Lietuviai su norvegų pagalba sukūrė dirbtiniu intelektu paremtą kelionių organizatorių rezervacinę sistemą

Inovatyvi ir daugiau kaip dešimtmetį sėkmingai veikianti UAB „Frogdom“, bendradarbiaudama su partneriais iš Norvegijos International Development Norway AS“, siekia sukurti unikalų ir inovacijų kontekste ryškų kelionių organizatorių rezervacinės sistemos „Frogelo“ kainų reguliavimą, prie kurio reikšmingai prisidės ir dirbtinis intelektas. Projektas orientuotas į inovacijas, paslaugų tobulinimą, jų teikimo lankstumą, operatyvumą, efektyvumą bei platesnes galimybes klientams.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Anot „Frogdom“ atstovų, ši sistema iš esmės remiasi tuo, jog dirbtiniu intelektu bus gebama nustatyti kelionių paketo kainą įvairiais pjūviais, pavyzdžiui: kaina, atsižvelgiant į rinkos tendencijas; individuali kaina asmeniui ar keliautojų grupei ir kt. Kaina nustatoma atsižvelgiant į sprendimo priėmimo laikotarpį, taip pat lengvą reguliavimą, kas apima, pavyzdžiui, prognozes netradicinėse situacijose, alternatyvas, atsižvelgiant į buvusias keliones, naršymo istoriją ar pan. Negana to, sistema, padedama dirbtinio intelekto, gebės pasiūlyti klientams ir papildomus produktus ar paslaugas.

Projektu siekiama sukurti unikalų kelionių organizatorių rezervacinės sistemos „Frogelo“ dinaminį kainų reguliavimą, padedant dirbtiniam intelektui, o taip pat atliepti į šiuolaikinių vartotojų poreikius tiek individualiame, tiek grupiniame lygmenyse. Projekto rezultatai apima ir kelionių agentūrų ar agentų rinkos dalies didinimą, taip pat teigiamą įtaką pelnui ir pardavimų apimčiai.

Šios sistemos sukūrimą paskatino augantys vartotojų poreikiai bei noras siekti didesnės sėkmės turizmo sektoriuje. O vienas iš pagrindinių tos sėkmės veiksnių yra gebėjimas įvertinti siūlomo produkto kainą ir vartotojui ją pateikti atsižvelgiant į individualius aspektus, rinkos tendencijas ir kitus kriterijus. Natūralu, jog esant per didelei kainai klientas rinksis kitą paslaugos ar produkto pardavėją, o jei kaina bus per maža, nukentės pelningumas.

Kadangi turizmo kontekste kainai įtakos turi labai daug veiksnių (sezonas, lankomų objektų skaičius, šalies, į kurią vykstama, populiarumas ir kt.), tai kainodaros sprendimai yra sudėtingi. Sprendžiant turistinio paketo kainą vertinama daug duomenų, kurie turi įtakos vartotojo apsisprendimui, ar kelionės paketas jam patrauklus būtent tuo metu, kuriam planuojama kelionė, ir taip tada, kada priimamas pirkimo sprendimas. Siekiant tai padaryti kokybiškai, renkama bei apdorojama labai daug duomenų, vertinami įvairūs rinkos veiksniai, tad šiame kontekste dirbtinis intelektas yra unikalus ir itin efektyvus įrankis, norint sėkmingai atliepti į turizmo sektoriaus keliamus iššūkius kainodarai.

Prognozės leidžia teigti, jog dėl produkto unikalumo bei inovatyvumo jo paklausa viršys konkurentų siūlomų produktų pasiūlą. Tai galimybė UAB „Frogdom“, drauge su partneriais iš Norvegijos, sukurti tarptautinio lygmens sistemą Lietuvoje.

Be partnerių iš Norvegijos International Development Norway AS, projektas vykdomas ir su vienu iš partnerių Lietuvoje – UAB „Kauno GRŪDA“. Pastarieji prisideda prie projekto mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros. Projektas iš dalies finansuojamas iš Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Verslo plėtra, inovacijos ir MVĮ“ informacinių ir ryšių technologijų srityje.

Daugiau informacijos apie MITA projektą galima rasti čia, o apie Norvegijos finansinį mechanizmą čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis