Kontroversiškas „Coca-Cola“ sprendimas supykdys daugumą

Kas nutinka, kai įmonė tariamai nori elgtis teisingai, tačiau tvirtina, kad to nepageidauja klientai? O jei klientų apklausos liudija priešingai?
Kosmonautas
Kosmonautas / 123RF.com nuotr.

Ateina pasaulio pabaiga. Tiesiog dar nesame tikri, kada ir kaip. Vis dėlto svarbu pamėginti išsaugoti jį kiek įmanoma ilgiau, naudojant visas įmanomas priemones. Ar ne?

Užduodame šį klausimą tik todėl, kad „Coca-Cola“ išplatino tokį pranešimą, kuris gali gerokai sugluminti tuos, kuriems rūpi pasaulio ateitis. Neseniai vykusiame Davoso Pasaulio ekonomikos forume garsioji gėrimų gamintoja pareiškė, kad... ne, ne, ji nesiliaus pardavinėti savo gėrimų vienkartiniuose plastikiniuose buteliuose, o gamtosaugininkų prašoma liautis verkšlenti. Žinoma, „Coca-Cola“ pareiškimą suformulavo kiek kitaip. Įmonės tvarumo vadovė Bea Perez teigė, kad plastikiniai buteliai naudojami, nes būtent to nori pirkėjai.

Verslas negali gyvuoti, jei neatsižvelgia į vartotojus.

Kaip pranešė BBC, B.Perez pareiškė: „Verslas negali gyvuoti, jei neatsižvelgia į vartotojus.“

Tai tiesa, kita vertus, žmonės linkę patys sau kenkti. Ar neturėtų korporacijos – pagaliau jose juk irgi dirba žmonės – stengtis padėti žmonėms išsigelbėti nuo savęs pačių? B.Perez teigimu, jei įmonė pereitų prie tik stiklinių ar aliuminių pakuočių, ji taptų dar taršesnė.

Vis dėlto ilgą laiką „Coca-Cola“ buvo vertinama kaip viena didžiausių teršėjų plastiku visame pasaulyje. Praėjusiais metais aktyvistų grupė „Break Free From Plastic“ (liet. „Išsilaisvinkime nuo plastiko“) savo plastikinės taršos „Hall of Shame“ (liet. „Nešlovės alėjos“) kampanijoje įmonei skyrė pirmąją vietą, kaip taršiausiai iš visų.

„Coca-Cola“ paskelbė, kad „iki 2030 metų sieks sukurti pakuotes, kuriose būtų ne mažiau kaip 50 procentų perdirbtų medžiagų, bei toliau sieks kito tikslo – iki 2025 metų visas savo pakuotes perdirbti 100 procentų.“

Tai akivaizdžiai netenkins kai kurių aktyvistų, net jei kai kurie jų yra įmonės klientai. Aplinkosaugos politika yra jautri tema daugeliui žmonių, ypač jaunimui. Tačiau kaip korporacijoms prisitaikyti prie žmonių veidmainystės?

Visi šaukia, kad reikia kažką daryti, tačiau mažai kas nori aukoti asmeninį patogumą. Ar įmonė turėtų nedelsdama keisti savo politiką, ar turėtų laukti, kol klientai pasakys, kada tam atėjo laikas? Vis dėlto galima įtarti, kad „Coca-Cola“ tiesiog gudrauja, tvirtindama, jog vartotojai nenori atsisakyti plastikinių butelių. Ar įmonė pasikliauja tik savo tyrimais? Ar tikrai šie tyrimai tikslūs? Ką tik buvo paviešinti naujos apklausos, kurią atliko tyrimų bendrovė „Piplsay“, rezultatai. Buvo apklausta 20 832 Amerikos vartotojų, jų teirautasi, ką jie iš tikrųjų mano apie įmonės plastikinių butelių politiką.

22 procentai teigė, kad svarbiausia yra aplinka.

26 procentai respondentų teigė, kad visiškai sutinka su „Coca-Cola“ pozicija. Nemažai – net 19 procentų – pareiškė: „Kad ir ką jie nuspręs, man nesvarbu“. Kita vertus, 23 procentai teigė, kad prekės ženklai visada teikia pirmenybę pelnui. 22 procentai teigė, kad svarbiausia yra aplinka, o 10 procentų pasitenkino pažymėdami langelį prie teiginio: „Ar tikrai? Jūs darote tai tik dėl mūsų?“

Atrodo, kad toks rezultatas prieštarauja „Coca-Cola“ pozicijai. Gali kilti klausimas, kodėl įmonė tokia užsispyrusi. B.Perez paaiškina, kad mano, jog žmonės pamažu nukryps teisingesnio pasirinkimo link: „Keisdami išpilstymo į butelius infrastruktūrą, pereidami prie perdirbimo ir diegdami naujoves, mes taip pat galime parodyti vartotojams, kokios yra jų galimybės. Vartotojai keisis kartu su mumis.“

Tačiau ar neturėtų „Coca-Cola“ ryžtingiau kreipti vartotojus teisingu keliu? Kartais atrodo, kad didžiausios įmonės yra mažiausiai drąsios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų