KTU komanda atstovaus Lietuvai tarptautiniame konkurse: pristatys virtualios realybės žaidimą

Jau ne vienerius metus rengiamas tarptautinis „Red Bull Basement“ konkursas pritraukia daugybę dalyvių iš viso pasaulio. Renginio, kuriame pristatomos novatoriškiausios pasaulio studentų idėjos, tikslas – įkvėpti ir skatinti studentus kurti įvairias technologijas.
Fun Forbidden
Fun Forbidden / Gamintojo nuotr.

„Čia studentai gali siūlyti naujas ir drąsias idėjas, galinčias teigiamai paveikti ne tik studentų bendruomenę, bet ir pakeisti pasaulį“, – sako KTU magistrantas Airidas Janonis, kurio komanda vienintelė iš Lietuvos pateko į „Red Bull Basement“ konkurso finalą, gruodžio 13–15 d. vyksiantį Stambule, Turkijoje.

Jau greitai vyksiančiame tarptautinio konkurso finale Kauno technologijos universiteto (KTU) Informatikos fakulteto (IF) studentai Airidas Janonis ir Eligijus Kiudys atstovaus Lietuvą. Jame vaikinai pristatys savo kurtą virtualios realybė žaidimą „Fun Forbidden“.

„Fun Forbidden“ suteikia naudotojams galimybę pasinerti į fantastinį „steampunk“ stiliaus pasaulį, kuriame žaidėjas gali sąveikauti su įvairiais virtualioje realybėje esančiais objektais. Šio žaidimo pagrindinis tikslas yra tyrinėti paslaptingąjį pasaulį, spręsti galvosūkius bei kurti ir kombinuoti įvairius objektus“, – teigia A.Janonis.

Žaidimą KTU studentai kūrė ne vieni – Airidas ir Eligijus atstovauja naujai įsikūrusią nepriklausomų žaidimų kūrimo komandą „Moonleaf studio“, kuriai taip pat priklauso Martynas Girdžiūna ir Miglė Zdanavičiūtė.

Žaidimas leidžia patirti realybėje sunkiai įmanomus dalykus

Pasak „Fun Forbidden“ žaidimo kūrėjų, virtualios realybės (VR) technologijos suteikia galimybę studentams patirti naujus mokymosi būdus. Naudojant sukurtas VR aplinkas, vartotojai gali patirti dalykus, kuriuos kitu atveju būtų sudėtinga ar net pavojinga išbandyti.

„Pagrindinis žaidimo įdomumas ir patrauklumas atsiranda iš esminės jo funkcijos – objektų kombinavimo. Naudojantis šia funkcija, žaidėjas gali pasirinkti tam tikrus du žaidime esančius objektus ir juos sujungti į vieną daiktą. Tokių pagaminamų objektų variacijų yra begalės. Pavyzdžiui, tarpusavyje sujungus orą ir anglį gaunamas deimanto objektas arba sujungus gėlę ir gyvybės elementą, gaunama bitė.

Tam, kad šios interakcijos būtų įdomesnės, jas kuriant yra pasitelkiama fantastinių elementų pagalba – t. y. žaidėjas į savo rankas gali pakelti ugnies rutulį, orą, vandenį ar net elektros elementus“, – tikina A. Janonis.

Asmeninio archyvo nuotr./Airidas Janonis
Asmeninio archyvo nuotr./Airidas Janonis

Anot jo, pagrindinė žaidimo idėja – skleisti ir plėsti sužaidybintos edukacijos aspektus.

„Siekiame suteikti žaidėjams galimybę smagiai praleisti laiką bei tuo pačiu išmokti kažką naujo ar tiesiog pagerinti jau turimus įgūdžius ir žinias“, – sako A.Janonis.

„Fun Forbidden“ žaidimas tinkamas ne tik studentams, bet ir visai visuomenei: žaidimui netaikomi amžiaus ar kiti apribojimai, nebent tokie, kurie nustatyti virtualiosios realybės įrenginių naudojimo aprašymuose.

Kuria jau ne pirmą virtualios realybės žaidimą

Virtualiosios realybės projektas „Fun Forbidden“ – pirmasis didesnės apimties „Moonleaf studio“ komercinis produktas. „Kartu su komandos nariais jau buvome išleidę keletą įvairių žaidimų. Vienas jų – „Escape the Lab“ – parduodamas itin populiarioje tarptautinėje žaidimų platformoje „Steam“.

Gamintojo nuotr./Fun Forbidden
Gamintojo nuotr./Fun Forbidden

Pasisėmę šiek tiek patirties, nusprendėme išbandyti savo jėgas, todėl pradėjome kurti žaidimo „Escape the Lab“ atnaujinimus, skirtus pritraukti daugiau dėmesio šiam žaidimui ir tokiu būdu sulaukti didesnio kiekio naudotojų“, – teigia KTU IF studentas A.Janonis.

Kurdami žaidimo atnaujinimus komandos nariai pastebėjo, kad po kurio laiko visi atnaujinimo darbai neatpažįstamai pakeitė pirminę žaidimo versiją ir jo pagrindinį tikslą, tad komanda nusprendė šiuos atnaujinimus išleisti kaip atskirą žaidimą.

„Tokiu būdu pradėjome vis daugiau dirbti prie naujojo produkto, kuris vėliau gavo „Fun Forbidden“ pavadinimą“, – tikina žaidimų kūrėjai.

Vieninteliai atstovaus Lietuvą Stambule

„Red Bull Basement“ konkurse komanda dalyvauja jau ne pirmą kartą: praeitais metais gavę pasiūlymą iš KTU „Startup Space“ bendruomenės jie dalyvavo, tačiau nebuvo atrinkti į finalinį etapą. Šiemet vėl nusprendus išbandyti jėgas, komanda jau turėjo ne tik idėją, bet ir dalį sukurto žaidimo, kurį galėjo pristatyti „Red Bull Basement“ minutės trukmės idėjos pristatyme.

„Nusprendėme šio konkurso metu kuo labiau išbaigti jau pradėtą „Fun Forbidden“ žaidimą. Gavę bendruomenės ir teisėjų palaikymą už idėjos pristatymą, šiais metais patekome į finalistų gretas ir atstovausime Lietuvą. Idėjos buvo vertinamos pagal įgyvendinamumą, poveikio mastą, kūrybiškumą bei publikos palaikymą“, – sako A.Janonis.

Vienas svarbiausių „Red Bull Basement“ konkurso etapų – idėjos vystymas – trunka tik mėnesį, todėl „Moonleaf Studio“ komanda siekia iki galo sukurti bandomąją žaidimo versiją ir suteikti galimybę potencialiems naudotojams išbandyti vieną iš pagrindinių žaidimo lygių.

Asmeninio archyvo nuotr./Eligijus Kiudys
Asmeninio archyvo nuotr./Eligijus Kiudys

„Iki finalų pradžios bandome kuo labiau išplėsti žaidimą ir sukurti parodomąją versiją. Ją užbaigę galėsime efektyviai pristatyti patį žaidimą komisijos nariams ir, jeigu bus laiko bei galimybė, leisime jiems patiems išbandyti sukurtąjį žaidimo lygį“, – teigia A.Janonis.

Iki finalo – daugybė išbandymų

Konkurso finalui komanda taip pat ruošiasi aktyviai dalyvaudama „Red Bull“ komandos vedamuose mokymuose ir mentorių konsultacijose. Be to, kiekvieną savaitę vyksta savaitiniai iššūkiai, kuriu metu komanda nuolat skelbia pasiektus rezultatus „Moonleaf Studio“ socialinių medijų paskyrose, daugiausia – „Instagram“.

„Be abejo, svarbiausias mūsų tikslas yra siekti pagrindinio prizo – tapti šio konkurso nugalėtojais. Konkurso finalai Stambule vyks tris dienas, kurių metu turėsime galimybę dalyvauti įvairiose kūrybinėse dirbtuvėse, mentorių konsultacijose ir papildomuose užsiėmimuose.

Pagrindinė užduotis, kuri nulems šių metų laimėtoją – paskutinis pristatymas gruodžio 15 dieną. Kiekviena komanda turės pristatyti savo sukurtą ar dar kuriamą produkto idėją atrinktiems komisijos nariams, kurie, atsižvelgdami į pristatymus ir sukurtus produktus, išrinks nugalėtojus“, – sako A.Janonis.

Jei ir nepavyktų laimėti, komanda konkurso metu, o ypač finaluose, tikisi pasisemti naudingos patirties, kuri padės tobulėti, pagilinti žinias ir efektyviau vystyti ateities projektus.

„Konkurentų darbai taip pat labai įvairūs ir įdomūs, idėjos atrodo potencialiai įgyvendinamos“, – tikina KTU IF studentas A.Janonis.

Iš viso „Red Bull Basement“ konkursui pateikta daugiau nei 4 tūkst. paraiškų. Iš jų į finalą, kuris gruodžio 13–15 d. vyks Stambule, Turkijoje, atrinkti 44 finalistai iš skirtingų šalių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų