Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvio išradimas panaikintų eiles ir spūstis prekybos centruose

Patentinės informacijos centras paskelbė rugsėjo mėnesio laureatą, laimėjusį geriausio lietuviško patento vardą. Išradėjas Edvinas Baublys sugalvojo visiškai naują kasdienio apsipirkimo parduotuvėse koncepciją. Ji taip pat keičia ir požiūrį į apsilankymą – nuo šiol vyrams nebeteks nuobodžiai lūkuriuoti, kol žmonos nuspręs, kuriuos produktus dėti į pirkinių krepšį.
Minia žmonių parduotuvėje
Minia žmonių parduotuvėje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šiuo metu Lietuvoje, o ir visame pasaulyje, paplitusi prekybos sistema funkcionuoja naudojant kasos aparatus. Pats sistemos modelis pradėjo veikti vos atsiradus elektroniniams kasos aparatams. Jais galima tiksliai fiksuoti nuperkamų prekių kiekius ir vykdyti tikslesnę apskaitą. Tačiau didėjant prekybos centrų skaičiui ir vartotojų srautams, sistema iš esmės nesikeitė. Tik atsiradus dideliems prekybos centrams buvo įvesta savitarna, kuri paspartino prekių pasirinkimo iš prekybos salės procesą, bet ne atsiskaitymą už jas.

Rugsėjo mėnesio patento laimėtojas E.Baublys sukūrė išradimą – naują apsipirkimo sistemą. Ji skirta prekybos centrams modernizuoti bei gerinti pirkimo procesą, atsiskaitymą už prekes. Tai visiškai skirtinga sistema, nei šiuo metu naudojama daugelyje parduotuvių. Šiuolaikinė E.Baublio išrasta sistema paremta naujųjų technologijų įrenginiais, leidžiančiais pirkėjui greitai ir nestovint eilėse atsiskaityti už įsigytas prekes.

Šiuolaikinė E.Baublio išrasta sistema paremta naujųjų technologijų įrenginiais, leidžiančiais pirkėjui greitai ir nestovint eilėse atsiskaityti už įsigytas prekes.

Pateikiamas išradimas (detalus jo aprašymas PDF formatu) – nauja pirkimo sistema, kurios pagrindinis įrenginys – elektroninis prekių vežimėlis: stacionarus savitarnos terminalas (SST), čekių išdavimo įrenginys ir apsauginiai vartai, kartu su vežimėliu sujungti į nuotoliniu būdu veikiančią sistemą, kurioje prekės perkamos be salės darbuotojų ir kasininkų. Visų sistemoje esančių įrenginių tarpusavio komunikacija grindžiama radijo dažnių identifikavimo pagrindu.

Kalbant paprasčiau – į prekes reiktų įmontuoti RFID mikrograndynus, kurie galėtų komunikuoti su vežimėlyje esančia mikroprocesorine sistema ir parduotuvės duomenų baze. Kai tik prekė įdedama į vežimėlį, jame esančiame LCD ekrane iš karto parodoma prekės kaina ir pilna suma, už kurią pirkėjas yra prisikrovęs produktų.

Naujoji mobilioji pirkimo sistema veikia ir be stacionarių atsiskaitymo punktų. Sistemoje pirkimo procesas yra atliekamas dar nepasiekus išėjimo punkto. Patentuojamoje pirkimo sistemoje esančiame vežimėlyje įdėtos į jį prekės nuskenuojamos automatiškai, o sumokėti už jas galima bet kurioje prekybos salės vietoje – pristūmus vežimėlį prie stacionaraus atsiskaitymo punkto, belaidės komunikacijos būdu vežimėlis informuoja bendrą parduotuvės sistemą, kokią sumą pinigų pirkėjas yra skolingas. Įvertinus tai, kad mokėjimai galėtų būti atliekami naudojantis lustinėmis bankų kortelėmis, atsiskaitymui pakaktų vieno brūkštelėjimo kortele ir PIN kodo įvedimo. Tokiu būdu naujoji sistema leidžia išspręsti eilių susidarymo problemą, užtikrina didesnį prekių saugumą nuo elementarių vagysčių ir paspartina bei palengvina pirkimo procesą.

Išradėjo manymu, šiuo metu mažmeninėje prekyboje labai svarbi aptarnavimo kokybė, o visuomenei žengiant į informacinių technologijų amžių, savitarna pirkėjams prekybos centruose neturėtų būti sudėtingas procesas. Naujieji mobilūs prekybos įrenginiai gali išspręsti šiandienines problemas – sumažinti ar visai panaikinti eiles prekybos centruose bei sukurti sąlygas saugiai, patogiai ir greitai apsipirkti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos