Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Laikas pokyčiams! Korporacijos privalo iš esmės keisti savo požiūrį į ekonomiką ir vartotojus

Kai pasipiktinusi minia užpuolė Kapitolijų, Amerikos demokratijos širdį, ją kurstė klaidingas įsitikinimas, kad prezidento rinkimų rezultatai buvo suklastoti. Pagrindinis šio teiginio autorius buvo tuometinis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, tačiau minios patiklumą ir pasirengimą veikti iš esmės lėmė dėmesio ekonomika, kurią sukūrė šiuolaikinės technologijos.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / 123RF.com nuotr.

„Facebook“ ar „Twitter“ naujienų kanalai veikia pagal verslo modelį, kuriuo siekiama kasdien atkreipti milijardų žmonių dėmesį – „tweetai“, įrašai ir grupės rūšiuojami pagal tai, kad būtų galima nustatyti, kurie labiausiai įtraukia (pagal paspaudimus, peržiūras ir pasidalijimus) – t. y. tie, kurie sukelia stipriausią emocinio pobūdžio reakciją. Šios populiarios platformos iškreipia mūsų kolektyvinę psichiką. Jos skatina siauresnį ir vis labiau radikalų požiūrį į pasaulį.

„YouTube“ rekomendacijų algoritmai, lemiantys 70 procentų turinio, kurį kasdienio peržiūri milijardai žmonių, „siūlo“ vartotojams vaizdo įrašus, kurie turėtų būti panašūs į jų mėgiamus, bet iš tikrųjų atveria žiūrovams ekstremalesnį, labiau neigiamą ar konspiracinį turinį, nes būtent toks turinys juos ilgiau prikausto prie ekranų.

Pavyzdžiui, „YouTube“ daug metų rekomenduodavo paauglėms, kurios žiūrėjo vaizdo įrašus apie dietas, „thinspiration“ – anoreksiją skatinančius vaizdo įrašus. O kai žmonės žiūrėdavo mokslinius vaizdo įrašus apie NASA aparatų nusileidimą Mėnulyje, „YouTube“ rekomenduodavo jiems vaizdo įrašus apie plokščiosios Žemės sąmokslo teoriją.

Tai buvo padaryta šimtus milijonų kartų. Tokios naujienų kanalai ir rekomendacijų sistemos sukūrė tikrą negatyvumo ir paranojos spiralę, kuri lėtai atsieja milijardų žmonių realybės suvokimą nuo pačios realybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų