„Bendradarbiavimas su „KIC InnoEnergy“ KTU suteikia galimybę savo idėjas pristatyti užsienio rinkoms ieškoti investuotojų ir įgyvendinti ambicingus projektus tarptautiniu mastu“, – kalbėjo projektą koordinuojantis KTU NIVC Atviros prieigos valdymo skyriaus vadovas Kęstutis Morkūnas.
Tvariosios energetikos srityje veikianti „KIC InnoEnergy“ – tarptautinė įmonė, vertinanti energetinius sprendimus, padedanti inovatyvioms idėjoms vystytis iki verslo. Su savo partnerių tinklu, ji kompanija kuria naujus ryšius visoje Europoje, sujungia išradėjus ir pramonę, verslininkus ir rinkas, absolventus ir darbdavius, mokslininkus ir įmones.
Naujus ryšius visoje Europoje „KIC InnoEnergy“ labiausiai domina projektai, kurie susiję su atsinaujinančiais energijos šaltiniais, taip pat sprendimai tausojantys aplinką ir kuriantys pridėtinę vertę ne tik konkrečiame regione, bet ir visame Baltijos šalių sektoriuje.
KTU projektas sulaukė ypač didelio susidomėjimo, nes turi didžiausią komercinį potencialą.
„Atsižvelgdami į partnerių poreikius mes pasiūlėme kelias idėjas. Viena jų sulaukė ypač didelio susidomėjimo, nes turi didžiausią komercinį potencialą. Tai – išmanios elektromobilių krovimo stotelės „SmartChargeBox“, todėl artimiausiu metu tikimės pasirašyti bendradarbiavimo sutartį bei plėsti projektą“, – pasakojo K. Morkūnas.
„SmartChargeBox“ – išmanus sprendimas
„SmartChargeBox“ – KTU mokslininkų sukurtas sprendimas, kuris leis greitai ir išmaniai įkrauti ne tik elektromobilius, bet ir kitas priemones, kurioms reikia elektros.
„Tai įkrovimo stotelė, kuri patenkins įvairių vartotojų poreikius. Mūsų verslo modelis orientuotas ne tik į atskirus namų ūkius, bet ir verslo bei valstybinį sektorių“, – apie verslo modelį kalbėjo idėjos sumanytojas jaunasis mokslininkas Kęstutis Valinčius.
Įkrovimo stotelės – kas 50 kilometrų
Šių metų balandžio 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo užregistruoti 222 elektromobiliai ir net 4243 hibridiniai automobiliai.
Sprendimas, kuris leis greitai ir išmaniai įkrauti ne tik elektromobilius, bet ir kitas priemones, kurioms reikia elektros.
„Elektromobilių ir hibridinių automobilių rinka auga, tai ypač matome kitose ES šalyse, tačiau Lietuvoje taip pat atsiranda poreikis statyti krovimo stoteles. Esame įsitikinę, kad, sudarant žmonėms galimybes nevaržomai judėti su elektromobiliais, t. y. įrengiant viešas krovimo stoteles patogiose vietose ir atitinkamu atstumu, paskatinsime šių transporto priemonių plitimą ir taip prisidėsime prie aplinkos tausojimo“, – aiškina KTU Informatikos fakulteto dėstytojas K.Valinčius.
Remiantis tarptautinėmis studijomis, norint užtikrinti vartotojų poreikius reikėtų įrengti elektromobilių krovimo stoteles kas 50 kilometrų, pastarasis skaičius išvestas atsižvelgiant į automobilių elektros sąnaudas. Pats elektromobilį turintis K.Valinčius sako, kad ši transporto priemonė yra ateitis ir jų poreikis tik didės.
KTU įrengs dar vieną stotelę
„Mano pirmoji pažintis su elektromobiliu buvo prieš 3 metus. Atostogų užsienyje metu pamačiau kiek daug kitose šalyse šių transporto priemonių, tuomet daviau sau pažadą, jog pats įsigysiu elektromobilį ir važinėsiu ekonomiškai bei saugosiu aplinką. Taigi jau dvejus metus pats vairuoju elektromobilį. Kasdien važiuoju į darbą, atostogų į užsienį, o pernai net teko dalyvauti elektromobilių lenktynėse“, – pasakoja K.Valinčius.
Asmeninis poreikis mokslininką paskatino suburti komandą ir ieškoti ekonomiškų sprendimų skirtų greitai bei kokybiškai krauti šias transporto priemones.
„Mes tikime KTU mokslininkų sėkme, juolab, jog kelios jų pastatytos stotelės jau sėkmingai veikia ir renka duomenis, naudojamus moksliniams tyrimams. Jau artimiausiu metu – gegužės 19 d. renginio KTU „Technorama“ metu – KTU „Santakos“ slėnyje bus atidaryta dar viena stotelė“, – kalba K. Morkūnas.