Ankstesnės pasakojimo dalys
- Mėnulio lenktynės 1. Visi pirmieji kartai ir supervalstybių ambicijų kova
- Mėnulio lenktynės 2. „Mes nusprendėme skristi į Mėnulį!“
- Mėnulio lenktynės 3. Pragaras Žemėje ir Kalėdos greta Mėnulio
- Mėnulio lenktynės 4. Sovietinių vėžlių ir vabalų misijos – sėkmingos ir katastrofiškos
- Mėnulio lenktynės 5. Sprogiosios sovietų superraketos ir generalinė amerikiečių repeticija
- Mėnulio lenktynės 6. Pasirengimas istoriniam skrydžiui: pavojingos treniruotės, vėliavų klausimas ir nepageidautini pietūs su prezidentu
- Mėnulio lenktynės 7. „Saturn V“ ir „Apollo“ anatomija: 160 mln. arklio galių, 5443 tonos ir trys žmonės smaigalyje
- Mėnulio lenktynės 8. Milijonas stebėtojų ir kvapą gniaužianti kelionės pradžia
- Mėnulio lenktynės 9. Ištrūkimas iš Žemės glėbio ir kapų tyla Skrydžių valdymo centre
- Mėnulio lenktynės 10. Aliarmas Nr. 1202 ir besibaigiantys „Erelio“ degalai
Likus kiek daugiau nei dešimčiai kilometrų iki Mėnulio paviršiaus kelis kartus įsijungė avarinė borto kompiuterio signalizacija, tačiau Skrydžių valdymo centro Hjustone specialistai nusprendė, kad šiuos aliarmus galima ignoruoti.
Likus puskilometriui astronautai pastebėjo, kad autopilotas modulį ketina nutupdyti nesaugioje vietoje, nusėtoje dideliais akmenimis, tad teko perimti valdymą iš autopiloto ir žaibiškai išrinkti naują vietą nusileidimui.
Šios korekcijos kritiškai išsekino „Erelio“ nusileidimo pakopos degalų bakus. Kai iki Mėnulio paviršiaus dar buvo 30 metrų, įsižiebė perspėjimas, kad liko vos 5 proc. degalų. Astronautams reikėjo nedelsiant priimti gyvybiškai svarbų sprendimą: rizikuoti leistis toliau, tikintis, kad degalų pakaks, arba atkabinus ir numetus nusileidimo pakopą jungti pakilimo pakopos variklį ir su ja grįžti į orbitą.
Prasidėjo 94 sekundžių atskaita, kurioms pasibaigus įgulos vadui Neilui Armstrongui liks tik 20 paskutinių sekundžių, per kurias jis privalės arba nutupdyti „Erelį“, arba nutraukti leidimąsi.