Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviški kremai užkariauja kosmetikos rinką

Kosmetikos pramonėje konkurencija didžiulė, todėl lietuviškų kremų gamintojai ieško įvairių būdų, kaip užkariauti rinką. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) specialistų pagalba pasinaudojusios „Driu Beauty“ ir „Pupa Supa“ vadovės tiesiausiu keliu į sėkmę vadina bendradarbiavimą su mokslininkais.
Vaikiška kosmetika
Vaikiška kosmetika / „Pupa Supa“ nuotr.

Didelė konkurencija

LSMU Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedros profesorė Jurga Bernatonienė akcentuoja, kad šiuo metu jaučiamas didelis susidomėjimas odos priežiūros priemonių kūrimu. „Įvairūs kremai, prausikliai, tonikai yra kasdienio poreikio prekės, turinčios didelę paklausą. Natūralu, kad verslininkai nuosekliai ištyrinėja tą nišą, kurioje jo produktas gali būti realizuojamas, ir tuomet kreipiasi į mus, norėdami sukurti tikrai kokybiškus ir konkurencingus produktus“, – sako prof. J. Bernatonienė.

LSMU nuo 2014 m. pasirašė daugiau nei 10 Atviros prieigos centro sutarčių su lietuviškos kosmetikos pramonės gamintojais. Atviros prieigos centrų veiklą kuruojanti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) padeda verslui surasti mokslą ir skatina dalyvauti įvairiose programose bei priemonėse.

„Inovaciniai čekiai yra viena iš populiariausių verslo ir mokslo bendradarbiavimą skatinančių ES priemonių Lietuvoje, kuriai numatyta skirti daugiau nei 10 mln. eurų nauju ES investicijų laikotarpiu iki 2020 metų. Iš daugiau kaip 2500 mokslo institucijų siūlomų paslaugų sąrašo verslas gali pasirinkti sau aktualią paslaugą, užsisakyti techninių galimybių studiją ar vykdyti ankstyvosios stadijos MTEP veiklą“, – pasakoja Kęstutis Šetkus, MITA direktorius.

Prof. J. Bernatonienė išskiria dvi kosmetikos gamintojas – „Driu Beauty“ ir „Pupa Supa“, sukūrusias daugybę puikių produktų, kuriuos galima įsigyti tiek įprastose, tiek elektroninėse parduotuvėse. „Tačiau reikėtų pabrėžti, kad jų sėkmė neatsitiktinė – šios įmonės į mus kreipėsi jau turėdamos šiokį tokį įdirbį, o kitos pradėjo visiškai nuo nulio. Ir nors kai kurie produktai jau sukurti, turės praeiti šiek tiek laiko, kol jie atsiras parduotuvių ar vaistinių lentynose“, – sako ji.

Norėjo padėti sūnui

„Pupa Supa“ – pirmoji lietuviška įmonė, pradėjusi gaminti natūralius kremus vaikams. Siekiant efektyvesnio poveikio odai, šios kosmetikos gamyboje dažnai naudojami iš gėlių ir vaistažolių išgaunami aukščiausios kokybės hidrolatai, taip pat nerafinuoti aliejai, natūralūs vitaminai.

Įmonės įkūrėja ir vadovė Jurgita Šeržentienė pasakoja, kad verslą įkūrė norėdama pagelbėti atopiniu dermatitu sergančiam sūnui, kuriam pirktiniai hormoniniai tepalai nepadėjo. „Sugalvojau, kad reikia prisipirkti natūralių medžiagų ir pamėginti pačiai virti kremus. Žinoma, prieš tai dar perskaičiau daugybę literatūros apie natūralių kremų gamybą“, – verslo pradžią prisimena moteris.

Virdama kremus namuose ji pastebėjo, kad gaminiai ilgai nesilaiko, sugenda vos per dvi savaites. „Paskambinau prof. J. Bernatonienei ir paklausiau, ar jos vadovaujami mokslininkai galės stabilizuoti mano kremus, kad šie negestų. Išgirdau teigiamą atsakymą ir pradėjome bendradarbiauti“, – verslo pradžią prisimena J. Šeržentienė.

LSMU mokslininkai iš pradžių patobulino dviejų vaikams skirtų kremų receptūrą, o po kurio laiko buvo išvystyta ir mamoms skirtų produktų linija, kuri vadinasi „Mama Supa“. Šiuo metu įmonė gamina net 14 rūšių produktus, kurių galima įsigyti sveikų produktų krautuvėlėse keliuose šalies miestuose bei internete.

Atranda ir užsienietės

Įmonė „Driu Beauty“ padedama LSMU mokslininkų sukūrė „Wise Cosmetics“ liniją, kurią sudaro 13 produktų, skirtų kasdieninei brandžios odos priežiūrai. „Kai kreipėmės į LSMU, įmonė jau kurį laiką veikė: kūrėme formules, eksperimentavome, tačiau norėjosi tuos produktus su mokslininkų pagalba „užtvirtinti“ – kad kompetentingi specialistai įvertintų jų stabilumą ir saugumą naudoti bei pataisytų formules, jei to reikia“, – pasakoja „Driu Beauty“ įkūrėja ir vadovė Indrė Urbanavičienė.

Kuo ypatinga „Driu Beauty“ kosmetika? „Kūrėme kosmetiką, kuri labiausiai tinka lietuvėms – ji pritaikyta mūsų klimatinėms sąlygoms, išbandyta ant mūsų moterų odos. Žinoma, orientavomės ir į Baltijos šalių rinką. Tačiau, panašu, kad ji tinka ir kitų šalių moterims – užsakymus siunčiame į įvairias valstybes, ir šiauriau, ir piečiau esančias“, – šypsosi verslininkė.

Ji neslepia, kad konkurencija kosmetikos rinkoje didelė, tačiau „Driu Beauty“ labai sėkmingai juda į priekį – jos gaminama kosmetika prekiaujama daugybėje parduotuvėlių Lietuvoje, taip pat jos galima įsigyti ir vienoje Rygos parduotuvių.

Minėti produktai buvo tobulinami „Santakos“ slėnio Naujausių farmacijos ir sveikatos technologijų centre (toliau – Centras) – 2014 metais atidarytame šiuolaikiškame šešių aukštų Farmacijos fakulteto padalinių (katedrų ir laboratorijų), laboratorijų bei auditorijų komplekse, kuriame vykdomi biomedicininiai fundamentiniai ir taikomieji moksliniai tyrimai bei eksperimentinė plėtra, verslo užsakymai. Centras teikia paslaugas farmacijos įmonėms, veterinarinės farmacijos įmonėms, sveikatos priežiūros įmonėms (odontologija, ginekologija, kosmetologija). Jo laboratorijose atliekami stabilumo tyrimai, produktų tekstūros analizė, optiškai aktyvių medžiagų analizė, inovatyvių medžiagų ir technologijų paieška.

Tiltus tarp mokslo ir verslo tiesia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Daugiau informacijos apie mokslo ir verslo bendradarbiavimą rasite svetainėse www.mita.lt ir www.e-mokslovartai.lt, taip pat MITA socialinių tinklų „Facebook“ ir „Twitter“ paskyrose.

"Mita" ES logotipas
VIDEO: Lietuviški kremai užkariauja kosmetikos rinką

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai