Lenkų sukurto strateginio žaidimo „Ancestors: Legacy“ apžvalga

„Warhammer 40K: Dawn of War“ ir jo pėdsakais sekęs „Company of Heroes“ buvo inovatyviausi strategijos žaidimai per kokius tris dešimtmečius. Deja, net jų pačių tesiniai nenorėjo sekti geruoju šių žaidimų pavyzdžiu. Vis tik Lenkijoje įsikūrusi „Destructive Creations“ studija pasiryžo išmokti šių žaidimų pamokas ir pritaikytis jas daug ankstesniems istoriniams laikams. Naujausias studijos darbas „Ancestors: Legacy“ nukelia žaidėjus į vikingų laikus.
Žaidimo „Ancestors: Legacy“ kadras
Žaidimo „Ancestors: Legacy“ kadras / Destructive Creations iliustr.

Prieš kiek daugiau nei metus anonsuotas „Ancestors: Legacy“ žadėjo didelį dėmesį skirti vieno žaidėjo kampanijoms. „Destructive Creations“ įvykdė savo pažadą ir jų pažėrė su kaupu. Kiekviena žaidime egzistuojanti tauta turi po vieną ar dvi iš keletos misijų sudarytas kampanijas, kurios yra paremtos istoriniais įvykiais. Žaidėjo valdomi herojai ir karžygiai nebus tikros istorinės asmenybės, tačiau natūraliai įsipina į realius istorinius įvykius. Žaidėjui teks sudalyvauti reide, nusiaubusiame Lindisfarno vienuolyną - jis laikomas vikingų eros pražia, žaidėjui taip pat reiks prisidėti prie slavų žemių suvienijimo, legendiniame Ruriko žygyje į proto-Rusiją ir sudalyvauti Šventosios Romos Imperijos politiniuose reikaluose. Misijos bus įvairios - nuo paprasto užkariavimo, iki slapukavimo su vienišu herojumi.

„Ancestors: Legacy“ aprėpia keletą amžių, bet tuo pačiu yra ir labai susitelkęs žaidimas. Misijos ar mačo metu žaidėjas valdys nedaugiau dešimties dalinių. Žaidime taip pat nereikės rūpintis bazės įkūrimu. Ekonomika irgi nereikalauja daug rūpesčio: tik užimk kaimą, ir visus resursų išgavimo pastatus suręsi vienu mygtuko paspaudimu.

Būtent dėl to žaidėjas visą dėmesį gali – ir turi – skirti karui. Kiekvienas kareivių tipas gerai pasirodo prieš vienus tipus, bet yra silpnas prieš kitus. Ietininkai – įdomumo dėlei ginkluoti dvirankėmis pikomis – lengvai doroja kavaleriją ir pėstininkus su kirviais. Tačiau jie turi problemų su skydus turinčiais kardininkais ir lankinikams - pastariesiems labai patrauklus ietininkų skydų stygius. Be to, ietininkai yra silpni atakoje. Tačiau užėmę gynybinį stovį jie gali neblogai subjauroti bet kokį užpuoliką. Tuo tarpu lankininkai yra baisūs visiems, bet bus sutriuškinti artimoje kovoje.

Pats žaismas yra labai greitas ir dinamiškas. Žaidimo ekonomika laikosi ant žemėlapyje esančių kaimų užgrobimo, o tam reikia sudeginti ir paimti jų sandelį. Kariai žaidime miršta greitai, todėl nieko baisaus atsitraukti, kai kova krypsta žaidėjo nenaudai. Tiesa, svarbu prižiūrėti, kad besitraukdami kariai neatsitrenktų į kitą priešišką būrį - tada panikuojantys vikingai kris kaip lapai. Ką padarysi, istoriškai daugiausiai kareivių žūdavo tada, kai mūšis virsdavo panikuojančiu atsitraukimu.

Apibendrinant, „Ancestors: Legacy“ yra puikus geriausių naujų realaus laiko strategijos žaidimų mokinys. Jis parodo, kad didelio biudžeto žaidimai gali pasiekti tikrai gerą detalumo ir gelmės lygį, jei nevergauja prie nostalgijos altoriaus. „Dawn of War 3“, bandžiusio užsėsti MOBA, RTS ir gal net RPG žanrų krėslus, vystymas baigėsi nepraėjus nei metams po išleidimo. Tokiame kontekste „Ancestors: Legacy“ atrodo tik dar geriau.

VIDEO: Ancestors: Legacy | Apžvalga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų