„Facebook“ ar „Twitter“ naujienų kanalai veikia pagal verslo modelį, kuriuo siekiama kasdien atkreipti milijardų žmonių dėmesį – „tweetai“, įrašai ir grupės rūšiuojami pagal tai, kad būtų galima nustatyti, kurie labiausiai įtraukia (pagal paspaudimus, peržiūras ir pasidalijimus) – t. y. tie, kurie sukelia stipriausią emocinio pobūdžio reakciją. Šios populiarios platformos iškreipia mūsų kolektyvinę psichiką. Jos skatina siauresnį ir vis labiau radikalų požiūrį į pasaulį.
„YouTube“ rekomendacijų algoritmai, lemiantys 70 procentų turinio, kurį kasdienio peržiūri milijardai žmonių, „siūlo“ vartotojams vaizdo įrašus, kurie turėtų būti panašūs į jų mėgiamus, bet iš tikrųjų atveria žiūrovams ekstremalesnį, labiau neigiamą ar konspiracinį turinį, nes būtent toks turinys juos ilgiau prikausto prie ekranų.
Pavyzdžiui, „YouTube“ daug metų rekomenduodavo paauglėms, kurios žiūrėjo vaizdo įrašus apie dietas, „thinspiration“ – anoreksiją skatinančius vaizdo įrašus. O kai žmonės žiūrėdavo mokslinius vaizdo įrašus apie NASA aparatų nusileidimą Mėnulyje, „YouTube“ rekomenduodavo jiems vaizdo įrašus apie plokščiosios Žemės sąmokslo teoriją.
Tai buvo padaryta šimtus milijonų kartų. Tokios naujienų kanalai ir rekomendacijų sistemos sukūrė tikrą negatyvumo ir paranojos spiralę, kuri lėtai atsieja milijardų žmonių realybės suvokimą nuo pačios realybės.