Vos tik kalba pakrypsta apie knygomis paremtus žaidimus, nemažai žaidimų fanų pirmiausiai pagalvoja apie „Žiedų Valdovą“, „Harį Poterį“ ar kitą kūrinį, kuris jau seniai sulaužė knygos viršelius ir užkariavo ne tik skaitytojų, tačiau ir kino mylėtojų bei žaidėjų širdis. Kai kurie iš šių kūrinių itin puikūs, supažindinantys žaidėjus su epinėmis istorijomis, kurių šie dar nebuvo girdėję, tačiau galėjo patirti virtualiame pasaulyje. Neretai, tokios adaptacijos ne tik suteikia progą patirti nuotykį, tačiau ir skatina susidomėjimą literatūriniu šaltiniu. Ieškant artimo širdžiai pavyzdžio, galime prisiminti Lenkijoje sukurtą „The Witcher“ žaidimų seriją.
Raganiaus kelionė prasidėjo dar 1992 metais, kuomet buvo išleistas apsakymų rinkinys pavadinimu „Likimo kalavijas“. Su humoru pasakojami raganiaus nuotykiai netruko užkariauti Lenkijos skaitytojų protų ir širdžių, tad naujos istorijos buvo spausdinamos kasmet. Šias istorijas paversti žaidimu buvo bandyta išties ilgai, tačiau puikiai žinomas „CD Projekt RED“ žaidimo projektas dienos šviesą išvydo tik 2007 metais.
Žaidimas buvo be galo sėkmingas ir turėjo milžinišką įtaką išaugusiam originaliųjų literatūros kūrinių populiarumui ne tik Lenkijoje, bet ir likusiame pasaulyje. Tais pačiais, 2007 metais, raganiškas apsakymų rinkinys „Paskutinis noras“ buvo pirmą kartą išleistas anglų kalba, o autorius Andrzejus Sapkowskis netikėtai greitai išpopuliarėjo visame pasaulyje.
Ir tai tik vienas iš daugybės pavyzdžių, kuomet knygos tampa žaidimais. Ne gana to, egzistuoja ir atvirkštinis procesas, kurio metu ypač populiarūs žaidimai tampa dėmesio verta literatūra, o keletas tokių knygų pasiekė ir Lietuvos skaitytojus. Daugiau apie šiuos atvejus galite sužinoti šios savaitės Žaismo DNR naujienų laidoje.