Lietuvių sukurta elektroninė nosis padės nuspręsti, ar maistas tinkamas valgyti

Pirmą pasaulyje mobilią elektroninę nosį, skirtą mėsos, paukštienos ir žuvies kokybei bei šviežumui nustatyti, kuria lietuviška įmonė „ART21“ ir Kauno technologijos universitetas (KTU). Šį savo sukurtą produktą įmonė pristatys „ICT 2013“ parodoje „Lithuanian Village“, kur tikisi sutikti strateginių partnerių.
Augustas Alešiūnas
Augustas Alešiūnas / Susisiekimo ministerijos nuotr.
Temos: 1 Sveika mityba

Panašių produktų pasaulyje yra, bet jie – pramoniniai arba laboratoriniai. O štai lietuvių sukurta elektroninė nosis – tai mažas, dailus įrenginys, ne didesnis nei dabartiniai USB raktai, kuris turi sensorių masyvą ir duomenų perdavimo technologijas („WiFi“ bei „Bluetooth“).

Įmonės valdybos narys ir akcininkas Augustas Alešiūnas pasakojo, kad e. nosies tikslas yra užuosti tam tikras išskiriamas mėsos, paukštienos ir žuvies chemines savybes bei dujas. Naudodama daugybę algoritmų, e. nosis gali identifikuoti produkto šviežumo lygį (nuo labai šviežio iki jau pavojingo vartoti) bei pavojingus cheminius elementus, toksines medžiagas, galinčias sukelti pavojingas ligas ar vėžinius susirgimus.

E. nosis duomenis perduos į išmanųjį telefoną, kuriame programinė įranga analizuos gautus rezultatus ir pateiks juos naudotojui aiškiai, suprantamai bei paprastai. Maža to, e. nosis mobiliajame telefone leis ne tik pamatyti užuostus parametrus, bet bus galima dalintis savo patirtimi, nuomone ir informacija su savo draugais socialiniuose tinkluose.

Šio sprendinio esminė inovacija yra mažumas, išmaniųjų telefonų įtraukimas į kompleksinį sprendimą ir ypatingai patraukli kaina, nes iki šiol alternatyvūs sprendimai yra bent 10 kartų didesni ir kainuoja nuo 10 iki 100 kartų brangiau.

Augustas Alešiūnas skaičiuoja, kad jo įmonės sukurta e. nosis galėtų kainuoti apie 150 eurų. Daugiausiai vartotojų jis tikisi atrasti Vakarų Europoje, JAV, Kanadoje, produktu bus prekiaujama ir Lietuvoje. „Norėjome sukurti daiktą, kuris padėtų kiekvienam savo mityba besirūpinančiam žmogui greitai ir efektyviai įvertinti, kokį maistą jis ketina valgyti“, – teigė A.Alešiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis