Netikėtas atradimas: menstruacijų metu moterys pasiekia geresnius sporto rezultatus

Nauji tyrimai rodo, kad moterų sportininkių reakcija yra greitesnė ir jos daro mažiau klaidų, kai joms prasideda menstruacijos. Atradimas, jog moterys per mėnesines pasiekia geresnių rezultatų, yra „netikėtas“, sako tyrimo autorė Flaminia Ronco. Anot jos, tai gali pakeisti požiūrį į sportininkių rezultatus, atsižvelgiant į jų menstruacinį ciklą.
Europos lengvosios atletikos čempionatas 2024 m.
„Athletic“ klubo žaidėja Bibiane Schulze apšyla per Ispanijos moterų lygos F lygos futbolo rungtynes tarp Madrido „Real“ ir Bilbao „Athletic“ / Jussi Nukari

Testavo imituojant sportinę aplinką

UCL Sporto, fizinių pratimų ir sveikatos instituto atliktame tyrime nustatyta, kad menstruacijų metu pagerėja ir sportininkių tikslumas bei dėmesys detalėms.

Tai paneigia ir nusistovėjusią požiūrį apie tai, kaip moterys sportuoja menstruacijų metu.

Žurnale „Neuropsychologia“ aprašytas tyrimas, kurio metu buvo analizuojami 241 dalyvio (įskaitant 96 vyrus ir 47 moteris, kurioms dėl kontraceptinių priemonių mėnesinės nėra reguliarios, kad būtų galima palyginti) rezultatai. Dalyviai turėjo atlikti seriją kognityvinių testų, tarp kurių buvo dviejų savaičių pertraukos, ir pateikti reakcijos laiko ir klaidų duomenis.

Justus Stegemann/Moterų paplūdimio tinklinio turas Vokietijoje 2024 m.
Justus Stegemann/Moterų paplūdimio tinklinio turas Vokietijoje 2024 m.

Šie testai specialiai buvo sukurti taip, jog imituotų tai, kaip sportininkų smegenys veikia rungtynių metu: turi greitai mąstyti, sparčiai reaguoti, apdoroti erdvinę informaciją ir sutelkti dėmesį.

Testų metu dalyviai buvo paprašyti fiksuoti ir savo nuotaiką bei kūno duodamus ženklus. Mokslininkai pasitelkė mobilias mėnesinių fiksavimo programėles, kad galėtų tiksliai nustatyti, kurioje ciklo fazėje sportininkės buvo, atlikdamos testus.

Mėnesinių metu fiksuoti rezultatai nustebino

Nors tyrimas parodė, kad sportininkės vėlyvojoje folikulinėje ciklo fazėje, artėjant ovuliacijai, ir vėlesnėje liuteininėje fazėje, prieš pat kraujavimą, buvo linkusios prasčiau atlikti kognityvines užduotis, kita tyrimo dalis mokslininkus nustebino.

Štai pačių menstruacijų metu jų kognityviniai gebėjimai pasiekdavo aukščiausią lygį.

ZUMAPRESS.com/„Athletic“ klubo žaidėja Bibiane Schulze apšyla per Ispanijos moterų lygos F lygos futbolo rungtynes tarp Madrido „Real“ ir Bilbao „Athletic“
ZUMAPRESS.com/„Athletic“ klubo žaidėja Bibiane Schulze apšyla per Ispanijos moterų lygos F lygos futbolo rungtynes tarp Madrido „Real“ ir Bilbao „Athletic“

Nors šios sportininkės menstruacijų metu jautėsi blogiau ir manė, kad tai neigiamai veikia jų rezultatus, mėnesinių metu jos demonstruodavo geriausius rezultatus.

Tirs sportuojančių moterų ir kontraceptikų santykį

Pagrindinė tyrimo autorė daktarė Flaminia Ronca dienraščiui „The Guardian“ teigė, kad atradimas, jog moterys per mėnesines pasiekia geresnių rezultatų, yra „netikėtas“.

Anot jos, tai gali pakeisti požiūrį į sportininkių rezultatus atsižvelgiant į jų menstruacinį ciklą.

ZUMAPRESS / Scanpix nuotr./„Phoenix Mercury“ gynėja Natasha Cloud
ZUMAPRESS / Scanpix nuotr./„Phoenix Mercury“ gynėja Natasha Cloud

„Stebina tai, kad dalyvių rezultatai buvo geresni, kai joms buvo mėnesinės, o tai prieštarauja tam, ką moterys ir galbūt apskritai visuomenė mano apie jų gebėjimus šiuo konkrečiu mėnesio laiku“, – sakė F.Ronca.

Kaip rašoma mokslo žurnale „Science Alert“ sportininkų vyrų ir moterų reakcijos laikas ir tikslumas nesiskiria, tad kitas tyrėjų žingsnis – ištirti, kaip skirtingos hormoninių kontraceptikų rūšys ar dozės gali paveikti sportininkų smegenų veiklą ar net apsaugoti nuo traumų, kaip rodo kai kurie ankstesni tyrimai.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Vaistai „Diane-35“
AFP/„Scanpix“ nuotr./Vaistai „Diane-35“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis