Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kas sudaro gerą interneto svetainę?

Nuo pat atsiradimo dešimtojo dešimtmečio pradžioje, internetas palaipsniui gaudavo vis daugiau visuomenės bei žiniasklaidos dėmesio. Ilgainiui internetas taip paplito, kad patys sau tapome įkaitais ir dabar esame priklausomi nuo jo. Čia bendraujame, dirbame, ilsimės ir juokiamės.
Kompiuterio klaviatūra
Kompiuterio klaviatūra / 123rf nuotr.

Kiekvienas save gerbiantis verslas turi interneto tinklalapį, o kiekvienas save gerbiantis XXI a. vartotojas naudojasi elektroniniu paštu. Internetas tapo vienu iš dalykų, apie kuriuos negalime neišmanyti, ypač jei jūs – verslininkas.

Retas pasakytų, kad užtenka tiesiog sukurti interneto svetainę. Ji turi atlikti daugybę funkcijų: palaikyti ryšį su esamais klientais bei partneriais, informuoti potencialius klientus, priimti užsakymus ir t.t. Neužtenka sukurti gražaus svetainės dizaino. Taip pat būtina pasirūpinti jos patogumu bei informatyvumu.

Verslas dažnai tenkina savo poreikius, ne vartotojų. Jei vartotojai negali tinklalapiu naudotis patogiai, greitai ir suprantamai, neišgelbės net ir naujausia technologija. Taigi ką organizacijos turi apsvarstyti prieš kurdamos ar tobulindamos esamą interneto svetainę?

Tai – vartotojų potyris (angl. user experience). Kitais žodžiais tariant, verslas turi susitelkti ties potyriais, kuriuos gaus žmogus apsilankęs jūsų interneto tinklalapyje. Pabandykime šiuos potyrius išskaidyti keliais klausimais:

  • Ar jūsų svetaine lengva naudotis?
  • Ar lengva surasti norimą informaciją?
  • Ar apsilankymo tikslus atliekate greitai?
  • Ar mėgaujatės svetainės naudingumu?
  • Ar rekomenduotumėte svetainę savo draugams?

Vartotojų potyris susideda iš trijų dalių, kurias ir ketiname apžvelgti straipsnyje: informacijos prieinamumas (angl. accessibility); svetainės patogumas (angl. usability); kūrybiškumas, įvaizdis (angl. creativity).

Informacijos prieinamumas

Aukštas prieinamumo lygis yra tuomet, kai svetaine gali naudotis kuo gausesnis žmonių būrys. Čia kalbame apie žmones su negalia. Anot Didžiosios Britanijos vyriausybės, 2006-aisiais šalyje buvo daugiau nei 10 mln. žmonių, turinčių negalią – vienas iš septynių. Ši rinka dažnai užmirštama.

Nors verslui šis principas nėra toks svarbus kaip valstybinėms institucijoms, tačiau pasirūpinus informacijos prieinamumu, tikimybė pritraukti naujų lankytojų padidėja.

Svetainės patogumas

Sakykim, jūsų vartotojas tikrai gali pasiekti informaciją, tačiau pasiklysta joje. Ar vartotojas patenkintas svetaine? Žinoma, kad ne. Reikia išlaikyti balansą bei garantuoti lengvą svetainės naudojimą. Svetainės patogumas yra esminis vartotojo potyrio faktorius.

Reikėtų klausti paprastai – ar lengva atlikti užduotis, dėl kurių apsilankėte svetainėje? Vartotojas turi orientuotis kokioje svetainės vietoje yra dabar, kur buvo prieš paspausdamas vieną iš navigacijos mygtukų ir kurioje bus po to, kai paspaus sekantį mygtuką. Vartotojas turi jausti aplinką.

Neretai šioje situacijoje gelbsti svetainės žemėlapis (angl. sitemap). Žinoma, jis nereikalingas toms svetainėms, kuriose yra vos 5–10 puslapių. Susigaudyti tarp tokio informacijos kiekio sugebame kiekvienas jei svetainė turi paprasčiausią navigaciją (meniu). Bet jeigu jūsų svetainė susideda iš 1000 puslapių ar daugiau, gali tekti pasitelkti ir daugiau pagalbinių priemonių.

Negalima nepaminėti paprasčiausios paieškos sistemos, kuri yra būtinas įrankis portalinio tipo tinklalapiuose. Jei informacijos daug, o jūsų ieškoma informacija gali būti apibūdinama keliais paprastais raktažodžiais, paieškos sistema yra greitas ir idealus pagalbos įrankis internetinėms svetainėms.

Kūrybiškumas, įvaizdis

Tai paskutinis veiksnys, bet ne mažiau svarbus. Paplitusi klaidinga nuomonė, kad kai svetainė patogi, kūrybiškumo visai nereikia. Tiesa ta, kad abu veiksniai yra vienas nuo kito priklausomi, tačiau patogumas labiau siejasi su svetainės, o kūrybiškumas – įmonės įvaizdžiu.

Pavyzdžiui, spalvos atlieka svarbų vaidmenį kuriant tiek svetainės, tiek įmonės įvaizdį. Skirtingos spalvos kelia skirtingas asociacijas, į skirtingas spalvas reaguojame skirtingai. Psichologai tvirtina, kad tinkamos spalvos parinkimas kelia pasitikėjimą įmone, simbolizuoja draugystę.

Dizaino nuoseklumas yra dar vienas svarbus dalykas kuriant gerą vartotojų potyrį. Jei tam tikri objektai naršant po skirtingus puslapius atsiduria tose pat vietose, vartotojai mintyse nusipiešia svetainės žemėlapį ir tokiu būdu svetainė tampa patogesnė naudoti. Prie jos priprantama.

Taigi kūrybiškumas yra paskutinis, bet ne mažiau svarbus faktorius siekiant sukurti gerą interneto svetainę. Apsilankęs interneto svetainę vartotojas susidaro pirmąjį įspūdį apie ją būtent iš kūrybiškumo. Patogumas ir pasiekiamumas seka po to.

Šaltinis: Leonie Watson tinklaraštis „The Tink Tank“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos