Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos IT inžinieriai padėjo išspręsti JAV logistikos sektoriaus iššūkius

Prasidėjus pandemijai logistikos sektorius susidūrė su milžiniškais iššūkiais visame pasaulyje. Neinvestuojantys į skaitmenizavimo procesus, tiekimo grandines valdymą susidūrė su dideliais prekių ar žaliavų trūkumais, planavimo iššūkiais ir klientų nepasitenkinimu, o galiausiai ir nuostoliais.
Kibernetinis saugumas
Kibernetinis saugumas / 123RF.com nuotr.

Todėl daugelis įmonių ėmė ieškoti sprendimų, kaip skaitmeninių procesų pagalba suvienyti tiekėjus, gamybą, logistiką ir klientus, kurie leistų greičiau ir teisingiau priimti sprendimus bei valdyti rizikas.

Tokio inovatyvaus sprendimo kūrimo dar prieš devynerius metus ėmėsi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ programuotojai, kurie JAV logistikos bendrovei turėjo sukurti patogų įrankį, padėsiantį efektyviau valdyti krovinių vadybos procesus įmonėje.

Įžvalgomis apie dar 2012 metais pradėtą projektą ir iššūkius dalijosi „Devbridge“ programavimo departamento vadovas Gediminas Šuklevičius bei verslo analitikas Simonas Vaškevičius.

Sprendimas padėjo sutaupyti

Anot departamento vadovo G.Šuklevičiaus, JAV logistikos rinka yra milžiniška, todėl gebėjimas greitai reaguoti yra kritinis aspektas šiame versle. Kuo greičiau pavyksta atsakyti į užklausas, tuo labiau didėja tikimybė laimėti konkurencinę kovą dėl didžiausių krovinių.

„Mūsų kliento įmonė kas kartą susidurdavo su problemomis, kai reikia greitai ir teisingai įkainoti pervežimo paslaugas. Todėl mūsų kurtas technologinis produktas turėjo išspręsti kainos nustatymo problemą bei palengvinti kasdieninį vadybininkų darbą. Anksčiau transporto kompanijos specialistai gavę užklausas, užtrukdavo į jas atsakinėdami net iki dviejų valandų. Reikėdavo ne tik tiksliai apskaičiuoti, krovinio vertę, bet ir atlikti išsamią duomenų analizę.

Mūsų sistema leidžia sužinoti ir palyginti siuntos vežimo kainą ir taip pat užsakyti šių vežėjų paslaugas. Smulkiųjų siuntų rinka yra labai aiški ir apibrėžta, o kainos čia yra nustatomos pagal siuntos parametrus. Tačiau didelių siuntų, užimančių pilną sunkvežimio priekabą, rinka yra nereguliuojama ir labai dinamiška. Kainą čia diktuoja sunkvežimių ir siuntų kiekis esantis tuo metu rinkoje – kuro kaina, metų laikas, oro sąlygos ir pan. Didžiausias iššūkis šioje rinkoje ir yra nustatyti konkurencingą kainą ir sugebėti ją greitai pateikti potencialiam užsakovui“, – teigė vadovas.

Leidžia dirbti efektyviau

Įmonės verslo analitiko Simono Vaškevičiaus teigimu, sukurtas produktas šiandien leidžia vežėjų kompanijoms greitai išanalizuoti surinktą informaciją, palyginti ją su rinkos duomenimis ir pateikti konkurencingas kainas vos per kelias minutes.

„Anksčiau vartotojai, norėdami patikrinti kainas, turėdavo jungtis prie skirtingų sistemų, o tuo metu naudojamos senos sistemos neturėjo funkcijos, kurios leistų patogiai išanalizuoti kainas. Pats procesas buvo ilgas ir reikalaujantis daug rankinio vadybinio darbo – reikalingą informaciją reikėdavo surinkti iš įvairiausių šaltinių ir visa tai sukelti į „Excel“ programą, kur ir buvo atliekami tokie skaičiavimai. Pasitelkdami debesijos technologijas sukūrėme sprendimą, kuris yra lengvai prieinamas per interneto naršyklę. Algoritmo dėka automatizavome skaičiavimus.

Naudodami aplikacijų programavimo sąsajas (angl. API) mūsų sprendimas integravo informacijos šaltinius iš trečiųjų šalių, taip pat senąsias vartotojų sistemas. Sistemos vartotojai pradėjo matyti visą jiems reikalingą informaciją vienoje vietoje, o skaičiavimo galvosūkius šiandien gali palikti spręsti ne vadybininkams, bet išmaniai sistemai. Įmonės darbuotojams užtenka į sistemą suvesti siuntos duomenis, kurioje iš karto gali pamatyti automatiškai apskaičiuotą krovinio kainą“, – akcentavo analitikas.

Pradėjo du programuotojai

Įmonės atstovų teigimu, kai „Devbridge“ pradėjo bendradarbiavimą su klientu, tuo metu dar JAV logistikos sektoriaus startuoliu, tai turėjo būti labai mažos vertės ir itin trumpalaikis projektas. Technologinį produktą sukurti buvo patikėta vos dviem programinės įrangos kūrėjams. Tačiau per devynerius metus įmonė augo milžinišku greičiu, o turėjęs tęstis vos iki dviejų mėnesių, projektas, išaugo iki ilgalaikės partnerystės su viena iš didžiausių JAV logistikos bendrovių, kurie ir įsigijo sparčiai augantį verslą.

„Scanpix“ nuotr./devbridge group biuro atidarymas Vilniuje
„Scanpix“ nuotr./devbridge group biuro atidarymas Vilniuje

„Technologiškai tai buvo labai įdomus projektas, nes kaip tik tuo metu atsirado debesijos technologija ir tai buvo visiškai naujas, neišbandytas technologinis iššūkis.

Pirmąją produkto versiją padarėme vos per dvi savaites, tačiau bendradarbiavimas buvo kas kartą vis pratęsiamas. Vienas iš didžiausių iššūkių buvo ne tik sukurti patogią sistemą klientui, bet ir suprasti visiškai naują verslo šaką. Dauguma mūsų programuotojų buvo įpratę dirbti su kitokiais verslo sektoriais, o logistikos įmonių verslas mums buvo visiškai naujas etapas. Turėjome ne tik sparčiai tobulėti patys, bet ir greitai išanalizuoti procesus, kad galėtume padėti verslui įgyvendinti reikšmingą pokytį“, – sakė G.Šuklevičius.

Augina darbuotojų kompetencijas

Departamento vadovo teigimu, kuriant šį produktą subrendo ir mūsų komanda, ji nekito beveik visus tuos devynerius metus, todėl produkto kūrimas išliko labai sklandus, nors ir skirtingi produkto kūrimo etapai kas kartą pareikalaudavo vis kitokių iššūkių.

Vadovui antrino ir S.Vaškevičius, anot jo, įdomiausia buvo susidurti su verslo problematika ir jos mastais. Produktui augant, vis daugiau laiko reikėjo skirti bendradarbiavimui su klientais ir suprasti kuo jie gyvena, kad kuriamas produktas palengvintų jiems kasdieninį darbą. Augant produktui keitėsi ne tik verslo uždavinių sudėtingumas, tačiau ir technologiniai iššūkiai.

„Viskas prasidėjo nuo paprasto kainų palyginimo įrankio, tačiau ilgainiui išaugo į kompleksinį logistikos sprendimą, leidžiantį klientams ne tik palyginti, prognozuoti kainas, tačiau ir valdyti informaciją apie jų vežamus krovinius. Mums pavyko sukurti produktą, kuriuo būtų patenkinti užsakovai bei sistemos vartotojai, padėjome jiems priimti geresnius verslo sprendimus, bet ir tuo pačiu metu mums pavyko suburti programuotojų branduolį, kuris sukūrė labai gerą terpę augti naujiems specialistams.

Turime galimybę žengti koja kojon su naujausiomis technologijomis, neleisti produktui senti bei patys išbandyti pačias įvairiausias technologijas, įgyti vertingos patirties dirbant su duomenų bazėmis, dideliu srautu informacijos bei kuriant inovatyvią vartotoją sąsają“, – akcentavo S.Vaškevičius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?