Kodėl archeologai bijo atidaryti pirmojo Kinijos imperatoriaus kapavietę?

Archeologai bijo atidaryti 2200 metų senumo pirmojo Kinijos imperatoriaus Qin Shi Huang kapavietę dėl joje galinau esamų mirtinų spąstų, rašo „Business Insider“.
Rachel Weisz ir Brendanas Fraseris filme „Mumija“ (1999 m.)
Rachel Weisz ir Brendanas Fraseris filme „Mumija“ (1999 m.) / Kadras iš filmo

Imperatoriaus, valdžiusio 221-210 m. pr. m. e., mauzoliejus yra Lintongo rajone, Sianio mieste. Jį saugo kultinė Terakotinė armija – skulptūros, turėjusios apsaugoti pomirtiniame gyvenime.

Nors nekropolio dalys buvo ištyrinėtos, pati kapavietė niekada nebuvo atidaryta, nes baimintasi, kas gali būti viduje.

Senovės kinų istorikas Sima Qianas praėjus maždaug 100 metų po imperatoriaus mirties parašė pasakojimą, kuriame aprašė galimus spąstus kapavietėje.

„Amatininkams buvo įsakyta pagaminti arbaletus ir strėles, paruoštas šaudyti į kiekvieną, kuris įeis į kapavietę. Šimtui upių imituoti buvo panaudotas gyvsidabris, kuris buvo nustatytas taip, kad tekėtų mechaniškai“, – rašė jis.

Nors kai kurie mokslininkai šiuos pasakojimus atmeta kaip fantastinius, 2020 m. atliktas tyrimas parodė, kad gyvsidabrio koncentracija aplink kapavietę buvo gerokai didesnė, nei tikėtasi.

Wikimedia.org nuotr./Imperatorius Qin Shi Huang
Wikimedia.org nuotr./Imperatorius Qin Shi Huang

„Labai lakus gyvsidabris gali išsiskirti per plyšius, kurie laikui bėgant susidarė struktūroje, o mūsų tyrimas patvirtina senovės kronikų įrašus apie kapavietę, kuri, kaip manoma, niekada nebuvo atidaryta ir (arba) apiplėšta“, – rašoma straipsnyje.

Grasus ir ambicingas Qin Shi Huang pirmasis valdė suvienytą Kiniją, o istoriniai pranešimai rodo, kad jis buvo apsėstas gyvsidabrio gėrimo.

Siekdamas amžinojo gyvenimo jis dažnai gėrė vyną su gyvsidabriu ir galėjo mirti apsinuodijęs gyvsidabriu būdamas 49 metų, pranešė BBC.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis