„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvių kurto žaidimo „Garbage“ apžvalga: benamio gyvenimo simuliatorius

Lietuvių kurti žaidimai, kurie būtų sėkmingai pardavinėjami didžiausioje visame pasaulyje žaidimų platformoje „Steam“ – vis dar gan retas reiškinys. Vienas iš nedaugelio tokių – Vilniuje įsikūrusios jaunos lietuvių žaidimų kūrėjų kompanijos „Homebased“ sukurtas benamio gyvenimo simuliatorius „Garbage“, kuriame strateginis žaismas yra apipavidalinamas pačiu begėdiškiausiu humoru nuo „Postal“ franšizės karaliavimo laikų.
Garbage
Garbage / Kazimieras Pečiulevičius

Šiame žaidime mūsų pagrindinis tikslas bus palaikyti benamio gerbūvį visais aspektais. Čia reikės rūpintis, kad jis būtų švarus, pavalgęs, sveikas, apsirengęs, patenkintas ir pasiruošęs efektyviai kovoti su kitais benamiais.

Kaip žaidžiamas žaidimas apie benamius?

Laisvai vaikščioti po miestą ir linksminti žmonių Stasio Urniežiaus stiliumi šiame žaidime, deja, negalėsime, tačiau galėsime aplankyti skirtingus miesto rajonus, suskirstytus į atskiras gatves. Kiekvienoje iš jų turėsime galimybę susirankioti retus naudingus resursus bei rasime bent keletą užduočių ar misijų, pavyzdžiui, teritorijos užkariavimas primušant ten įsitvirtinusius kitus benamius.

Taip pat neretai misijose privalėsime rinktis, kurių personažų pusėn stoti. Ar rinksimės pašalinti iš teritorijos dešrainius pardavinėjantį smulkųjį verslininką tam, kad teritorija liktų prišiukšlinta ir tinkama benamių gyvenimui, ar atvirkščiai – padėsime pardavėjui išvyti benamius ir ateityje turėsime vietą, kur nusipirkti pavalgyti. Šie pasirinkimai labai padeda žaidimui neatsibosti jį peržaidžiant, nes kaskart galėsim pasirinkti kažką kito ir pamatyti skirtingus rezultatus. Įvykdžius pagrindines misijas vienoje zonoje, atsirakins kitos, ir taip pamažu progresuosime žaidime.

Visgi didelę laiko dalį mūsų personažas praleis ir stovyklavietėje, į kurią nuolat tarp misijų sugrįšime. Ten turėsime sumeistrauti treniruoklius, skirtus stiprinti jėgą, ištvermę ir judrumą. Taip pat ten galėsime miegoti norėdami atstatyti jėgas, praustis lietaus vandeniu, auginti daržoves ar gaminti maistą. Nešvaistyti laiko ir nieko nelaukiant rūpintis mūsų benamio atsparumu stichijoms mus skubins besikeičiantys metų laikai. Net jei vasaros metu mums atrodys, kad sekasi neblogai, atėjus žiemai pasidarys kur kas sunkiau išgyventi, reikės rūpintis, kaip nesušalti ir jei iki tol neprisirinkome pakankamai resursų žaidimą gali tekti pradėti iš naujo. Visai kaip gyvenime, nepaisant galimybės pradėti iš naujo.

Kova už būvį (tiesiogine prasme)

Žaisdami visą laiką kampe matysime laikrodį, nurodantį, kada įvyks tam tikri įvykiai ir todėl turėsime optimaliai išnaudoti savo laiką norėdami jiems pasiruošti. Šie įvykiai gali būti mūsų gyvenvietės atakos, policijos reidai, muštynės dėl resursų, specialios suplanuotos kovos kanalizacijoje, į kurias galėsime užsirašyti sutikę vienoje iš tarpuvarčių įtartiną vyruką, ir kita.

Kazimieras Pečiulevičius/Vieno žmogaus šiukšlė – kito žmogaus lobis
Kazimieras Pečiulevičius/Vieno žmogaus šiukšlė – kito žmogaus lobis

Prieš pasirinkdami dalyvauti šiuose įvykiuose mes žinosime, kokių resursų gausime sėkmės atveju, tačiau nežinosime, kokie stiprūs bus mūsų oponentai, todėl gali būti sunku apgalvotai priimti sprendimą, ar verta rizikuoti.

Kovos čia vyks automatiškai ir jų eigos valdyti joms prasidėjus negalėsime, tačiau azartas ir įsitraukimas jas stebint išlieka, nes daug ką lems ne tik mūsų personažo jėgos lygis ar pasirinkti sugebėjimai, bet ir tai, kaip iškris užkulisiuose kompiuterio mėtomi virtualūs kauliukai. Taigi, nusišypsojus laimei galėsime įveikti ir kur kas už save stipresnius varžovus.

Kaip grafika?

Žaidimo apipavidalinimas galbūt ir nėra pats įspūdingiausias šiuolaikinių žaidimų kontekste, tačiau savo funkciją jis puikiai atlieka. Kalbant atvirai, iš tokios nedidelės žaidimo kūrėjų grupelės visiškai patenkinamas būtų ir kur kas prastesnis rezultatas. Kiekviena aplinka skirtinga, oro sąlygos ar paros laikas puikiai vaizduojami, o gauti kažką įspūdingesnio tokio tipo žaidime jau būtų prabanga, ne būtinybė. Žaidimas taip pat stebėtinai stabilus ir su jokiais „bugais“ ar net grafikos klaidomis susidurti neteko, o jeigu jų ir yra, kūrėjai viską sąžiningai taiso nuolatiniais atnaujinimais ir žaidimo tikrai nėra išleidę ir apleidę.

Kazimieras Pečiulevičius/Kūrėjai žaidimo „Steam“ platformos puslapyje teigia, kad jų žaidimo tonas yra juokingas, tačiau neįžeidžiantis
Kazimieras Pečiulevičius/Kūrėjai žaidimo „Steam“ platformos puslapyje teigia, kad jų žaidimo tonas yra juokingas, tačiau neįžeidžiantis

Patekus į kiekvieną naują teritoriją mus pasitiks trumpas įvadinis filmukas, kuriame personažai pasidalins vienokia ar kitokia įžvalga apie gyvenimą, tačiau be keleto įvairios kokybės pokštų ar replikų apie kultūros aktualijas, gilesnės istorijos ar net įgarsintų dialogų čia tikėtis nevertėtų. Šis žaidimas visų pirma yra simuliatorius ir čia savo istoriją, kiekvieną kartą jį peržaisdami, pasakosime patys.

Metas išsitempti laukan virtualų miegmaišį

Nors iš pirmo žvilgsnio taip gal ir neatrodo, toks atsitiktinumais paremtas simuliatorius kaip „Garbage“ yra gan universalus žanras ir sudominti jis gali bet kokį žaidėją – tiek mėgstantį veiksmą, tiek nevengiantį strategijos ar net žaidžiantį tik mobiliųjų telefonų žaidimus. Todėl ar žaidimas jums patiks, ko gero šį kartą labiausiai padės apsispręsti tai, kokį humorą mėgstate. Jei žiurkę ant laužo kepantis smirdintis bedantis žmogus jums atrodo labai juokinga, tuomet šis žaidimas neabejotinai jums paliks daug puikių emocijų, kurių taip pat nesugadins ir visai įtraukiantis bei azartą keliantis žaismas.

Kazimieras Pečiulevičius/Mirę po savęs paliekame tik smilkstančią šiukšlių krūvą
Kazimieras Pečiulevičius/Mirę po savęs paliekame tik smilkstančią šiukšlių krūvą

O jei dar atviriau, toks ne menko populiarumo ir daug gerų įvertinimų „Steam“ platformoje susilaukęs žaidimas yra gan didelis pasiekimas trijų žaidimų kūrėjų grupelei iš Lietuvos, todėl belieka juos nuoširdžiai pagirti ir palinkėti dar didesnės sėkmės kuriant žaidimus ateityje.

Žaidimas „Grabage“ savo kelią pradėjo masinio finansavimo platformoje „Kickstarter“, o nuo šių metų birželio jau yra platinamas ir Steam tarnyboje. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė kūrėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų