Lygesnis už lygius: yra telefonai ir yra „iPhone“

„Apple iPhone“ dažnai atsiduria dėmesio centre – kol vieni svarsto dėl didesnės kainos, kiti akcentuoja kokybę ir patogumą, maksimaliai vartotojui pritaikytą šiuolaikinių technologijų naudojimą. Kodėl renkamės „iPhone“?
Apple „iPhone Xr“
Apple „iPhone Xr“ / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Telefonas, skirtas taupiems

„Topo centro“ verslo klientų vadovas Justas Maršalka teigia, kad „iPhone“ –telefonas, skirtas skaičiuojantiems pinigus: „Nors skamba keistai, šie telefonai skirti taupiems: įmonės juos perka net sandėlio darbuotojams! Šie telefonai gali pasigirti bent 4–5 sklandžiais tarnavimo metais, ne veltui net ir senesnio modelio „iPhone” palaiko naujausias iOS sistemos versijas ir taip pat sklandžiai veikia po jos atnaujinimo.“

Dar vienas dažnai pasitaikantis argumentas tarp verslo klientų yra telefono saugumas – dėl uždaros ir prižiūrimos programinės įrangos bei kruopščiai tikrinamų programėlių, „iPhone“ ypač atsparus virusams ir kenkėjiškoms programoms.

„Svarbus argumentas už „iPhone“, kurį išsakau įmonėms atnaujinančioms savo telefonų „parką“ – ypač sklandžiai su „Apple“ įrenginiais veikianti mobiliųjų telefonų valdymo sistema („Mobile device management“ arba MDM). Šios sistemos pagalba galima kontroliuoti ne tik išlaidas, bet ir lengvai sudėti ribojimus, kurie užtikrina, kad įrenginiu bus naudojamasi tik darbo tikslais“, – teigia J.Maršalka.

Telefonu naudotis paprasta

J.Maršalka teigia, kad pirkėjai rinkdamiesi telefoną, pirmiausia atsižvelgia į operacinę sistemą, kurią jie įpratę naudoti: „Jei žmogus naudoja „iPhone“, greičiausiai pageidaus kito „iPhone“. Lygiai tas pats galioja ir naudojantiems „Android“ operacinės sistemos telefonus – jie rečiau svarsto „iPhone“ ir paprastai renkasi iš tuo metu geriausių „Android“ telefonų pasiūlymų.“

Jei manęs paklaustų, kokį pirmąjį išmanųjį telefoną siūlyčiau vyresniam žmogui – net neabejodamas patarčiau rinktis „iPhone“.

Apskritai, situacija telefonų rinkoje panaši, kaip daugelyje susiformavusių rinkų. „Net ir pristačius naujus telefonų modelius, didelių sukrėtimų neįvyksta. Būna, kad keletas klientų susivilioję pristatytomis inovacijomis pakeičia savo „iPhone“ į „Android“ telefoną ar atvirkščiai, bet ryškesnio perėjimo tendencijų iš vienos operacinės sistemos į kitą tarp savo verslo klientų nepastebime“, – sako J.Maršalka.

Apibendrinant argumentus už „iPhone“, pašnekovas išsakė, ko gero, vieną esminių jo privalumų, už kurį šį telefoną dievina daugelis jo naudotojų – tai paprastumas: „Jei manęs paklaustų, kokį pirmąjį išmanųjį telefoną siūlyčiau vyresniam žmogui – net neabejodamas patarčiau rinktis „iPhone“. Jie išties paprasti ir greitai perprantami, o dažnai ne tokie brangūs, kaip daugeliui atrodo.“

2007 metais „iPhone“ pasirodžius prekyboje, žurnalas „Time“ telefoną paskelbė „Metų išradimu“. Visame pasaulyje parduotų telefonų skaičius perkopė milijardą. „Apple“ sukūrė stiprų prekinį ženklą ir pagarsėjo deklaruojamomis vertybėmis. Per 10 metų „Apple“ RED įrenginių ir aksesuarų linija kartu su raudonos spalvos „iPhone 7“ ir „iPhone 7 Plus“ surinko per 130 milijonų JAV dolerių, kuriuos skyrė ŽIV ir AIDS prevencijai.

Kokybė verta kainos

Klaipėdietis Kęstutis pirmąjį „iPhone“ telefoną įsigijo prieš vienuolika metų ir iki šiol liko ištikimas šiam prekiniam ženklui. Jis įsitikinęs, kad verta mokėti daugiau už kokybę. Pasak Kęstučio, „Apple“ nėra pirmieji panaudodami naują technologiją, tačiau užtikrina labai aukštą kokybę, todėl klaidų lygis – minimalus. Prie naujo produkto dirba didelė komanda profesionalų, kurie preciziškai testuoja ir tobulina naują modelį. „Apple“ neskuba aplenkti kitas kompanijas ir pristatydami lankstaus korpuso telefoną. „Bet esu tikras, kad naujiesiems „iPhone“ pasirodžius rinkoje, jie bus verti savo kainos“, – sako Kęstutis.

Vis dėlto, „iPhone“ nėra amžini, gali prireikti ir remonto. Kęstutis apgailestauja, kad neseniai jo „iPhone X“ nukrito ant kietų akmens masės plytelių ir įskilo stiklinis korpusas. Pasidomėjęs sužinojo, kad ekraną gali pakeisti telefonų remonto dirbtuvėse. Tačiau meistrai perspėjo, jog nesuteiks jokios garantijos, telefonas bus neatsparus drėgmei – geriau kreiptis į autorizuotą servisą.

Kokybišką telefonų aptarnavimą teikia „Apple“ autorizuotas servisas „MTTC“. „iPhone XS“ ir „iPhone XS MAX“ ekranuose naudojamos kitos technologijos: ekranas ir visas įrenginys yra sujungti į bendrą sistemą. Tai būdinga ne tik šiems modeliams. Ekranas yra sukalibruojamas ir susiejamas su tam tikru telefonu. Paprastoje telefonų dirbtuvėje pakeitus neoriginaliu ekranu, kuris nesuderintas su telefono sistema, gali atsirasti įvairių funkcinių sutrikimų, pavyzdžiui, neveikti veido atpažinimo funkcija“, – perspėja „Apple“ autorizuoto serviso „MTTC“ technikos skyriaus vadovas Andrius Mieželis.

Garantinis aptarnavimas – be galvos skausmo

„iPhone“ gamintojo nustatytas garantinis laikotarpis gali būti trumpesnis nei 24 mėnesiai. „Jei telefonas sugedo praėjus mažiau nei 24 mėn. (Lietuvoje parduotiems įrenginiams taikoma garantija) nuo pardavimo, reikia kreiptis į pardavėją arba pardavėjo įgaliotą serviso centrą. Pasiteiraukite pardavėjo, koks serviso centras atlieka pardavėjo parduotų įrenginių garantinį aptarnavimą antraisiais metais“, – pataria A.Mieželis.

Garantinio aptarnavimo trukmė gali skirtis priklausomai nuo gedimui taikomos procedūros.

Svarbu žinoti, kad prieš atiduodant telefoną į servisą, būtina deaktyvuoti FMI. Jei ši funkcija įjungta, serviso centras negali atlikti jokių taisymo veiksmų.

Taip pat klientai turi žinoti, kad perrašant operacinę sistemą, duomenys visuomet išsitrina, todėl juos būtina išsaugot prieš perduodant įrenginį serviso centrui. „Dėl šiuo metu taikomų griežtų GDPR reikalavimų serviso centras duomenų išsaugojimo paslaugos neteikia. Duomenys gali būti perkeliami į USB laikmeną MTTC salone, jei įrenginio ekranas veikia“, – pataria A.Mieželis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis