Lietuvos startuolių ateitis: kas laukia po kelerių metų?

Asociacijos „LitBAN“ vykdomasis direktorius, Inovacijų agentūros „TechHub“ pre-akceleratoriaus mentorius Justinas Pašys kasdien dirba su verslo angelais bei startuoliais – padeda kurti ryšius bei populiarinti ir pritraukti investicijas į juos Lietuvoje. Pranešime žiniasklaidai Justinas dalinasi Lietuvos startuolių ateities prognozėmis bei vertingomis įžvalgomis su tais, kurie svarsto jį įkurti.
Justinas Pašys
Justinas Pašys / Asmeninio arch. nuotr.

– Justinai, kaip manote, kaip kis startuolių bendruomenė per ateinančius kelerius metus?

– Manau, kad iššūkiai suartins visą startuolių ekosistemą ir reikės dar didesnio visų ekosistemos žaidėjų bendradarbiavimo, kad toliau Lietuvoje galėtume auginti sėkmingus startuolius.

Startuolių bendruomenė jau dabar juda link tvarių sprendimų – tikiu, kad ir ateityje dar daugiau jų sutelks dėmesį į šią sritį. Investuotojai ir vartotojai rodo vis didesnį susidomėjimą remti startuolius, kurie daro teigiamą poveikį visuomenei ir gamtai.

Startuoliai, kitaip nei tradicinis verslas, gali greičiau prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos rinkose ir pasiūlyti kūrybiškų sprendimų, tad, manau, per kitus kelerius metus galime turėti naujų sėkmės istorijų.

– Kokie startuoliai labiausiai domina investuotojus? Kokios sritys yra paklausiausios?

– Pasaulis didelis, poreikių žmonės turi įvairiausių, tad natūralu, kad skirtingų sektorių startuoliai gali atrasti savo vietą po saule. Lietuvos rinkai galioja ta pati taisyklė. Visgi, mūsų startuoliams rekomenduočiau nesifokusuoti tik į vietinę rinką – ji tiesiog yra per maža. Kurkite pasaulio kokybės sprendimus – pirks ir lietuviai.

Kita vertus, stebint sėkmingiausias sritis, kuriose lietuvių startuoliai klesti, tai būtų finansų technologijos (angl. fintech), duomenų apsauga (angl. cybertech), el. prekyba, B2B SaaS, gyvybės mokslai. Čia turime daug sėkmės istorijų, investuotojai šias sritis noriai finansuoja, o šių sričių startuolių tikrai nėra per daug, tad neapsisprendusiems rekomenduočiau kurti būtent šiuose sektoriuose.

– Esate „TechHub“ pre-akceleratoriaus mentorius, padedate startuoliams nuo jų pirmųjų žingsnių rinkoje. Kuo šiuolaikiniai startuoliai skiriasi nuo pirmųjų Lietuvos startuolių?

– Skiriasi startuolių sektoriai, visada vyrauja tam tikros mados, jos ateina ir praeina. Prieš porą metų buvo populiaru kurti greito pristatymo sprendimus maistui, pirkiniams, taip pat blockchain / crypto startuolius. Šiuo metu tokių startuolių gerokai apmažėjo. Dabar pastebiu vis daugiau technologijų gyvūnams kūrėjų (angl. pet tech), energetikos technologijų ir dirbtinio intelekto startuolių. Taip pat pasikeitė ir patys verslų įkūrėjai, nes vis daugiau lietuvių dirba tarptautinėse kompanijose, įgyja reikiamos patirties kuriant technologinius verslus. Gal kiek pasikeitė įkūrėjų požiūris į investicijas – prieš 5–10 metų rinkoje buvo mažiau galimybių gauti išorinį finansavimą, tad reikėjo auginti įmones savo ištekliais ir ribotais resursais. Dabar verslo planuose matau po metų ar pusantrų suplanuotas kitas investicijas; keista, jei to nebūna.

– Ką turi turėti startuolis, kad galėtų sėkmingai pritraukti investicijas?

– Būtų gerai, kad startuolis žinotų, ko siekia, ir turėtų bent supaprastintą finansinį modelį-planą, kaip pasiekti tą tikslą. Be verslo plano rekomenduoju taip pat turėti veikiantį MVP ir gerą įkūrėjų komandą su skirtingais įgūdžiais ir degančiomis akimis. Būtų gerai, kad startuolis sprendimą kurtų sparčiai augančioje rinkoje.

– Kokiu palinkėjimu pasidalintumėte tiems, kurie nori pradėti kurti startuolį?

– Paklauskite savęs, ar tikrai to norite. Tai yra labai intensyvi patirtis, o sėkmingas, augantis startuolis pareikalaus beveik viso jūsų laisvo laiko, finansinių resursų ir energijos. Beveik niekas jumis pradžioje netikės ir nematys jūsų vizijos, klaus, kodėl jūs tai darote. Deja, mažai kam pasiseks sukurti sėkmingą startuolį. Nebus lengva, tačiau ta patirtis užgrūdins ir subrandins jus kaip profesionalą ir asmenybę.

Visgi, tikėkite savo idėja, būkite ambicingi ir lygiuokitės į pasaulio geriausius. Jei jums pasiseks, vėl galėsime džiaugtis dar vienu vienaragiu, o jūsų įdėtos pastangos ir bemiegės naktys bus to vertos.

Tam, kad taptumėte sėkmingu startuoliu, reikia pasimokyti iš profesionalų. Visai neseniai prasidėjo registraciją į paskutinįjį Inovacijų agentūros „TechHub“ startuolių pre-akceleratoriaus ciklą: trys mėnesiai intensyvių kursų su savo srities ekspertais-mentoriais, plačios galimybės susirasti investicijų ir augti. Ir visa tai nemokamai.

Registruokitės iki kovo 12 d.: http://bit.ly/techhubpreaccelerator

„TechHub“ startuolių pre-akceleravimo programą įgyvendina Inovacijų agentūra, projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. Inovacijų agentūra įkurta agentūros „Versli Lietuva“ ir Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) pagrindu bei konsoliduojant Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vykdytas inovacinės veiklos funkcijas.

Projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. Veiksmų programos priemonės numeris ir pavadinimas: 01.2.1-LVPA-V-842 „Inogeb LT“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis