Netrukus po to, 2013–ųjų rugsėjo 23 d., „Valve“ pristatė „Linux“ pagrindu sukurtą operacinę sistemą – „SteamOS“.
Tai nemokama operacinė sistema, kurią „Valve“ sukūrė žaidėjams. Joje integruota bene populiariausia pasaulyje žaidimų platinimo sistema „Steam“ sukuria beveik tobulą terpę žaidėjams.
Asmeninis kompiuteris su „SteamOS“ gali būti pastatytas svetainėje it konsolė, o jo vartotojo sąsaja parengta žiūrėjimui dideliame TV ekrane ir valdymui pulteliu. „Valve“ tikisi, kad šis sprendimas padės suvilioti paprastumą ir greitį mėgstančius konsolių gerbėjus.
Nors asmeninis, žaidimams skirtas kompiuteris ir brangesnis nei konsolė, šiai sistemai skirtų žaidimų kainos paprastai yra kur kas mažesnės.
Tam, kad suteiktų „SteamOS“ dar daugiau patrauklumo, „Valve“ sukirto rankomis su asmeninių kompiuterių gamintojais ir rinkai pristatė „Steam Machine“ koncepciją.
Tai gamyklose surinkti, kompaktiški, bet galingi žaidimų kompiuteriai, komplektuojami su „SteamOS“ ir specialiai sukurtu „Steam“ pulteliu.
Pirmieji šių įrenginių egzemplioriai turėjo pasirodyti šiemet, tačiau jų startas buvo pastūmėtas į 2015–uosius.
Greičiausiai tai lėmė keletas faktorių – stiprus šios kartos konsolių startas ir „Valve“ troškimas patobulinti tiek pultelio, tiek operacinės sistemos koncepciją.
„Žaismo DNR“ nutarė nelaukti, kol Lietuvą pasieks brangūs „Allienware“, MSI, „Gygabyte“ ar kitų gamintojų surinkti kompiuteriai ir sukonstravo savo „Steam Machine“. Žemiau pateikiame du video reportažus. Pirmajame sukonstruojamas ir pristatomas pats kompiuteris bei jo komponentai, o antrajame testuojama programinė įranga.