„Microsoft“ sukūrė įrankius, kurių užduotis – atpažinti melą internete

Kompanija „Microsoft“ pristatė dvi naujas technologijas, skirtas melagingam turiniui internete atpažinti. Pirmoji analizuoja nuotraukas ir vaizdo įrašus realiu laiku bei įvertinima, kiek autentiškas yra žiūrimas turinys, ar jame nepanaudota vaizdo manipuliavimo technologija „deepfake“. Antrasis įrankis pateikia turinio autentiškumo indeksą, rašoma pranešime spaudai.
Melas
Melas / 123RF.com nuotr.

Kompanija taip pat vystys partnerystes su pasaulinėmis žiniasklaidos priemonėmis, universitetais ir sieks padėti žmonėms išmokti geriau atpažinti dezinformaciją, melagienas ir „deepfake“ turinį.

Anot kompanijos atstovų, viena pagrindinių problemų šiandien yra vadinamieji „deepfakes“ – tai nuotraukos, vaizdo įrašai ar garso failai, kurie programų ir dirbtinio intelekto (DI) pagalba pakeisti taip, kad naująsias jų versijas sunku atskirti nuo senųjų. Taip į žmonių lūpas nepastebimai galima įdėti žodžius, kurių jie niekada nesakė, perkelti į vietas, kuriose jie niekada nebuvo.

Siekdama kovoti su šia technologija „Microsoft“ sukūrė įrankį, pavadinimu „Microsoft Video Authenticator“. Tai vaizdo įrašų tikrinimo priemonė, galinti analizuoti nuotraukas ir vaizdo įrašus realiu laiku ir patikrinti, kokia procentinė tikimybė, kad turinys yra sukurtas programos. Tai vartotojams padeda atpažinti „deepfake“ technologiją ir apsisaugoti nuo melagingų žinučių.

Kompanija pristatė ir dar vieną papildomą įrankį, kuris nurodo žiūrimo turinio patikimumo indeksą. Šį įskiepį vartotojai galės įsidiegti, pavyzdžiui, į interneto naršyklę, kurioje rodomą turinį įrankis įvertins realiu laiku ir įspės apie galimas grėsmes.

„Microsoft“ taip pat pradės partnerystę su nepelno siekiančiomis organizacijomis, universitetais, siekiančiais panašių švietimo tikslų. Taip pat prisijungs prie pasaulinių žiniasklaidos priemonių „BBC“, „CBC/Radio-Canada“ ir „New York Times“ projekte „Project Origin“, padedančiame vartotojams atpažinti melagingą turinį internete.

Daugiau informacijos apie šią iniciatyvą rasite „Microsoft“ blogo įraše čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis