Kinai tvirtina, kad jų kosminis lazeris tikrai nėra ginklas

Kinija ruošiasi kosmose išbandyti naują lazerį. Sistema sėkmingai užbaigė testus ant žemės ir dabar yra pasiruošusi kelionei aukštyn. Tiesa, tai nėra ginklas. Ar bent jau kinai taip sako.
Filtras, galintis praleisti tik viena kryptimi krintančią šviesą
Lazeris / Wikipedia nuotr.

Na gerai, tai tikriausiai nėra ginklas. Kinų mokslininkai teigia, kad tai - itin greita komunikacijos sistema, kuri dar padės sekti ir identifikuoti skirtingus objektus. Tai, kad šis daiktas nėra ginklas, patvirtina ir faktas, kad įrenginys su visa maitinimo sistema sveria vos 1,5 kg.

Tačiau dauguma lazerių, įskaitant ir tuos, kurie yra vystomi kaip ginklai, prasidėjo nuo mažesnių ir lengvesnių versijų. Jei kinai kurtų palydovų numušimui skirtą lazerį, pirmieji jo prototipai tikriausiai būtų santykinai maži. Ir sunku patikėti, kad Kinija, kuri turi rimtų karinių ir teritorinių ambicijų, nesidomėtų galimybėmis kurti ir naudoti kosmose dislokuojamus lazerius.

Kam reikalingi kosminiai lazeriai? Karyba jau seniai yra pakilusi į kosmosą. Lazeriai gali neutralizuoti ar sunaikinti palydovus, kurie, pavyzdžiui, yra naudojami navigacijai, komunikacijoms ar šnipinėjimui. Branduolinį ginklą nešančios tarpžemyninės raketos taip pat naudoja palydovines navigacijos sistemas. JAV, kuri, beje, taiko sankcijas Kinijos lazerių kūrimui, pati kuria 1 MW sistemą, kuri bus iškelta į orbitą ir bandys numušti hipergarsines raketas.

Bet net ir taikesni palydovuose montuojami lazeriai gali būti naudojami kariniams tikslams. Kinijos mokslininkai teigia, kad jų kuriamas ir bandomas lazeris yra skirtas komunikacijai. Taigi, bent jau teoriškai, jis galėtų pagreitinti informacijos keliavimą tarp palydovo ir stoties žemėje. Kokios informacijos? Nereikia didelės fantazijos įsivaizduoti, kad tai galėtų būti strategiškai svarbūs atvaizdai ar identifikuotų objektų koordinatės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis