Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuviai kuria didžiausią pasaulyje atostogų būsto paieškos sistemą

Per ketverius veiklos metus – plėtra į 17 pasaulio valstybių. Per tą patį laiką iki daugiau nei 150-ties specialistų užaugusi tarptautinė komanda. Kuriamas produktas, kuris pakeitė visą atostogų būsto nuomos paieškos rinką. Tokiais pasiekimais gali pasigirti jau greitai savo veiklos penkmetį minėsiantis didžiausias pasaulyje atostogų būsto nuomos paieškos variklis „HomeToGo“.
„HomeToGo“ komanda Lietuvoje
„HomeToGo“ komanda Lietuvoje / Projekto partnerio nuotr.

Vienas iš bendrovės įkūrėjų ir generalinis direktorius Dr. Patrickas Andrae, paklaustas apie tai, kaip pavyko pasiekti tokių rezultatų, pagrindine priežastimi įvardino stiprią komandą, kurios didelę dalį sudaro lietuviai.

„HomeToGo“ (www.hometogo.com) – tai didžiausias pasaulyje atostogų būsto nuomos meta paieškos variklis, agreguojantis ir leidžiantis palyginti 11 mln. nuomos pasiūlymų iš daugiau nei 250 nuomos svetainių visame pasaulyje, įskaitant ir didžiuosius portalus, tarp kurių „Booking.com“, „HomeAway“ ir kt. Prie septyniolikoje pasaulio šalių jau lokalizuotos platformos šiuo metu dirba daugiau nei 150 specialistų, kurių pusė yra Lietuvoje. Būtent jie ir kuria visą technologinę „HomeToGo“ platformą.

Apie tai, kaip atsirado įmonė ir prasidėjo jos plėtra, kokia vertybė „HomeToGo“ padėjo įveikti tokį spartų augimą ir kokias revoliucines galimybes ši atostogų būsto paieškos sistema pasiūlys jau netolimoje ateityje pasakoja bendrovės generalinis direktorius ir bendraįkūrėjas Dr. Patrickas Andrae.

Sprendimą padiktavo rinka

Pasak bendrovės vadovo Dr. P.Andrae, idėja įkurti ir plėtoti didžiausią atostogų būsto paieškos sistemą kilo dėl labai fragmentuotos atostogų būsto nuomos rinkos ir asmeninės patirties.

„Atostogų būsto nuoma yra žymiai labiau fragmentuota nei skrydžių ar viešbučių rinkos, kuriose jau veikia atitinkamos paieškos sistemos. Pavyzdžiui, jei vartotojas ieško tinkamo skrydžio – jis eina į skrydžių paieškos platformą, jeigu viešbučio – paiešką atlieka viešbučių paieškos platformoje. Tačiau atostogų būsto nuomos rinka tokio sprendimo iki šiol neturėjo, todėl norintiems susirasti tobulą atostogų vietą reikėjo valandų valandas naršyti šimtuose skirtingų tinklalapių, kurių kiekvienas turi savo privalumų bei trūkumų. Kai daugelis draugų, artimųjų ir pažįstamų pradėjo dėl to skųstis, supratau, kad su šia problema susiduriu ne aš vienas“, – teigia „HomeToGo“ vadovas.

Dr. P.Andrae teigimu, „HomeToGo“ yra sudėtingas meta paieškos variklis, kurio dėka kiekvienas, kas nori susiplanuoti atostogas, gali akimirksniu gauti prieigą prie daugiau nei pustrečio šimto atostogų būsto nuomą siūlančių svetainių ir išsirinkti labiausiai sau tinkamą vietą tiek pagal kainą, tiek pagal kitus kriterijus.

Chris Marxen nuotr./„HomeToGo vadovas“ dr. Patrick Andrae
Chris Marxen nuotr./„HomeToGo vadovas“ dr. Patrick Andrae

Bendrovės stiprybė – Lietuvoje įsikūrusiame padalinyje

Per ketverius metus užaugti iki daugiau nei 150-ties darbuotojų bei išsiplėsti į 17 pasaulio valstybių – nemenkas iššūkis ir, anot bendrovės vadovo, visa tai tikrai nebūtų pavykę jei ne nuo pat pradžių jį lydėję žmonės.

„Viskas – nuo sudėtingų technologinių paieškos variklio sprendimų iki nuodugnaus plėtros planavimo – mūsų komandos nuopelnas. Manau, kad labai teisingą žingsnį žengėme savo partneriais mūsų technologinei platformai kurti pasirinkę įmonę „NFQ Technologies“. Lietuva jau seniai yra gerai žinoma dėl ypač aukštų technologijų sektoriaus standartų, todėl sėkminga plėtra šioje šalyje yra vienas šio projekto sėkmę lėmusių dalykų“, – pabrėžia vadovas.

Dr. P.Andrae neslepia, kad pasiekti tokių įspūdingų rezultatų padėjo komandos narių su savimi atsineštos žinios ir patirtis technologijų, meta paieškos, e-komercijos ir kelionių rinkose: „Mes startavome turėdami tvirtą pagrindą. Vienas iš bendraįkūrėjų prieš tai sėkmingai įsteigė „swoodoo“, kuris vis dar yra skrydžių meta paieškos rinkos lyderis vokiškai kalbančiose šalyse ir pardavė jį gerai žinomam KAYAK. Kitas bendraįkūrėjas sukūrė atostogų būsto nuomos agentūrą „Casamundo“, kuri šiuo metu priklauso didžiausiems Vokietijos žiniasklaidos namams „Axel Springer“, o mūsų vyriausiasis technologijų direktorius Lietuvoje prieš tai vadovavo KAYAK technologijų padaliniui Europoje. Komandoje turime ir daug kitų patyrusių savo srities profesionalų, kuriais labai didžiuojamės.“

Dr. P.Andrae nuomone, ne mažiau svarbu ir tai, kad be specifinių technologinių bei verslo sričių išmanymo šie žmonės turėjo teisingą kultūros ir bendruomenės suvokimą, kas leido burti sėkmingą komandą.

„Jau nekalbant apie tai, kad „HomeToGo“ sulaukė didžiulės verslo sėkmės, mes ypač didžiuojamės čia dirbančiais žmonėmis. Nes būtent jie ir sukūrė tai, kas esame dabar. Dažnai atmosfera mūsų biuruose primena maklerių biržą – žmonės čia dega tuo, ką daro. Tuo, kad gali dirbti su terabaitais duomenų ir daryti įtaką milijonams vartotojų. Bet nepaisant produkto dydžio ir sudėtingumo, komanda draugiška, noriai dalinasi žiniomis ir padeda vieni kitiems augti. Visi supranta, kad tik dirbdami išvien galime kurti pokyčius“, – išskiria bendrovės vadovas.

Ateityje pasiūlys dar daugiau sprendimų

Per artimiausius penkerius metus sparčią tarptautinę plėtrą planuojanti bendrovė, pasak vadovo, ketina ir toliau tobulinti savo variklį: į jį bus įdiegta dar daugiau mašininio mokymosi (angl. machine learning) tam, kad vartotojo patirtis taptų kuo labiau individualizuota, dinamiškesnė ir intuityvesnė, o bendru įmonės siekiu išliks technologinė lyderystė šioje srityje.

„Viena paskutinių naujovių, prie kurios visa komanda uoliai dirbo, yra paslankios datos. Jų dėka vartotojai gali nustatyti bet kokį laikotarpį, kurio metu nori atostogauti, pavyzdžiui, vaikų vasaros atostogų metą – birželio, liepos ir rugpjūčio mėnesius – tada pasirinkti pageidaujamą atostogų trukmę – tarkime, dvi savaites – ir pradėti paiešką. Tokiu būdu vartotojai gali pamatyti, kada jų numatytos dviejų savaičių atostogos pasirinktu laikotarpiu yra pigiausios ar leistų apsistoti norimose vietose. Mūsų skaičiavimais, pasirinkus paslankias datas vidutiniškai galima sutaupyti 35 proc. nuo visos kelionės kainos“, – teigia Dr. P. Andrae.

Lietuvoje įsikūrusi „HomeToGo“ (www.hometogo.com) komanda plečiasi ir iki šių metų pabaigos planuoja įdarbinti apie 30 programuotojų bei duomenų mokslininkų, kurie prisidėtų prie 70-ties Lietuvoje jau dirbančių IT specialistų.

Daugiau apie didžiausią pasaulyje atostogų būsto nuomos paieškos sistemą „HomeToGo“ multimedijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos