ir 80 centų.

Kaip saugiai apsipirkti internetu?

Norint saugiai apsipirkinėti internetu bei išvengti sukčių pinklių, Marijus Briedis, „NordVPN“ technologijų padalinio vadovas, pataria kiekvienam pirkėjui laikytis keletos paprastų taisyklių.

Išlikite budrūs

Dažnai kibernetiniai sukčiai bando išvilioti duomenis ir pasipelnyti iš išsiblaškiusių pirkėjų sukurdami netikras internetines parduotuves. Kad to išvengtumėte, pasidomėkite pardavėju prieš perkant. Geriausia yra pasiskaityti kitų pirkėjų įvertinimus, panagrinėti visą parduotuvę, o ne tik norimą įsigyti prekę, susirasti atsiliepimų „Google“ paieškos sistemoje.

Jei informacijos nepavyksta rasti, puslapyje nėra aiškiai nurodyti pardavėjo kontaktai ir įmonės registracijos adresas, o prekių aprašymuose daug klaidų arba jie skamba kaip prastai išversti iš kitos kalbos, sukluskite. Neskubėkite pirkti, jei internetinėje parduotuvėje kainos ir pasiūlymai atrodo per geri, kad būtų tikri – tai vienas iš dažniausių sukčių triukų prisivilioti patiklius pirkėjus.

Įsitikinkite, ar prie tinklapio, iš kurio ketinate pirkti, pavadinimo naršyklės lange yra spynelės simbolis, žymintis puslapio saugumą, t. y., užtikrinantis, kad informacijos srautas tarp jūsų įrenginio ir svetainės yra šifruojamas.

Tinkamai apsaugokite savo finansinę informaciją

Kad būtų patogiau, daugelis žmonių savo finansinius duomenis, pavyzdžiui, mokėjimo kortelių PIN ir CVV kodus saugo įrenginio užrašinėje, interneto naršyklėse arba parduotuvių tinklalapiuose.

123RF.com nuotr./Kibernetinis saugumas
123RF.com nuotr./Kibernetinis saugumas

Deja, nė vienas iš šių variantų nėra saugus, todėl apsiperkant internetu rekomenduojama kiekvieną kartą duomenis įvesti ranka. O geriausias būdas užtikrinti ir patogumą, ir saugumą yra slaptažodžių tvarkyklės. Dauguma šių programėlių kompiuteriuose ir išmaniuosiuose telefonuose užtikrina, kad jūsų kortelių duomenys būtų visada po ranka, tačiau saugiai užšifruoti ir nepasiekiami sukčiams.

Venkite viešo belaidžio interneto ryšio

Venkite viešojo belaidžio interneto kavinėse, viešbučiuose, prekybos centruose ir kitose vietose, kadangi šis ryšys dažnai būna neapsaugotas ir programišiai tokiu būdu gali bandyti įsilaužti į prie jo prisijungusius įrenginius ir nuskaityti perduodamą informaciją.

Todėl nederėtų naudotis Wi-Fi ryšiu apsipirkinėjant, jungiantis prie elektroninės bankininkystės ir kitom operacijom, kur reikalingi asmeniniai duomenys. Jei visgi tektų naudotis viešais belaidžiais interneto tinklais, pasirūpinkite savo duomenų apsauga su VPN programėle. Ji užšifruos jūsų naršymo duomenis ir apsaugos asmeninę informaciją nuo pašalinių asmenų bandymų ja pasinaudoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis