Projekto vykdytojai pradeda antrą akcijos „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ etapą. Mokytojams išdalinti dar 20 specialių „Micro:bit“ kompiuteriukų priedų rinkinių, tiek pat, kiek ir pirmojo etapo metu sausį, rašoma pranešime spaudai.
Antrus metus švietimo bendruomenės ir visuomenės požiūrį į IT pamokas keičiantys „Kompiuteriukai vaikams“ ir projekto rėmėjai įsitikinę – moksleivių programavimo ir techninės kūrybos gebėjimai svarbūs ne vien tėvams ar mokytojams. Tai be galo aktualu ir strategiškai savo veiklas planuojančiam inovatyviam verslui.
Švietimas ir verslas turi veikti išvien
Pasak Kompiuteriukų paramos fondo projekto vadovės Viltautės Žvirzdinaitės, verslas žengia koja kojon su pasauliu ir naujausiomis technologijų tendencijomis. Visgi, jos teigimu, mokykla ir valstybinis sektorius bent šiuo metu nėra pajėgūs taip pat sparčiai prisitaikyti, todėl nuolat keliais žingsniais lieka už nugaros.
„Matau didelį potencialą ir mūsų fondo misiją sudaryti sąlygas verslui bendradarbiauti su mokyklomis, remti švietimą, perduodant žinias ir motyvaciją. Svarbu, kad verslas ir švietimas vienijasi, siekdami užtikrinti bendrą mokymosi kokybę, o mūsų atveju – ypač daug dėmesio skiriama IT pamokų gerinimui. Tai, ką darome yra naujas, nepramintas kelias ir mums, ir mokytojams, tačiau visi projekte veikiantys žmonės tiki, jog technologijos turi ateiti į mokyklos kasdienybę, tai būtina higiena. Nors ir pamažu, bet galima tai pakeisti, mes tai ir darome“, – sako V. Žvirzdinaitė.
Projekto vadovei pritaria ir vieno iš „Kompiuteriukų vaikams“ rėmėjo Benedikto Gylio paramos fondo prezidentas Benediktas Gylys. Pats vadovaudamas interneto verslui B.Gylys įsitikinęs, kad IT gebėjimai, gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių bei kūrybiškumas išliks bei taps dar labiau geidžiamais elementais kiekvieno darbdavio reikalavimų sąraše.
„Antrus metus esame „Kompiuteriukų vaikams“ draugai, nes ši iniciatyva nemėgina perrašyti gerokai pasenusių IT pamokų programų, o drąsiai siūlo visiškai naujas ir įdomias galimybes pažinti programavimą. Mokytojai ir mokiniai randa būdus apjungti IT pamokas su kitomis disciplinomis, o toks atviras ir lankstus požiūris, smalsumo skatinimas, kūrybiškas užduočių sprendimas neabejotinai padeda formuoti stiprius ateities kūrėjus, inovatorius ir kitus profesionalus. Verslas turėtų galvoti ne tik apie savo kolegas, bet ir apie jaunąją kartą su kuria dirbsime po dešimtmečio ar kelių – ką jiems galėsime pasiūlyti, ir ko iš jų išmoksime“, – sako paramos fondo prezidentas.
Lietuvos verslui susivienijus, galima prisidėti prie Lietuvos švietimo gerinimo. Pernai daugiau nei 600 „Micro:bit“ kompiuteriukų Kalvarijos, Molėtų ir Šiaulių penktokams padovanojęs fondas šiemet remia antro akcijos „Kompiuteriukų ralis – IT pamokas keičianti kelionė“ etapo įgyvendinimą, „Kompiuteriukų klasės“ įsteigimą bei skiria specialią stipendiją mokytojams. Prisijungia IT ir technologijų įmonės „Tesonet“, „Agile Coach“, „Barclays“ bei pavieniai asmenys. Pagrindinis iniciatyvos partneris „Pildyk“, įsteigęs I etapo „Kompiuteriukų klasės“ rinkinius pirmam etapui, palaiko visos iniciatyvos įgyvendinimą mesdamas kūrybinį iššūkį mokytojams.
Kokios bus ateities IT pamokos?
„Kompiuteriukų paramos fondas“ vaikus ir mokytojus moko prisitaikyti prie nežinomo scenarijaus, kuomet pirmasis bandymas gali būti nesėkmingas.
„Nesėkmė šiuo atveju yra sėkmė ir siekiamybė, nes skatina ieškoti kito įgyvendinimo būdo ir bandyti dar kartą. Prisitaikymas prie pokyčių, nežinomybės tampa vienu svarbiausių įgūdžių šiandieniniame pasaulyje. Nė vienas iš mūsų nežinome, kokiai ateičiai ruošiame vaikus, tačiau galime matyti, jog žmogui svarbu prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančio pasaulio ir jo poreikių“, – teigia V.Žvirzdinaitė.
Ateities IT pamokas sukurti siekianti ir pernai 20.6 tūkst. „Micro:bit“ kompiuteriukų penktokams išdalinusi iniciatyva „Kompiuteriukai vaikams“ šiemet nusprendė gilinti savo veiklas ir koncentruotis į darbą su IT mokytojais. Pagrindinė priemonė – „Kompiuteriukų klasės“ – „Micro:bit“ kompiuteriukų ir jų priedų rinkiniai, kurie atveria galimybes mokytojams ir moksleiviams kurti realius projektus ir taip lavinti programavimo įgūdžius.
„Ką tik išdalinome 20 naujų „Kompiuteriukų klasių“, dabar jomis naudojasi 40 mokyklų visoje Lietuvoje. Gavus tokį rinkinį sėkmingam jo naudojimui svarbios ne tik techninės žinios, bet ir mokymo metodas – jis turi sudominti vaikus. Skatiname mokytis žaidimo principu, mokytojus ir vaikus priimti kūrybinį iššūkį, nes eksperimentuojant ir kuriant realius projektus atsiranda erdvės naujiems atradimams ir ateities pamokoms rastis“, – įsitikinusi V.Žvirzdinaitė.
„Pirmo „Kompiuteriukų ralio“ etapo dalyviai jau pristatė pirmuosius projektus – išmonės jiems tikrai netrūksta, vaikai nebenori grįžti prie „Excel“ lentelių formatavimo, jiems įdomios naujos IT pamokų užduotys. Akivaizdu, kad ir mokytojai nori bei gali taikyti technologijas pamokose, būtent jie paskatina savo mokinius imtis neįprastų projektų, bet tam reikia noro, laiko ir tinkamų priemonių“, – sako V.Žvirzdinaitė.