Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvių inžinieriai gydytojams sukūrė įrankį, padedantį konsultuoti pacientus nuotoliniu būdu

Lietuvių programuotojai kiek daugiau nei prieš ketverius metu sulaukė kliento prašymo sukurti saugią susirašinėjimo programėlę gydytojams už Atlanto, projektas ne tik ilgainiui išaugo, bet ir pastaruosius metus svariai prisideda prie efektyvesnio medicininių paslaugų teikimo bei COVID–19 viruso suvaldymo Jungtinėse Amerikos valstijose.
Daktaras ir pacientas
Daktaras ir pacientas / 123RF.com nuotr.

Kadangi sveikatos apsauga JAV yra mokama, gydytojai ten yra samdomi darbuotojai (vadinamieji „kontraktoriai“), tad visa jų tarpusavio komunikacija vykdavo telefonu arba faksu.

Tai labai apsunkindavo darbo procesus, todėl JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ komanda buvo paprašyta sukurti saugią programėlę, kuri padėtų dirbantiems gydytojams efektyviai bendrauti tarpusavyje ir palengvintų amerikiečių medicinos personalo darbą, registruojant ir nukreipiant pacientus bei padedantį saugiai keistis jautria informacija, efektyviai bendrauti medicinos personalui skirtingose ligoninėse.

Jau kelerius metus su lietuvių programuotojais sėkmingai bendradarbiaujanti privati amerikiečių įmonė, plečia veiklą ir siekia įsitvirtinti ir telemedicinos srityje, todėl šiuo metu lietuviai baigė kurti įrankį, kuris padės suteikti operatyvią medicinos pagalbą, nuotolinių konsultacijų metu.

Prisideda prie kovos su koronavirusu

Anot „Devbridge“ programavimo departamento vadovo Mindaugo Šalkaus, sveikatos sektoriaus apkrova šiuo metu yra milžiniška, tačiau galimybė prisidėti prie kovos su koronavirusu motyvuoja stengtis dar labiau ir skatina visus ieškoti dar patogesnių technologinių sprendimų.

„Stengiamės prisidėti prie kovos su šiuo virusu, tad dar pandemijos pradžioje pasiūlėme paslaugas teikiančiai įmonei visą parą veikiantį sistemos palaikymą ir sustygavome darbo procesus taip, kad galėtume nenutrūkstamai padėti klientui esant reikalui. Programėlėje gydytojai gali matyti visus pacientus, kurie serga virusu. Aplikacijos pagalba valdomi prieinamumo leidimai gydytojams ir administracijos darbuotojams – kiekvieną dieną gydytojai pildo informaciją apie savo savijautą, temperatūrą. Taip automatiškai sugeneruojamas 24 valandų leidimas dirbti ir patekti į darbo patalpas“, – dalijosi M.Šalkus.

Prasidėjus vakcinacijai JAV medikams prireikė ir specialių sertifikatų, patvirtinančių pasiskiepijimo faktą, todėl „Devbridge“ komandai teko vos per savaitę sukurti sprendimą, kuris palengvintų šio dokumento pateikimą gydymo įstaigoms ir leistų nenutrūkstamai suteikti pagalbą pacientams.

„Visi šie sprendimai padeda gydytojams efektyviau dirbti bei ir palengvina jų kasdieninį darbą. Mums džiugu, kad programuodami ir rašydami reikiamus kodus, galbūt gelbėjame kažkieno gyvybes. Tai mus įkvepia dirbti“, – džiaugėsi M.Šalkus.

Žengia į telemedicinos sritį

Departamento vadovo teigimu, pamatęs didžiulę skaitmenizavimo naudą klientas suprato, kokias dideles galimybes procesų efektyvumui bei kelius plėtrai gali atverti išmanūs technologiniai sprendimai, todėl pandemijos metu nuspręsta žengti ir į telemedicinos rinką.

Asmeninio archyvo nuotr./„Devbridge“ programavimo departamento vadovas Mindaugas Šalkus
Asmeninio archyvo nuotr./„Devbridge“ programavimo departamento vadovas Mindaugas Šalkus

„Jau dabar JAV gydytojai gali pacientus konsultuoti nuotoliniu būdu. Pacientai su gydytoju kalbasi vaizdo skambučių metu, veikiančių panašiai kaip populiari Zoom programėlė. Tai labai palengvina gydytojų darbą, kadangi pandemijos metu gyvos medikų konsultacijos JAV buvo sunkiau prieinamos. Technologiniai sprendimai dar yra tobulinami, planuojame integruoti patogią apmokėjimo už paslaugas sistemą, taip pat sieksime sukurti patogią pacientų registracijos formą. Šiuo metu su 16 darbuotojų komanda toliau intensyviai darbuojamės prie programinės įrangos kūrimo ir tobulinimo, kuria galėtų dar patogiau naudoti visi vartotojai: stebėti informaciją apie padėtį ligoninėse (apkrovą), gydytojų našumą, sekti įmonės naujienas ir t.t“, – akcentavo M.Šalkus.

Būtina laikytis saugumo reikalavimų

Vadovo teigimu, nors Amerikos sveikatos sektorius yra laikomas vienu iš labiausiai technologiškai pažengusių visame pasaulyje, tačiau pats sveikatos apsaugos sistemos administravimo mechanizmas yra labai sudėtingas. Sveikatos priežiūros institucijoms ne visada pavyksta efektyviai administruoti gydytojų darbą, koordinuoti jų darbo pamainas, atlygio ar sveikatos draudimo sistemą. Todėl tokie sprendimai padeda veikti sklandžiau ir efektyviau. Vis dėlto didžiausias iššūkis ne technologinio įrankio kūrimas, bet jautrūs pacientų duomenys.

123RF.com nuotr./Gydytojas ir pacientė
123RF.com nuotr./Gydytojas ir pacientė

„Nors technologinis sprendimas yra gana aiškus ir įgyvendinamas, tačiau daugiausia iššūkių kelia itin aukšti JAV asmenų duomenų saugumo ir jautrių duomenų apsaugos reikalavimai (angl. k. HIPAA compliant – Health Insurance Portability and Accountability act). Įvertinus šių duomenų svarbą ir jautrumą, reikia užtikrinti duomenų atsarginių kopijų kūrimą ir jų šifravimą“, – sako M.Šalkus.

Konfidencialiai informacijai – padidintas dėmesys

Anot departamento vadovo, šiuo metu programėle naudojasi nuo 10 iki 20 tūkstančių JAV medicinos darbuotojų, o sukurta technologija tampa pagrindiniu gydytojų darbo planavimo įrankiu.

„Prieigos prie duomenų valdymo taip pat yra projekto svarbi dalis. Organizacija yra įsikūrusi Lafayette mieste, Luizianos valstijoje, tačiau padalinių turi ir kitose valstijose, tokiose kaip Kalifornija, Teksasas, Alabama, Misisipė, Florida ir kt.

Įmonės tinklas plečiasi, o kaupiami duomenys yra itin jautrūs – tai ir paciento kasdienės apžiūros aprašymai, diagnozių kaupimas, procedūrų istorija, pacientų įregistravimas ar išregistravimas iš ligoninės, priskyrimas gydytojui, taip pat medikų algos apskaičiavimai – visi šie duomenys turi būti apsaugoti. Įvykus duomenų nutekėjimo incidentui įmonės lauktų teismai ir grėstų milžiniški nuostoliai, todėl turi būti nuolat užtikrinamas itin aukšto lygio duomenų saugumas“, – aiškino M. Šalkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais