Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuriama karo aviacijos ateitis – hipergarsinis šturmo ir žvalgybos lėktuvas SR-72

Aviacijos bendrovė „Lockheed Martin“ atskleidė kai kurias detales apie SR-72, pakeisiantį „SR-71 Blackbird“ žvalgybos lėktuvą. SR-72 hipergarsinis lėktuvas bus šturmo ir žvalgybos lėktuvas, galintis pasiekti 6 M (machų) greitį.
SR-72 hipergarsinio lėktuvo koncepcija
SR-72 hipergarsinio lėktuvo koncepcija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Lėktuvas Aviacija

Birželio 7 dieną „Lockheed Martin“ Pažangiųjų programų vystymo padalinys (Advanced Development Programs – ADP), dar vadinamas „Skunk Works“, atskleidė naujos informacijos apie jų hipergarsines technologijas. Konkrečiai, jie aptarė „SR-71 Blackbird“ žvalgybos lėktuvo įpėdinį SR-72, šturmo ir žvalgybos lėktuvą. SR-72 pasiekia 6M greitį ir dabar yra kuriamas pažangių lėktuvų kūrimo padalinyje. „Lockheed Martin“ pranešime leidinyje „Aviation Week“ buvo paskelbta, kad hipergarsinės technologijos, tarp kurių ir kombinuoto ciklo stūmos sistema, apjungianti raketinį variklį ir viršgarsinį turboreaktyvinį variklį, yra pakankamai pažangios, kad būtų galima pradėti suplanuotą SR-72 projektą.

Hipergarsinis SR-71 įpėdinis buvo JAV Gynybos pažangiųjų tyrimų agentūra DARPA ir JAV Karinių oro pajėgų (USAF) tikslas nuo šio šimtmečio pradžios. 2013 metais USAF pagaliau paskelbė pradėjusi kurti sumažinto mastelio SR-72 demonstratorių. Tačiau nuo to laiko žinios apie programą buvo skurdžios – jei informacija būdavo iš vis patiekiama. Štai ką dabar žinome.

2006 metais „Lockheed Martin“ pradėjo partnerystę su „Aerojet Rocketdyne“; būtent šis aljansas, modifikavęs serijinės gamybos turbiną, sukūrė kombinuoto ciklo variklį. Antžeminiai kombinuoto ciklo variklio iš raketinio variklio ir hipergarsinio tiesiasrovio oro reaktyvinio (HTOR) variklio elementų, bandymai vyko 2013 – 2017 metais.

Ateitis yra hipergarsinė

Pažangiųjų orlaivių padaliniui jau nedaug trūksta iki pilno mastelio pilotuojamo arba nuotolinio valdymo skrydžių tyrimo orlaivio (FRV) paleidimo. Šio FRV dydis turėtų būti panašus į F-22 ir jis turėtų turėti visiškai kombinuoto ciklo stūmos sistemą. „Lockheed“ tikisi pradėti FRV skrydžius kito dešimtmečio pradžioje, tuo tarpu SR-72 į orą pakils tikriausiai iki 2030. Pasirodant vis daugiau detalių apie pirmuosius skrydžius, turėtume išvysti daugiau stulbinančių SR-72 detalių.

„Pastaruosius 20 metų tvirtinome, kad hipergarsiniai lėktuvai bus sukurti jau po poros metų, bet tegaliu pasakyti, kad technologija subrendusi, ir mes, drauge su DARPA ir karinėmis tarnybomis, sunkiai dirbame, siekdami šias galimybes suteikti oro kovotojams kuo anksčiau“ – leidiniui „Aviation Week“ sakė „Lockheed Martin“ vykdantysis viceprezidentas ir „Skunk Works“ generalinis vyr. vadybininkas Robas Weissas.

Hipergarsiniai lėktuvai gali skrieti iki 4 800 km/h greičiu, tad jie yra idealūs tolimoms kelionėms ir kaip pasaulinės greito reagavimo pajėgų transporto priemonės. Iš tiesų, po jaudinančio 1967 metų X-15 skrydžio, Amerikos hipergarsiniai tyrimai iš esmės stagnavo. Bet dabar, kai NASA atgaivino savo „X-Planes“ programą ir karinėms bei civilinėms įstaigoms labiau domintis šia technologija ir intensyvėjant kosminėms lenktynėms, atrodo akivaizdu, kad ateinantys metai bus hipergarsinių aparatų tyrimų ir kūrimo renesansas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos