JAV programavimo paslaugų įmonė „Devbridge“ jau trejus metus bendradarbiauja su privačia amerikiečių organizacija, kuri padeda efektyviai administruoti gydytojų bei sveikatos priežiūros institucijų veiklą Jungtinėse Amerikos Valstijose. Programuotojai buvo paprašyti sukurti įrankį, kuris palengvintų amerikiečių medicinos personalo darbą, registruojant ir nukreipiant pacientus bei padėtų saugiai keistis jautria informacija, efektyviai bendrauti medicinos personalui skirtingose ligoninėse.
Nors Amerikos sveikatos sektorius yra laikomas vienu iš labiausiai technologiškai pažengusių visame pasaulyje, tačiau pats sveikatos apsaugos sistemos administravimo mechanizmas yra labai sudėtingas. Sveikatos priežiūros institucijoms ne visada pavyksta efektyviai administruoti gydytojų darbą, koordinuoti jų darbo pamainas, atlygio ar sveikatos draudimo sistemą.
Daugiau nei dvidešimt penkerius metus sėkmingai veikianti amerikiečių įmonė į lietuvių technologijų inžinierius kreipėsi dėl elementarios tarpusavio komunikavimo („messaging“) programėlės sukūrimo, kuri padėtų operatyviau bendrauti medicinos įstaigų darbuotojams.
„Kadangi sveikatos apsauga JAV yra mokama, gydytojai ten yra samdomi darbuotojai (vadinamieji „kontraktoriai“), tad visa jų tarpusavio komunikacija vykdavo telefonu arba faksu. Tai labai apsunkindavo darbo procesus, todėl „Devbridge“ programuotojai buvo paprašyti sukurti saugią programėlę, kuri padėtų dirbantiems gydytojams efektyviai bendrauti tarpusavyje“, – apie bendradarbiavimo pradžią pasakoja JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ Technologijų direktorius Rimantas Benetis.
Iššūkius kėlė jautrūs pacientų duomenys
R.Benečio teigimu, įmonei sparčiai augant ir plečiantis programėlės pagalba imtasi atlikinėti ir daugiau funkcijų tokių, kaip pamainos paskirstymas visos šalies mastu. Pavyzdžiui, programėlėje sukuriamas įvykis, kuris kviečia užpildyti pamainą kitoje valstijoje, į jį sukviečiami gydytojai, galintys tuo metu dirbti. Organizacijai gavus norinčiųjų dirbti užklausas, toliau yra derinami duomenys ir visi būtini klausimai tokie, kaip apmokėjimas, pamainos užpildymas ir kt.
„Kuriant šį įrankį sudėtingiausius iššūkius kėlė ne projekto dydis, ar pats technologinis sprendimas, bet itin aukšti JAV asmenų duomenų saugumo ir jautrių duomenų apsaugos reikalavimai (angl. k. HIPAA compliant – Health Insurance Portability and Accountability act). Įvertinus šių duomenų svarbą ir jautrumą, reikėjo užtikrinti duomenų atsarginių kopijų kūrimą ir jų šifravimą. Prieigos prie duomenų valdymas taip pat buvo projekto svarbi dalis“, – įsitikinęs R.Benetis.
Įrankis padėjo optimizuoti procesus bei užtikrinti sklandžią medikų veiklą įvairiose JAV valstijose. Pamatęs didžiulę skaitmenizavimo naudą klientas suprato, kokias dideles galimybes procesų efektyvumui bei kelius plėtrai gali atverti išmanūs technologiniai sprendimai.
Išmanus sprendimas palengvina gydytojų darbą
Šiuo metu programėle naudojasi iki 10 tūkstančių JAV medicinos darbuotojų. Prie šio projekto nuo gyvavimo pradžios dirbantis „Devbridge“ programuotojas, sistemų architektas Paulius Sabeckis sako, kad pats ne tik kartu augo su projektu, bet ir stebėjo, kaip sukurta technologija keitė organizacijos veiklą bei tapo pagrindiniu gydytojų darbo planavimo įrankiu.
„Programėlės funkcijos nuolat buvo papildomos ir atnaujinamos. Pavyzdžiui, jei gydytojas perkeliamas dirbti iš vienos ligoninės į kitą, programėlės pagalba jis gali susitvarkyti visus reikalingus dokumentus, kurių reikia darbui kitoje ligoninėje bei sekti dokumento tvarkymo progresą. Dar vienas projektas, įgyvendintas su šiuo klientu, buvo pacientų apklausos išrašant žmones iš ligoninės. Išmaniojoje programėlėje galima įvertinti visus suteiktos paslaugos aspektus. Pats naujausias projektas – tai paciento kasdienės apžiūros aprašymai, diagnozių kaupimas, procedūrų istorija, pacientų įregistravimas ar išregistravimas iš ligoninės, priskyrimas gydytojui, taip pat algos apskaičiavimo funkcionalumas (kai alga priklauso nuo atliktų procedūrų kiekio)“, – programėlės privalumus vardijo P.Sabeckis.
Anot Pauliaus, šiuo metu pagrindinė iniciatyva, susijusi su šia programėle, yra atskirti ją į dvi dalis pagal dalykinį turinį – viena dalis būtų skirta gydytojams ir jų darbo našumo gerinimui (kaip gydytojų įdarbinimas, pamainų paskirstymas, pamainų kalendorius, pacientų ligų istorija), o kita – skirta saugiai komunikacijai tarpusavyje.
Padeda suvaldyti Covid pacientų srautus
Darbo krūviai ypač padidėjo prasidėjus COVID–19 pandemijai, virusui įsisiautėjus programėle intensyviai ėmė naudotis dar daugiau aktyvių vartotojų.
„Programėlėje gydytojai gali matyti visus pacientus, kurie serga virusu; taip pat programėlės pagalba valdomi prieinamumo leidimai gydytojams ir administracijos darbuotojams – kiekvieną dieną gydytojai pildo informaciją apie savo savijautą, temperatūrą ir pan. Jei viskas yra gerai, tada medicinos darbuotojams yra sugeneruojamas 24 valandų leidimas dirbti ir patekti į darbo patalpas. Praėjus parai duomenis vėl reikia programėlėje atnaujinti. Programėle taip pat gali naudotis ir vadovybė. Vienu paspaudimu galima perduoti tą pačią žinutę visiems keturiems tūkstančiams darbuotojų ir tuo pačiu stebėti, kiek žmonių žinutę perskaitė“, – pasakoja P.Sabeckis.
Prie projekto dirbanti 16 žmonių „Devbridge“ programuotojų komanda, džiaugiasi, kad klientas mato ilgalaikę bendradarbiavimo perspektyvą. Šiuo metu lietuvių programuotojai planuoja toliau darbuotis prie programinės įrangos kūrimo ir tobulinimo, kuria galėtų dar patogiau naudoti visi vartotojai: stebėti informaciją apie padėtį ligoninėse (apkrovą), darbuotojų našumą, sekti įmonės naujienas. Planuose taip pat yra idėja sukurti patogų įrankį gydytojams konsultuoti pacientus nuotoliniu būdu.