Kas yra ta „Google Panda“ ir kodėl jos reikia bijoti?

Vienas iš interneto projekto sėkmės faktorių yra tai, kaip aukštai jo puslapiai yra rodomi paieškos sistemų rezultatų lentelėse.
„Google“.
„Google“. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Google“ nuolatos tobulina savo paieškos algoritmus ir stengiasi pasiūlyti internautams kiek įmanoma labiau kokybiškus rezultatus. Būtent toks vienas iš evoliucijos etapų buvo pavadintas „Panda“ ir pasirodė 2011 metų pradžioje. Apie jį ir papasakosiu.

Atsiradimo priežastys: SEO prieš ir po „Panda“

„Panda“ nebūtų pasirodęs, jeigu nebūtų konkrečios problemos. O ji atsirado ir gana didelė – 2010 metais optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) specialistai ir tinklalapių kūrėjai pradėjo vis garsiau kaltinti „Google“ tuo, kad pirmuose paieškos rezultatų puslapiuose vis dažniau pasirodo reklaminio pobūdžio ir panašios nesąmoningos svetainės, kurios iškyla tik dėl protingo raktažodžių naudojimo. Kitaip tariant, vartotojams įvedus į „Google“ paiešką norimą raktažodį, kartais jau galima buvo iš karto žiūrėti į pirmo puslapio apačią arba net eiti į antrą puslapį. Su tuo internautai taikstytis nenorėjo, taigi paieškos algoritmas buvo pradėtas tobulinti.

Kaip SEO principai veikė anksčiau ilgus metus? Labai paprastai – turėk į savo svetainę daug nuorodų, teisingai sudėliok raktažodžius pas save, ir gali tikėtis vietos pirmame „Google“ paieškos rezultatų puslapyje. Laikui bėgant algoritmas darėsi sudėtingesnis ir faktorių skaičius didėjo, tačiau nesikeitė esminis dalykas – buvo analizuojamas svetainių turinys programine prasme, bet ne jo kokybė. O su naujuoju „Panda“ buvo įvesti papildomi nauji faktoriai, kurių tikslas buvo nustumti žemiau paieškos rezultatuose „prastos kokybės“ svetaines – tas, kurios kopijuoja ar dubliuoja turinį, kurios atlieka tik nuorodų kolekcijų funkcijas ir t.t. Ir tuo pačiu geresnės pozicijos būtų užleistos kokybiškiems tinklalapiams – būtų patenkinti tiek jų savininkai, tiek interneto vartotojai.

Kaip tai veikia?

Iš karto dar pasakysiu, kad „Panda“ nėra naujas algoritmas, tai tiesiog papildomų svarbių faktorių rinkinys, nusakantis interneto projekto turinio kokybę. Dar labai svarbu tai, kad „Panda“ reitingas priskiriamas ne atskiriems puslapiams, o visam tinklalapiui bendrai. Analizuojamas kiekvienas atskiras jo puslapis, ir jeigu pastebima, kad yra daug „nekokybiško“ turinio, tada visa svetainė gauna žemesnį reitingą. Panašiu principu veikia ir senas geras „PageRank“, bet į jį „Google“ algoritmas šiuo metu atsižvelgia daug mažiau.

Taigi „Google“ analizuoja tai, ar turinys yra kokybiškas. Kyla klausimas, kaip tai padaryti, jeigu tą spręsti turėtų žmonės, o ne kompiuterinės programos? Atsakymas paprastas – leidžiama spręsti patiems žmonėms. Juk kai ekrane pasirodo paieškos rezultatų puslapis ir vartotojas paspaudžia iš jo kurią nors nuorodą, tada galima analizuoti, kiek laiko jis išbus toje svetainėje, kol sugrįš atgal į paiešką, o gal ir visai nesugrįš. Arba galima kitaip tirti vartotojo paspaudimus – sekti, kiek nuorodų jis paspaudžia paieškos rezultatų puslapyje, kokia tvarka ir kuriame pagal numerį puslapį jos yra. Žodžiu, visiška laisvė elgesio analizei – būtent tai „Google“ ir daro. O po to skirsto mažus „Panda“ reitingus svetainėms, iš kurių vartotojai išeina ilgai neužsibuvę.

Tarp kitko, galima labai nesunkiai patikrinti, kaip sekasi jūsų tinklalapiams šiuo atžvilgiu. Yra toks rodiklis „Bounce Rate“, kuris nusako, kiek procentų lankytojų išeina iš jūsų svetainės, nepaspaudę daugiau nei vienos nuorodos. Jei tas procentas yra didelis – verta susirūpinti. Plačiau apie „Bounce Rate“ galite paskaityti čia.

Dar, be abejo, analizuojamas pasikartojantis arba nukopijuotas iš kitos svetainės turinys. Šis faktorius lėmė rezultatus ir anksčiau, bet nuo „Panda“ atsiradimo jis tapo vienu iš pagrindinių rodiklių, už kuriuos gali būti nubausta jūsų svetainė.

Tikslas: tinklalapiai žmonėms, o ne mašinoms

Šis naujasis algoritmo patobulinimas turi aiškius tikslus – ne tik grąžinti tinkamus ir kokybiškus paieškos rezultatus, bet ir pakeisti tinklalapių kūrėjų mąstyseną. Jeigu anksčiau gana dažnas atvejis būdavo, kad kuriamos svetainės siekdavo užkariauti pirmuosius puslapius „Google“ vien dėl raktažodžių, o po to parodyti kuo daugiau reklamos ir šlamšto, tai dabar turėtų būti kitaip: reikia kurti projektus žmonėms, ir kuo įdomesni jūs būsite žmonėms, tuo geriau jūsų kūrybą indeksuos ir „Google“ paieškos variklis. Kiek toks procesas veikia praktikoje – nuomonių yra įvairių.

Nuo „Panda“ paleidimo 2011 metų balandžio mėnesį įvairiuose šaltiniuose galima pamatyti skirtingų nuomonių. Nemažai yra ir skundų, kad dėl algoritmo atnaujinimo nukentėjo visai nekalti projektai, o kai kurie „nuorodų kalnai“ ir toliau karaliauja viršūnėje. Tačiau bendrai paėmus, eiliniam paieškos lankytojui rezultatai per pusmetį tikrai pagerėjo, pastebėjau tai ir pats asmeniškai besinaudodamas „Google“ paieška.

Kaip apsisaugoti nuo baudos?

Kaip jau supratote, „Panda“ faktoriai gali nusmukdyti jūsų svetainę. Bet nėra ko labai bijoti – jei jūsų tinklalapis tikrai kokybiškas ir mėgstamas lankytojų. Šioks toks paradoksas – tiems, kurie jau turėjo lankytojų dėl savo kokybiškų paslaugų, dovanojama dar daugiau lankytojų, o tie, kurie bandė jų prisivilioti švariais ir ne visai švariais būdais, gaus baudą iš „Google“.

Kaip teigia patys algoritmo patobulinimų autoriai iš „Google“, viskas susiveda į „high-quality sites“.

Tarkime, esate parašę straipsnį ir patalpinote internete. Kaip galima apibrėžti tą aukštą kokybę? Atsakykite sau į šiuos klausimus:

  • Ar pasitikėtumėte informacija iš šio straipsnio?
  • Ar straipsnis parašytas savo srities eksperto, kuris išmano tą sritį, ar tiesiog pilstymas iš tuščio į kiaurą?
  • Ar tas pats tinklalapis turi dar panašių straipsnių ta pačia tema, tik su kiek kitokiu raktažodžių parinkimu?
  • Ar pasitikėtumėte šiuo tinklalapiu tiek, kad duotumėte jo autoriams savo banko kortelės duomenis?
  • Ar straipsnis turi gramatinių, stilistinių ar faktinių klaidų?
  • Kaip jums atrodo – ar straipsnis neša naudą tinklalapio lankytojams, ar daugiau taikosi į tai, kas populiaru paieškos sistemoms?
  • Ar straipsnis pateikia originalią informaciją, originalią ataskaitą, tyrimą ar analizę?

Ir taip toliau, ir panašiai. Daugiau tokių klausimų galite paskaityti „Google Webmaster Central“ straipsnyje. Bet viskas susiveda į tai, kad reikia kurti kokybišką, unikalų ir profesionalų turinį. Tada jums nebaisi jokia „Panda“ ar kiti gyvūnai, kurie gali pasirodyti ateities algoritmo patobulinimuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis