Kasmet jūrose pametamas žvejybinio lyno kiekis Žemę apjuosti galėtų 18 kartų

Kasmet į vandenyną iš komercinės žvejybos įmonių iškrenta milijardai kabliukų, milijonai gaudyklių ir šimtai tūkstančių kilometrų žvejybos lynų bei tinklų. Šie dreifuojantys žvejybos įrankia ir toliau gaudo bejėgius jūros gyvūnus.
Žvejyba
Žvejyba / 123RF.com nuotr.

Australijos mokslininkai, atlikę naujus tyrimus, šias pramonines atliekas vertina iš naujos perspektyvos: apskaičiuota, kad kasmet į jūros vandenis nukrenta tiek žvejybos lynų, kad jais būtų galima apjuosti visą planetą net 18 kartų.

„Duomenys, surinkti šiems skaičiavimams parengti, buvo gauti tiesiogiai iš pačių žvejų, kad geriau suprastume žvejybos įrankių nuostolius jų susidarymo vietoje“, – sakė Tasmanijos universiteto jūrų socioekologė Kelsey Richardson.

K.Richardson su kolegomis apklausė 450 žvejų septyniose šalyse apie žvejybos įrankių naudojimą bei veiksnius, kurie, jų nuomone, prisideda prie šios taršos.

Tyrėjai nustatė, kad nuo JAV iki Maroko, Indonezijos ir Naujosios Zelandijos naudojami jūros laivų tipai turėjo įtakos nuostoliams, rašo „Science Alert“.

„Proporcingai daugiau žvejybos įrankių buvo prarasta iš mažesnių žvejybos laivų“, – savo straipsnyje rašė mokslininkai. Jų teigimu, didesniuose laivuose galėtų būti geresnės navigacijos ir žvejybos įrankių technologijos, kurios sumažintų nuostolius.

Jei žvejybos įrankiai bus išmesti į jūrą dabartiniu tempu, po 65 metų žvejybos tinklų bus tiek, kad jų užtektų padengti visai planetai, aiškina komanda.

Nors daugelis atliekų kategorijų gali sukelti problemų jūrų ekosistemose, žvejybos įrankiai daro neproporcingai didesnį poveikį laukinei gamtai, nes jie specialiai sukurti gyvūnams gaudyti ir žudyti, aiškina tyrėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis