Liūdniausia laivo gyvavimo istorija: kaip savo egzistavimą baigė „Liubov Orlova“?

Laivai yra ypatingos mašinos. Jie yra statomi, o ne gaminami, todėl kiekvienas laivas yra savaip ypatingas. Kiekvienas turi savo vardą, istoriją, randus ir kapitoną, kuris yra pasiruošęs su juo numirti. Tik ne kruizinis „Liubov Orlova“ kadaise džiuginęs turistus Antarktidos kraštovaizdžiais – jo baigtis yra tokia liūdna, kad net neaišku, kokia.
Laivas „Liubov Orlova“
Laivas „Liubov Orlova“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Liubov Orlova“ buvo pastatytas Sovietų Sąjungoje 1975 metais. Šis laivas buvo kuriamas specialiai laivybai poliariniuose regionuose. Jo storas korpusas buvo nepramušamas ledui, o vidus buvo įrengtas taip, kad net tvyrant labai žemai temperatūrai jame būtų patogu gyventi. Iš pradžių „Liubov Orlova“ turėjo būti skirtas tyrinėjimams, tačiau galiausiai jis tapo nedideliu kruiziniu laivu.

1999 metais „Liubov Orlova“ buvo atnaujintas, o 2002-aisiais – rimtai suremontuotas. Tuo metu laivas jau buvo senas. Reikia nepamiršti, kad jis buvo pagamintas Sovietų Sąjungoje, o jį visą gyvenimą daužė ledo luitai. 2006 metais, kai „Liubov Orlova“ jau plaukiojo su Kuko salų vėliava, laivas užplaukė ant seklumos ir buvo stipriai apgadintas. Tačiau ir tuomet buvo suremontuotas. Galiausiai atėjo lemtingi 2010 metai, kai „Liubov Orlova“ buvo areštuotas už skolas, susidariusias nebesugebant įvykdyti įsipareigojimų kruizų kompanijai. Kanadoje areštuotas „Liubov Orlova“ turėjo paleisti 51 žmogaus įgulą, kuriai jau kurį laiką nebuvo mokamas atlyginimas.

Apleistas „Liubov Orlova“ uoste prastovėjo dvejus metus, kol buvo parduotas kaip metalo laužas. Visgi net tokia lemtis „Liubov Orlova“ buvo per gera – tempiant į Dominikos respubliką, audringuose Atlanto vandenyse, nutrūko laivo buksyravimo lynai. Taigi gyvenimo pabaigoje „Liubov Orlova“ tapo grėsme regione veikiančioms naftos ir dujų kompanijoms. Pabėgusiam laivui pagauti buvo nusamdytas didelis vilkikas „Atlantic Hawk“, kuris sėkmingai prisikabino „Lyubov Orlova“ ir nutempė jį į tarptautinius vandenis. Ten buvo nuspręsta, kad srovė apleisto laivo nebesugrąžins į Kanadą, jis nekelia grėsmės laivybai ir vandenyno gyventojams, todėl 2013 metų vasario 7 dieną „Liubov Orlova“ buvo paleistas laisvai dreifuoti.

Toks tat prastas „Lubov Orlova“ likimas. Laivas buvo nurašytas, bet neperdirbtas, prarastas, bet nenuskendęs. Tiesa, dėl pastarojo teiginio niekas nėra aišku. Vasario 23 dieną „Liubov Orlova“ buvo pastebėtas prisiartinęs prie Airijos per 2400 km. Tai, aišku, supykdė Airiją, nepasitenkinimą išreiškė ir Islandija. Kanados laivybos specialistai į pastabas neįsiklausė ir pakartojo, kad laivo paleidimas buvo saugus. Mažesni laivai buvo perspėti, kad regione sukiojasi nevaldomas dreifuojantis laivas, tačiau jau po savaitės, kovo 1 dieną „Lyubov Orlova“ išsiuntė pagalbos signalą.

Automatinis signalas buvo išsiųstas „Liubov Orlova“ priartėjus prie Airijos per 1300 km. Jį išsiuntė specialus prietaisas, kuris signalą išsiunčia tik tada, kai sušlampa. Taigi „Liubov Orlova“ veikiausiai skendo. Tikriausiai taip ir pranyko kažkur šiaurės Atlante. Kita vertus, 2014 metais atsirado teigiančių, kad „Liubov Orlova“ vis dar dreifuoja ir yra pilnas žiurkių. Niekas šių teiginių patvirtinti negalėjo, todėl manoma, kad liūdno likimo laivas jau guli vandenyno dugne.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis