KTU ir „KG Group“ bendradarbiavimo sutarties pasirašyme – mokslinės fantastikos technologijos

Trečiadienį Kauno technologijos universitetas ir įmonių grupė „KG Group“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį. KTU Maisto ir technologijų kompetencijos centre vykusio sutarties pasirašymo metu buvo pristatytos ir maisto pramonėje naudojamos universitete kurtos technologijos – elektroninė nosis ir technologija „Face Reader“.

Sutartį pasirašė KTU rektorius profesorius Petras Baršauskas ir „KG Group“ vadovas Tautvydas Barštys.

KTU rektorius prof. P.Baršauskas neabejoja, kad sutarties su įmonių grupe „KG Group“ pasirašymas – dar vienas puikus pavyzdys, kaip mokslas ir verslas gali atrasti būdą efektyviai bendradarbiauti. 

„Šiandien esame identifikavę kelias bendradarbiavimo sritis, kurios yra abipusiai naudingos. Pavyzdžiui, esamų „KG Group“ darbuotojų kompetencijų ugdymas, jų įgūdžių tobulinimas bei inovatyvių produktų kūrimas. Universitetas verslo pasaulio atstovams pristato sukurtų naujausių technologijų, tokių kaip elektroninė nosis „Peres“ panaudojimo ir pritaikymo galimybes bei potencialą“, – sakė KTU rektorius prof. P.Baršauskas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Tautvydas Barštys ir Petras Baršauskas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Tautvydas Barštys ir Petras Baršauskas

Verslo įmonės, norėdamos užsitikrinti specialistų potencialą, turi padėti studentams įgyti praktinių žinių ir įsilieti į darbo rinką, todėl svarbu sudaryti sąlygas praktikai, leisti pasinaudoti gamybinėmis bazėmis. „Kasmet „KG Group“ įmonėse praktiką atlieka apie 100 studentų iš įvairių Lietuvos aukštųjų mokyklų. Daugiau kaip trečdalis pasilieka dirbti mūsų įmonėse. Didžiąją dalį jų – sudaro KTU absolventai“, – pažymėjo T.Barštys. 

Elektroninė nosis ir veido „skaitymo“ kompiuteris

KTU Maisto ir technologijų kompetencijos centre vykusio sutarties pasirašymo metu buvo pristatytos ir maisto pramonėje naudojamos universitete kurtos technologijos – elektroninė nosis ir technologija „Face Reader“.

Elektroninė nosis yra toks prietaisas, kuriuo galima nustatyti, ar produktas nėra sugedęs. KTU mokslininkų kurtas prietaisas skirtas mėsos produktams. Pagal lakiuosius mėsos junginius ji geba atpažinti, ar mėsa šviežia, ar jau pradėjusi gesti. 

„Nėra standarto, kokio jautrumo turi būti nosis. Visais atvejais šis prietaisas bus objektyvus, nes neturi emocijų“, – sakė docentė Rimantė Vinauskienė viena iš elektroninės nosies autorių.

Apie metus laiko trukusi produkto gamyba pasiekė masinės gamybos stadiją. Ji bus skirta buitiniam vartotojui. 

Kaip sakė docentė, elektroninė nosis buvo kurta pagal verslo užsakymą. Projektui vadovavo radioelektronikos fakulteto profesorius Darius Gailius. Kūrėjų komandą sudarė radioelektronikos specialistai ir chemikai. 

Šis į delną telpantis prietaisas duomenis apie produkto savybes belaidžiu ryšiu perduoda į specialią programėlę, skirtą išmaniajam telefonui. Keletą sekundžių palaikius prietaisą virš mėsos telefono ekrane pasirodo mėsos vertinimo skalė.

Kitas mokslininkų kūrinys iš veido mimikos geba nustatyti, ar ragaujamas produktas patinka jo vartotojui.

VIDEO: Technologija "Face reader" nustato ar skanus maistas

„Face reader“ pavadinta programinė įranga naudoja kamerą, prijungtą prie kompiuterio. Prieš kamerą valgančio žmogaus veidas filmuojamas ir analizuojama jo veido mimika. Įvertinusi gautus duomenis įranga pateikia rezultatą. 

„Iš raumenų judesių sudaromi tam tikri aktyvumo kodai, kurie vėliau naudojami identifikuoti emocijas“, – sakė technologijos autoriai.

Šios technologijos dėka galima prognozuoti produkto vartojimą. Įmonės, prieš įvesdamos į rinką naują produktą, „Face reader“ dėka gali numatyti, ar maisto produktas bus mėgiamas ir populiarus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis