300 mln. JAV dolerių „Christophe de Margerie“ iš Norvegijos į Pietų Korėją nugabeno suskystintų dujų krovinį – ir jam teprireikė 19 dienų. Tai – beveik trečdaliu greičiau nei trunka įprastu – pietiniu – krovinių gabenimo keliu per Sueco kanalą.
Naujasis Rusijos tanklaivis skirtas dujų gabenimui iš Jamalo pusiasalio, kuriame vystomas didžiausias Arktyje suskystintų gamtinių dujų projektas.
Plaukdamas tanklaivis ledus prasiskyrė integruotu ledlaužiu, kurio pakako prasiirti pro 1,2 m storumo ledus.
„Tai buvo labai greita, ypač turint omenyje, kad nebuvo jokios ledlaužio palydos, kuri iki šiol būdavo visose tokiose kelionėse, – sakė “Sovcomflot„, kuriai priklauso tanklaivis, atstovas spaudai Billas Spearsas. – Labai džiugina, kad laivas gali plaukti šiuo keliu visus metus.“
Aplinkosaugos aktyvistai yra išreikšę nerimą dėl intensyvėjančio laivų eismo Arkties vandenyne, tačiau „Sovcomflot“ tikina, kad jų tanklaivis – pakankamai „žalias“. „Christophe de Margerie“ gali naudoti tiek įprastus degalus, tiek suskystintas dujas, kurias pats gabena.
Šiaurinis jūros kelias tarp Sibiro ir Ramiojo vandenyno didžiąją metų dalį būna netinkamas įprastinei laivybai, tačiau „Christophe de Margerie“ – pirmasis iš 15 tokių būsimų tanklaivių – išplečia šias galimybes. Dabar vietoj 4 mėnesių laivai galėtų plaukioti visus metus, be to – nesinaudoti brangiomis ledlaužių paslaugomis.
Kovo mėnesį, po neįprastai aukštos temperatūros poliariniuose regionuose, Arkties ledyno tirpimas pasiekė naujus rekordus.