Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Android“ atnaujinimai į telefonus slenka taip lėtai – ir atslenka ne pas visus?

Išmaniųjų telefonų gamintojų šiais laikais yra tiek daug, kad būtų sunku visus juos suskaičiuoti. Žinoma, populiariųjų trejetukas nesikeičia jau kuris laikas, tačiau po juo yra daugybė smulkesnių kompanijų, kurių kai kurie gal net nėra girdėję.
„Android Nougat“ operacinės sistemos talismanas
„Android Nougat“ operacinės sistemos talismanas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dažnai įsigijus mažiau žinomo gamintojo produkcijos tikimės, kad jų operacinė sistema veiks gerai, o jeigu ne – tuomet pavyks sulaukti atnaujinimų. Tačiau ne visada tai įvyksta, net ir tuomet, kai gamintojas tai žada.

Kodėl biudžetinių telefonų gamintojai, tokie kaip „Vernee“ ar „Oukitel“, pradžioje pažada telefonų atnaujinimus, o paskui „pradingsta kaip į vandenį“. Pabandykime apžvelgti pagrindines priežastis, dėl ko kai kurie išmaniųjų telefonų gamintojai vienus modelius atnaujina itin dažnai, kitus rečiau, o kai kurių atnaujinimai taip ir nepasiekia.

Sistemos modifikavimo kaina

Pradėkime nuo to, jog turbūt kiekvienas išmaniųjų telefonų gamintojas naudoja bent kažkiek modifikuotą „Android“ operacinės sistemos versiją. Tai reiškia, jog, „Google“ atnaujinus operacinę sistemą, daugiau ar mažiau pakeitimų naujausioje versijoje turi atlikti ir telefonų gamintojas, kuris nori savo vartotojui pasiūlyti naujesnę versiją telefone.

Didelę įtaką operacinės sistemos atnaujinimams turi ir įrenginio kaina. Jeigu įsigysite aukštos klasės telefoną, kuris kainuoja tikrai nemažai, galite būti visiškai ramūs, nes gamintojas stengsis ištaisyti visas vartotojų surastas klaidas kuo greičiau, taip pat pasiūlys ir naujausias „Android“ operacinės sistemos versijas.

Tačiau jeigu įsigysite labai pigų telefoną, yra tikrai didelė tikimybė, jog teks pasitenkinti pažadais apie atnaujinimus, bet jų niekada taip ir nesulauksite. Kodėl taip yra?

Visų pirma – biudžetinės klasės įrenginiuose naudojamos ne pačios naujausios detalės, o dažnai jos būna nebepalaikomos ir pačių gamintojų. Tai leidžia jas pirkti mažesnėmis kainomis ir drauge sukurti tikrai gerų parametrų telefoną už itin mažą kainą. Tačiau kartu tai reiškia, jog, „Google“ išleidus operacinės sistemos atnaujinimą bei jį pritaikius Jūsų įrenginiui, juo, greičiausiai, taptų neįmanoma naudotis, nes viduje esantys komponentai yra pernelyg seni arba netinkami naudojimui su atnaujinta versija. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl ko jūsų telefonas gali nesulaukti atnaujinimų.

Antroji to priežastis – net jei techninė įranga dar leidžia tai padaryti, bet kokiu atveju tokie atnaujinimai kainuoja nemažai pinigų. Atsiradus atnaujinimui, jis turi būti pritaikytas kiekvienam telefono modeliui atskirai, vadinasi, prie to turi dirbti atitinkamas kiekis testuotojų ir programuotojų: reikia patikrinti visas pasikeitusios operacinės sistemos funkcijas, kaip jos veikia sename telefone, ir tai, kas neveikia, tvarkyti ir papildyti.

Kai kurios kompanijos, o ypač mažieji gamintojai iš Kinijos, siekia vartotojui pasiūlyti kuo pigesnį įrenginį. Neišvengiama pasekmė – neuždirbama pakankamai lėšų, kurias gamintojas galėtų ateityje skirti to įrenginio programiniam palaikymui. Ekonominės priežastys yra labai lengvai nuspėjamos – jei flagmanų gamintojai gali taikyti didesnį antkainį ir taip surinkti daugiau pelno iš vieno įrenginio pardavimo, tai biudžetinių telefonų gamintojai yra itin smarkiai spaudžiami konkurencingoje rinktoje – iš vieno modelio pardavimo gaunamas pelnas yra kur kas mažesnis.

Tiesa, ši problema būdinga ne tik itin pigius telefonus gaminančioms kompanijoms, tačiau ir toms, kurios stengiasi pasiūlyti kuo daugiau skirtingų modelių.

Kas greičiausi?

Pažvelkime, kas atnaujinimus savo įrenginiams pasiūlo greičiausiai. Kaip atspirties tašką imkime „Android Nougat“ atnaujinimą, kuris oficialiai išleistas buvo praėjusių metų rugpjūčio 22 dieną.

Žinoma, reikėtų paminėti, jog pačių „Google“ telefonai atnaujinimus gauna patys pirmieji. Tačiau kas būna antri ar treti?

Taigi, po 78 dienų atnaujinimą į naująją „Android“ versiją savo vartotojams pateikė LG, atnaujindama savo flagmaną „LG G5“. Po to iššovė „Motorola“ – jiems prireikė 88 dienų, HTC – po 95, „Sony“ – po 99 dienų.

Įdomu tai, jog „Samsung“ savo įrenginiams „Android Nougat“ atnaujinimą pristatė tik po 143 dienų. Tam tikriausiai daug įtakos turėjo ir tai, jog „Samsung“ yra ganėtinai smarkiai perdirbę standartinę šios operacinės sistemos versiją. Tačiau įdomu tai, jog Pietų Korėjos milžiną pagal šiuos atnaujinimus aplenkė tokios Kinijos kompanijos kaip „Xiaomi“ ar „OnePlus“, kurių įrenginiai atnaujinimų sulaukė po atitinkamai 126 ir 131 dienos. Tačiau tai yra santykinai dideli gamintojai, kurie turi pakankamai resursų, jog galėtų pasiūlyti dažnus ir pakankamai greitus atnaujinimus savo pirkėjams.

Pažadukai

Visiškai kitokia situacija yra su mažesnėmis kompanijomis, tokiomis kaip „Vernee“, „Oukitel“, „Doogee“, „Leagoo“ ar dar daugybe kitų gamintojų iš Kinijos. Nors gamintojai ir žada, jog jų produkcija sulauks atnaujinimų pakankamai dažnai, tačiau sudėjus anksčiau paminėtus veiksnius toks pažadas tampa tiesiog sunkiai pakeliama našta gamintojui.

Tad gali kilti logiškas klausimas, kodėl gamintojai žada atnaujinimus, nors neįvykdyti pažadai ne tik nepadeda, bet ir kenkia reputacijai? Kiekvienas biudžetinių modelių gamintojas puikiai supranta situaciją ir riziką, bet tuo pačiu žino, kaip sunku išsiskirti iš daugybės konkurentų produkcijos. Todėl stengiamasi pasiūlyti bent vieną telefono parametrą, jų derinį ar kitą savybę, kuri būtų išskirtinė, palyginti su visą analogų pasiūla. Ir operacinės sistemos atnaujinimas būtų idealiai tam tinkamas dalykas.

Vienas iš galimų ir gana tikėtinų scenarijų, kad vėliau prasideda žaidimas „va bank“. Pagaminus modelį paskaičiuojama, kiek reikia jo parduoti (ir tai padaryti labai greitai), kad surenkamos lėšos padengtų atnaujinimams reikalingas investicijas – jeigu gamintojas prognozuoja, kad jam tai gali pavykti, oficialiai paskelbia apie pažadą atnaujinti operacinę sistemą. Toks pažadas turėtų paskatinti pardavimus ir padėti pasiekti reikiamą slenkstį. Bet jei kažkas nepavyksta ir pardavimai atsilieka nuo grafiko, laisvų lėšų atnaujinimui neatsiranda. O gal net padidėja rinkodarai skirtas biudžetas. O rinka labai dinamiška, ilgai laukti su seno modelio pardavimais būtų pražūtinga ir norint neatsilikti nuo konkurentų, reikia investuoti į naujus modelius. Ir galiausiai, nauji anonsai visiškai nustelbia senąjį modelį – apie kokį sistemos atnaujinimą dar begali būti kalbama? Žinoma, tai tik hipotezė, bet ji paaiškintų didelį pradinį gamintojų optimizmą ir tylų atsitraukimą paskui.

Koks patarimas pirkėjams? Jei norite garantuotos operacinės sistemos atnaujinimo, orientuokitės į garsiausius flagmanus – jie kainuoja brangiau, bet už tai gaunate maksimalias garantijas. Tai nereiškia, kad biudžetiniuose telefonuose niekada nesulauksite atnaujinimų – jų galima tikėtis populiariame ir sėkmingame modelyje, bet ar jis toks bus, nuspėti sudėtinga. Ypač pačioje to įrenginio prekybos pradžioje. Kitą vertus, biudžetiniai telefonai skirti sutaupymui ir tai yra pagrindinis jų privalumas, kurio negali pasiūlyti joks flagmanas. Tikėtis kažko daugiau galima, bet tai nebūtinai virs realybe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos