Dvivietis vertikalus kilimo ir tūpimo pilotuojamas orlaivis, pavadintas „Volocopter“, šį mėnesį pirmą kartą pakilo į orą. Jis yra kuriamas Vokietijos įmonės „e-volo“ ir jau yra rengiamas serijinei gamybai. Jo pagrindinis skirtumas – skraidymo aparatas varomas ne vidaus degimo, o elektros varikliais, ir gamintojų teigimu, turėtų tapti pirmuoju pasaulyje „žaliuoju“ sraigtasparniu.
Elektros variklių yra net aštuoniolika, ir tai yra nemažas privalumas – net kai kuriems jų sugedus, aparatas gali toliau skristi arba saugiai nutūpti. Taip pat 18 nepriklausomų rotorių suteikia ir kitų pranašumų – paprastą konstrukciją, nereikalaujančią sudėtingų mechaninių perdavimo sistemų.
Taip pat jis turi ir parašiutą, kuris kritiniu atveju leistų nusileisti iš didesnio aukščio.
Pirmųjų prototipo skrydžių metu paaiškėjo, kad toks skraidymo aparatas skleidžia daug mažesnį triukšmą nei įprasti sraigtasparniai, taip pat turi daug mažesnes vibracijas. Būtent triukšmas ir vibracijos (be abejo, ir nemažas kuro sunaudojimas) yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl sraigtasparniai yra retai naudojami keleiviniams skrydžiams. Tačiau būtent šias problemas elektrinis sraigtasparnis ir gali išspręsti.
Dvivietis „Volocopter“ gali skristi kreiseriniu 54 mažgų (100 km/h) greičiu ir pakilti į 2000 metrų aukštį. Maksimalus svoris su kroviniu – 450 kilogramų.
Tiesa, skrydžio trukmė kol kas nedidelė – šiuo metu prietaisas ore gali išsilaikyti 20 minučių, tačiau netrukus žadama, kad bus galima skraidyti maždaug valandą.