KTU pristatė mokslo įkvėptus suvenyrus: NASA naudojami užkandžiai ir kaukės su vario filtru

KTU Rinkodaros skyrius pradėjo prekybą išskirtiniais suvenyrais, kuriems realizuoti prireikė ne tik dizaino ar rinkodaros specialistų rankų, bet ir mokslo pasiekimų. Elektroninė universiteto parduotuvė pasipildė nauja suvenyrikos linija MADE IN KTU, kur siūlomi netradiciniai, bet itin praktiški suvenyrai, išsiskiriantys savo autentiškumu, unikalumu ir technologijomis grįsto dizaino sprendimais.
Liofilizuotas užkandis BITES
Liofilizuotas užkandis BITES / KTU nuotr.

Greta Kauno technologijos universiteto (KTU) atributika puoštų bliuzonų ir marškinėlių bei prabangių verslo dovanų, modernių aksesuarų šioje el. parduotuvėje jau galima rasti ir išmaniais technologiniais sprendimais pagamintų suvenyrų, kurie ne tik pagyvins darbo vietą, bet ir bus puiki dovana kolegai, verslo partneriui ar draugui.

MADE IN KTU suvenyrikos linijos šūkis – „Touched by Science“ (liet. paliesta mokslo). Šiandien šiai linijai priklauso trys drauge su mokslininkais, smulkaus verslo atstovais bei dizaineriais sukurti produktai, įrodantys, kad mokslo išradimai gali būti puikiai pritaikomi praktiniams daiktams.

„Visuomet didelį dėmesį skiriame universiteto reprezentacijai įvairiomis formomis ir kanalais. Ilgai ruošėmės ir labai džiaugiamės galėdami akademinei bendruomenei bei visuomenei pristatyti pirmąją mokslo įkvėptą suvenyrikos liniją MADE IN KTU, kuri parodo, jog bendradarbiaujant skirtingų sričių komandoms gali gimti patys originaliausi sprendimai. Dėl vis augančio poreikio ir didėjančių kokybinių lūkesčių, nuolat vystome, tobuliname ir plečiame KTU suvenyrikos asortimentą. Norime, kad įsigyti daiktai su KTU ženklu būtų kuo universaliau pritaikomi, ilgaamžiai, originalūs ir tvarūs“, – teigė KTU rinkodaros vadovė Paulina Kuzmickaitė-Bernotė.

Vazai – išskirtinis betonas

KTU Statybos ir architektūros fakulteto (SAF) profesorius Vitoldas Vaitkevičius, drauge su komanda, sukūrė itin stipraus betono mišinį iš kurio buvo pagaminta šiuolaikinio dizaino tendencijas atspindinti vaza.

„Ši vaza sukurta iš gana retai naudojamo, bet itin stipraus betono, kurio gniuždymo stipris siekia per 150 megapaskalių (MPa) stiprumo. Lyginant su įprastiniu betonu, šis yra kur kas stipresnis, o iš jo padaryti gaminiai pasižymi ilgaamžiškumu. Jeigu įprastinis betonas dažiausiai naudojamas statybose, tai šis – kitose srityse. Kiek žinau, iš jo daromi CNC frezavimo-gręžimo-pjovimo staklių korpusai, taip pat jis naudojamas įvairiems architektūriniams sprendimams. Medžiagos savikaina nėra maža, bet produktas gali būti pilnai perdirbamas“, – sakė V.Vaitkevičius.

KTU nuotr./KTU vaza
KTU nuotr./KTU vaza

Profesorius taip pat pridūrė, kad anksčiau Skandinavijos šalyse labiau dominavęs betonas ir jo gaminiai vis dažniau sau vietą atranda ir Lietuvoje. Šiuo atveju, universiteto mokslininkų sukurtas itin stiprus betonas, kūrybiškai panaudotas MADE IN KTU linijos vazai išlieti.

Užkandžiui BITES – NASA technologijos

Tuo tarpu KTU Cheminės technologijos fakulteto (KTU CTF) docento Jono Damašiaus su komanda sukurtas visiškai organiškas, liofilizuotas produktas iš vaisių ir uogų BITES, su jį pagaminusia įmone buvo tobulinamas, gerinant receptūrą, apie trejus metus.

„Eksperimentavome, stebėjome, ragavome, kol sukūrėme šį sveiką ir visiškai natūralų vaisių bei uogų užkandį. Jame yra gausu biologiškai aktyvių medžiagų, vitaminų, gaminys pasižymi aukšta maistine verte. Apdorojant vaisius ar uogas karštyje skyla junginiai, todėl uogienės nebūna tokios maistingos, o liofilizavimas padeda išsaugoti gerąsias savybes“, – apie naują gaminį sakė docentas.

Liofilizacija, dar kitaip vadinama džiovinimu šaltyje, yra JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) užpatentuota technologija, pritaikyta ne tik astronautams, bet ir visiems, vertinantiems sveiką mitybą.

Pasak J.Damašiaus, šis užkandis išsiskiria ir tuo, kad jame nėra jokių papildomų priedų, cukraus, sintetinių elementų, dažiklių, kvapiklių, kaip daugumoje rinkoje sukurtų maisto produktų. Liofilizuojant visos medžiagos iš produkto išgaunamos natūraliai, net vaisių ir uogų aromatas išsaugomas nepakitęs. Sveikuoliškam užkandžiui MADE IN KTU linijoje buvo sukurta ir unikali pakuotė kartu su prekės ženklu „Super Garden“.

Apsauginė veido kaukė su vario filtru

Kitas KTU CTF mokslininkas, docentas Remigijus Ivanauskas, drauge su jungtine dviejų fakultetų mokslininkų komanda, sukūrė apsauginę veido kaukę su specialiu filtru, didinančiu oro filtravimo efektyvumą.

KTU nuotr./Liofilizuotas užkandis BITES
KTU nuotr./Liofilizuotas užkandis BITES

„Šios veido kaukės išskirtinumas tas, kad ji turi specialų įdėklą, prisotintą vario dalelių, žudančių virusus ir mikrobus. KTU kaukę sudaro trys sluoksniai – vidinis, išorinis ir apsauginis įdėklas. Tam tikros struktūros ir tankio medžiagos ne tik mechaniškai stabdo bakterijų ir virusų patekimą į žmogaus kvėpavimo takus, bet dėl sąlyčio su vario dalelėmis, efektyviai juos naikina visame filtruojančios medžiagos tūryje“, – apie gaminį pasakojo R.Ivanauskas.

Dar prieš sukuriant galutinę apsauginės veido kaukės versiją, KTU mokslininkų komanda išsibandė prototipą ir juokavo, kad dėvint tokią kaukę net slogos pavyko išvengti.

Linija bus vystoma toliau

Unikali suvenyrikos linija MADE IN KTU – neįprasta, bet tvari ir moderni mokslo bei dizaino sintezė, pritaikyta šiuolaikinio žmogaus poreikiams. Išskirtinės šių gaminių savybės sukurtos KTU mokslininkų, o estetinė jų išraiška – talentingų dizainerių rankomis.

Šie mokslo inovacijomis paremti kūriniai suteikia galimybę laboratorijose sukurtus išradimus naudoti savo asmeninėms reikmėms bei tuo pat metu pajusti mokslo pritaikomumą kasdienybėje.

Šiuo metu, kartu su KTU Medžiagų mokslo instituto (MMI) bei SAF komandomis, yra kuriama unikali interjero detalė – subtili betoninė skulptūrėlė, kurioje išradingai panaudotas dviejų spalvų organinis stiklas bei KTU ženklo holograma.

Ateityje planuojama dar labiau plėsti MADE IN KTU linijos suvenyrikos asortimentą, įtraukiant vis daugiau bendruomenės narių ir pritaikant jų mokslines žinias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis