„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Civilization VI“ apžvalga: pasijuskite valdovu – daug ko išmoksite

„Civilization“ serija gimė 1991-aisiais, šiandien jau legenda tapusio Sido Meierio studijoje „MPS Labs“. Tai viena tų retų žaidimo serijų, kuri bėgant metams ne tik kad netampa mažiau aktuali, bet ir nuolatos evoliucionuoja. Tai žaidimas jungiantis ištisas žaidėjų ir ne tik žaidėjų kartas, tad jį galime vertinti ir kaip kultūrinį fenomeną, vieną iš pamatinių žaidimų kultūros akmenų.
Žaidimo „Civilization VI“ kadras
Žaidimo „Civilization VI“ kadras / Games.lt nuotr.

„Civilization“ serija unikali tuo, kad žaidėjas per naktį gali patirti ir asmeniškai suvadovauti visai pasirinktos tautos raidai nuo akmens amžiaus iki pirmosios kolonijos Marse. Nors širdyje šis žaidimas yra pramoginis, tačiau nederėtų dvejoti ir jo edukacine verte, padedant žaidėjui suvokti kertinius žmonijos raidos etapus, patirti paprastus, bet labai asmeniškus geopolitinius iššūkius ir įvertinti įspūdingą žmonijos raidą.

Žvelgiant į socialinius ir geopolitinius iššūkius, internete vis plačiau sklinda anekdotas, teigiantis, kad ateities istorikai nekalbės apie 2016–uosius. Nežinia ar taip ir nutiks, tačiau žaidėjai šių metų iš atminties ko gero netrins. Šiemet sulaukėme ne vieno puikaus žaidimo, o 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) žanro pamatus paklojusi Civilizacija evoliucionavo į visiškai naują kūrinį.

Prieš 25 metus pasirodęs pirmasis serijos žaidimas buvo toks puikus, kad kūrėjai iki šiol nesiryžo radikaliems pokyčiams. Kiekviena nauja žaidimo dalis pasiūlydavo aibę kosmetinių patobulinimų, o taip pat įvesdavo ir naujų mechanikų, tokių kaip kultūriniai ar religiniai santykiai, politinės pergalės ir panašiai. Vis tik, bazinės žaidimo mechanikos nekito, o ir dauguma naujovių sušmėžuodavo vienoje ar kitoje dalyje, tačiau nesulaukusios žaidėjų ovacijų nunykdavo. Tokia žaidimo evoliucija buvo ypač saugi, nes bazinis žaidimas visuomet buvo tas pats. Kartais geresnis, kartais prastesnis, bet visada tas pats.

Šiemet žaidimo fanų laukė šioks toks sukrėtimas. „Civilization VI“ įveda ne vieną ir ne du patobulinimus, o dalis jų yra tiek radikalūs, kad šeštoji Civilizacija net ir prie geriausiu norų negalėtų priminti ankstesnių dalių. Kūrėjai pakeitė miestų planavimo ir infrastruktūros vystymo mechanikas, įvedė nacijos progresą apibrėžiančius Eureka momentus, smarkiai išplėtė kultūros rolę žaidime ir atliko aibę kitų techninių patobulinimų. „Civilization VI“ atliko kritinį posūkį serijos raidoje, o ar šie posūkiai patenkins žaidėjų lūkesčius parodys laikas.

Jei dar nesusidūrėte su „Civilization VI“ ir norite sužinoti daugiau, kviečiame pažiūrėti išsamią žaidimo apžvalgą:

VIDEO: Civilization 6 | Apžvalga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs