Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

„Luminor“ klientai patiria nepatogumų: bankas pranešė apie problemą

Antradienį komercinio banko „Luminor“ klientai susiduria su iššūkiais, jungdamiesi prie mobiliosios programėlės, interneto banko ir jo internetinės svetainės.
„Luminor“ bankas
„Luminor“ bankas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Luminor“ bankas pranešė, kad kad dėl techninių nesklandumų antradienį kai kuriems klientams laikinai gali nepavykti prisijungti prie banko svetainės, interneto banko ir mobiliosios banko programėlės.

„Šiuo metu dedamos visos pastangos, kad artimiausiu metu techniniai nesklandumai būtų pašalinti ir visi klientai galėtų sklandžiai naudotis banko paslaugomis. Atsiprašome dėl galinčių kilti nepatogumų“, – teigia banko atstovai.

Tai – ne pirmas kartais, kai šio banko klientams tenka patirti nepatogumų. Spalio 10 d. bankas taip pat informavo, kad dėl techninių nesklandumų galimi laikini sutrikimai jungiantis prie „Luminor“ investavimo platformų.

Buvo skirta bauda

Priminsime, kad Estijoje registruotam bankui „Luminor“, Lietuvoje veikiančiam per „Luminor Bank AS“ Lietuvos skyrių, Lietuvos banko valdyba nusprendė skirti bendrą 350 tūkst. eurų piniginę baudą už Mokėjimų įstatymo pažeidimus. Jie buvo nustatyti Lietuvos bankui atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 m. liepos–rugpjūčio mėnesiais, rašoma Lietuvos banko pranešime.

Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis. Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. eurų sumą.

Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme. Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. eurų bauda.

Kita, 100 tūkst. eurų, bauda skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos. Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau „Luminor“ jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti. Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. eurų bauda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas