Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviškas detektyvas: autobuse pamestą „iPhone“ emigrantė rado tik programėlės dėka

Skaitytoja Santa, grįžusi į Lietuvą iš Didžiosios Britanijos, pasidalijo su 15min istorija, kuri primena detektyvą. Moters teigimu, autobuse paliktą telefoną ji atgavo tik todėl, kad šeimos nariai buvo pakankamai išmanūs ir mokėjo naudotis telefono sekimo programėle „Find My iPhone“. Skaitytoja pažėrė kaltinimų Klaipėdos autobusų parkui ir autobuso vairuotojui, neva norėjusiam pasisavinti telefoną.
„iPhone“ telefonas
„iPhone“ telefonas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Santos surašyta istorija, kaip teigia emigrantė, suglumino jos šeimą. Ypač dėl to, kad nesulaukė pagalbos iš Klaipėdos autobusų parko. Nusivylęs tokia situacija Santos tėtis, gyvenantis Rietave, 15min ironizavo:

„Per TV valdžia kviečia emigrantus grįžti į Lietuvą. Bet tokia lietuviška tvarka ir kultūra labai nuvilia“, – dėstė vyras, dalyvavęs dukters telefono sekimo ir atgavimo operacijoje.

Tuo tarpu Klaipėdos autobusų parko vadovė Jelizaveta Daugininkienė 15min telefonu sakė, kad savo darbuotojų kaltės neįžvelgia ir kad vairuotojų kasdienybėje pasitaiko įvairių situacijų, kurias reikia vertinti žmogiškai .

Telefoną pametė ant galinės sėdynės

Pirmadienio vakarą Santa su šeima važiavo paskutiniu autobusu Tauragė-Klaipėda ir išlipo Rietave. Grįžusi namo pas tėvus šeimyna pasigedo mobiliojo ryšio telefono.

„Autobusu važiavome su mažu vaiku, teko juo rūpintis. Tad net nepastebėjome, kaip telefonas iškrito iš kišenės. Visa laimė, kad vyras mokėjo naudotis išmaniąja programėle „Find My iPhone“, kuri leidžia pamatyti, kur yra kitas Apple įrenginys“, – pasakojo Santa.

Suprasti akimirksniu

  • „Find My iPhone“ gali padėti rasti ir apsaugoti „iPhone“ naudojant nemokamą programėlę.
  • Programa veikia kitame „iPhone“, „iPad“ ar „iPod touch“ įrenginyje arba naudojant „Mac“ ar kompiuterio žiniatinklio naršyklę, prijungtą prie www.icloud.com/find.
  • Ji apima funkciją „Activation Lock“, kurią naudojant kitam asmeniui telefoną bus sudėtinga naudoti ar parduoti.
  • „iPhone“ taip pat registruoja ir praneša apie savo buvimo vietą.

Telefono Santa pasigedo pirmadienį apie 23 val. Iškart per išmaniąją programėlę (naudojosi planšetiniu kompiuteriu) nustatė jo buvimo vietą.

GPS rodė Klaipėdos autobusų parką.

Parko tinklalapyje rado bilietų kasos telefono numerį, kuriuo, kaip nurodyta tinklapyje, galima skambinti nuo 3.30 val.

Taip ir padarė: sulaukę ankstyvo ryto paskambino ir išdėstė problemą. Kasininkė nukreipė pas dispečerę. O ši tokiu skambučiu pernelyg neapsidžiaugė. Ji paklausė, ar keleiviai turi bent šiek tiek proto skambinti taip anksti ryte.

Santa stebisi, kad nuo dispečerės gavo pylos. Juk kreipėsi pagalbos ne šiaip sau, o todėl, kad norėjo operatyviai rasti telefoną, kol jo kas nors nepasisavino. Juk ankstų rytą į autobusą turėjo sugužėti nauji keleiviai. O tuomet telefoną sekioti jau reikėtų ne tik po Klaipėdos autobusų parko teritoriją.

VIDEO: Telefono paieškos Klaipėdos autobusų parke: pirmasis skambutis operatorei „Žmonės, jūs turite proto bent biškį“

Su dispečere Sandros tėtis ir vyras kalbėjo kelis kartus, pokalbius dėl viso pikto įrašinėjo. Dispečerė siūlė skambinti į pamestą telefoną, klausė, ar girdimas normalus sujungimo signalas.

VIDEO: Telefono paieškos Klaipėdos autobusų parke: naktį dispečerė į autobusą neis, siūlo laukti vairuotojo

Sulaukusi patvirtinimo, kad skambutis jungiamas, liepė paskubėti ir jos negaišinti.

VIDEO: Telefono paieškos Klaipėdos autobusų parke: „Paskambinkite po pusvalandžio“
VIDEO: Telefono paieškos Klaipėdos autobusų parke: vairuotojai skambančio telefono neranda

Galiausiai viskas baigėsi nuliniu rezultatu: ryte sėdęs prie autobuso vairo kitas vairuotojas skambučio negirdėjo. Bent jau nekėlė ragelio. Dispečerė siūlė paskambinti vėliau, apie 8 val. ryto. Tuo tarpu, 6.30 val. pajudėjęs iš Klaipėdos į Tauragę autobusas artėjo prie Rietavo. Ir tą labai aiškiai rodė išmanioji programėlė.

Skambino ir į BPC

Praradę viltį emigrantai paskambino ir į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC) telefonu 112. Bet sulaukė paaiškinimo, kad policija čia padėti negali.

Tuomet iniciatyvos ėmėsi Santos tėtis. Pagal programėlę matydamas, kada autobusas (su paliktu „iPhone“, kurio vairuotojai nerado) atvyksta į Rietavą, nuvyko stotį. Įlipęs į autobusą, paaiškino situaciją vairuotojui ir keleiviams. Tačiau niekas neprisipažino matęs pamestą „iPhone“. Tuomet per programėlę telefone įjungė „aliarmo“ signalą.

Telefonas suskambėjo. Tik ne autobuso gale, kur galimai ir buvo pamestas, o visa šalia vairuotojo – paslėptas užlenktoje pirmos eilės sėdynėje. Ant jo, Santos tėčio teigimu, dar buvo uždėta ir vairuotojo piniginė su dokumentais.

„Gal vairuotojas nežino šiuolaikinių technologijų, todėl nesitikėjo, kad patys rasime telefoną? Jis bandė kažką teisintis, žiūrėjo išpūtęs akis. Bet mes buvome gudresni. Nesuprantama: kaip telefonas galėjo iš paskutinės sėdynės atkeliauti iki vairuotojo ir būti įkištas giliai, kad nesigirdėtų skambučio“, – žėrė priekaištus Santa.

VIDEO: Telefono paieškos Klaipėdos autobusų parke: paskutinis skambutis ir dispečerės emocijos

Jai liko neatsakytas ir kitas klausimas: kam reikalinga dispečerinė, jei jos darbuotoja pyksta, „žadinama“ savo darbo valandomis? lr kodėl nepadėjo iš mokesčių mokėtojų išlaikoma policija?

Direktorės komentaras

Pateikiame Klaipėdos autobusų parko vadovės Jelizavetos Daugininkienės vertinimą. Tekstas originalus.

Gavome raštą ir esame labai nustebę, kad keleivis dėl savo neatidumo kaltina visus, tik ne save.

Trumpai apie įvykį. 2016.06.27 dieną gavome informaciją, kad autobuse keleivis važiavo su vaiku ir paliko telefoną ant galinės sėdynės, bei kuris programėlės dėka yra stebimas. Tuo metu autobusas jau buvo pastatytas į stovėjimo vietą, jame jau buvo atliktas pilnas išorės ir vidaus valymas. Apie rastą daiktą valytojos nieko nepranešė, o vairuotojas buvo išėjęs namo.

Keleiviai naktį skambino kelis kartus, o jiems vis teko ilgai aiškinti, kad į autobusą vairuotojas pateks tik ryte, kad palauktų iki ryto, bet kažkodėl keleiviai to nenorėjo suprasti, vis skambino kažkuo kaltindami dispečerę, policiją, Klaipėdos autobusų parką. Tuo trukdydami dispečerei atlikti savo tiesioginį darbą, vairuotojų išleidimą į linijas.

Tai pirmas kartas, kai dėl pamesto daikto kalti kiti.

Ryte atėjus kitam vairuotojui į darbą, dispečerė informavo, kad jis eitų paieškoti telefono ir geriau pažiūrėtų ant galinės sėdynės, nuėjo du vairuotojai, kad geriau ir greičiau apžiūrėtų, bet vairuotojai telefono nerado ir tada autobusas buvo išleistas į liniją. Keleiviai atvyko į Rietavą, kur buvo autobusas, skambino į telefoną ir išgirdo, kad telefonas skamba autobuso priekyje. Džiaugiamės, kad programėlės ir sąžiningų darbuotojų dėka pavyko rasti pamestą daiktą.

Kaip matote, neradome kaltų. Įvyko paprasta gyvenimiška situacija, keleivis pametė daiktą ir tai pasitaiko gana dažnai mūsų darbe. Norime pabrėžti, kad už paliktus daiktus neatsakome, palieka kompiuterius, pirštines, batus, telefonus, pinigines, dokumentus ir t.t. ir tikrai ne viską randame. Tik dažniausiai keleiviai pripažįsta savo kaltę, o pavykus juos surasti dar ir padėkoja. Ir tai pirmas kartas, kai dėl pamesto daikto kalti kiti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?