Žinoma, senieji burlaiviai turėjo po vieną vairą, kuris buvo mechaniškai sujungtas su po vandens linija esančiais vairavimo mechanizmais. Tačiau „Titanikas“ buvo gerokai ilgesnis ir sudėtingesnis už senus medinius laivus. Jo tiltelis buvo taip aukštai, kad mechaninė jungtis su vairavimo mechanizmais net nebuvo galima. Aišku, ir pati vairo plunksna (sukiojama plokštė laivo gale) buvo tokia didelė, kad rankomis ją pasukti būtų buvę gana sunku.
Vietoje to pagrindinis „Titaniko“ šturvalas, kuris buvo įrengtas tiltelyje, valdė hidraulinę sistemą, kuri valdė vairo plunksnos vairus. Skamba kaip labai sudėtinga sistema, tačiau ji leido sukioti šturvalą beveik be jokių pastangų, o ir tvirtų mechaninių jungčių tarp plunksnos ir šturvalo nereikėjo. Kitas vairas buvo įrengtas priešais kapitono tiltelį. Jis turėjo didelį kompasą ir buvo atviresnėje erdvėje.
Buvo numatyta, kad šis vairas bus naudojamas uostuose ir kituose uždaruose vandenyse. Kapitonas galėjo tiesiogiai kalbėtis su vairininku ir, pavyzdžiui, duoti jam komandą sekti kanalą - šis vairas geriausiai tiko vairavimui naudojantis tik vizualia informacija, o ne kompasu. Šio šturvalo mechanizmą buvo galima atjungti nuo laivo vairavimo sistemos - taip buvo apsisaugoma nuo netyčinio pasukimo, kai tuo šturvalu niekas nesinaudojo.
Galiausiai, trečiasis „Titaniko“ šturvalas buvo laivo gale. Tai buvo atsarginis vairas, kuris turėjo būti naudojamas hidraulinės sistemos gedimo atveju. Šis šturvalas buvo tiesiogiai sujungtas su plunksnos vairavimo varikliais. Taigi, „Titanikas“ turėjo net tris šturvalus - tokio dydžio laivui tiek jų ir reikėjo.
Tačiau šiuolaikiniai kruiziniai laivai yra nepalyginamai didesni už „Titaniką“, tai kiek šturvalų turi jie?
Modernūs laivai didelių šturvalų neturi, nes jų tiesiog nebereikia. Vietoje to jie turi labai mažus vairus, kurie yra mažesni už vairą jūsų automobilyje, arba įvairias svirtis. Didelis kruizinis laivas gali turėti 6-10 tokių šturvalų, tačiau, aišku, įprastai naudojami maždaug du. Likę praverčia plaukiant pro kanalus ar įplaukiant į uostus.